hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Karst Tates

08-05-09 17:43:25 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
iedereen zondigt :|

08-05-09 18:03:18 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@deeese: Iemand 'zondaar' noemen betekent niet dat je iemand uitscheldt. Hij is ook een zondaar. Ik ook. Zondaar is vrij letterlijk 'doelmisser', en dat doel (God+naaste liefhebben) missen we allemaal regelmatig. Wie dat ontkent heeft geen zelfkennis. Het is ook geen weigeren van liefde. Als een mens geen zondaren liefde zou mogen geven zou het leven pas echt zwaar worden

Naaste liefhebben is nog ruimer dan je het omschrijft... 'vijanden' wordt genoemd. Liefde opbrengen, ook voor terroristen (da's al bijna weer ontopic;)), ook voor moordenaars, verkrachters, enz.

Nee, dat betekent niet 'accepteren' 'steunen' of 'helpen' bij misdaden. Het betekent ergens een liefde opbrengen voor de misdadiger zelf.

Er hebben vorige week donderdag veel mensen gebeden. Voor slachtoffers, nabestaanden, familie, in sommige gevallen zelfs de familie van de dader... hoeveel mensen hebben er op díe manier aan de dader zelf gedacht? Heel weinig.

Naastenliefde klinkt vaak mooi, tot je beseft wat het inhoudt. Dan klinkt het alleen maar 'ontzettend moeilijk'

08-05-09 21:02:45 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
wel uit zijn speech (kan natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerd interpeteer)maakte ik uit dat hij specifiek mensen die niet in de here jezus en zijn vader god geloofden bedoelde

nu is de vraag wat is een zondaar presies

volgens correct uit de bebijbel is het niet leven na het woord van god. echter hier wordt maar al te vaak ongelovigen mee bedoeld dat ze niet goed leven wat ik dus zeker als belediging mag opvatten. als de heer wilders zecht dat moslims staats gevaarlijk zijn is hij een racist. als een cristelijke leider zecht dat mensen die niet geloven geen goeie mensen zijn is dat geen probleem. (zijn we ook weer terug bij het begin). van cristenen wordt zoveel meer getolereerd dan van andere mensen. met name ten opzichte van niet gelovigen

gezien op onse 2 euro munt staat god zij met u. in het volks lied staad ik weet niet hoevaak het woordt god. als een ongelovige in de media (of op bussen) gaat verkondigen dat god niet bestaad onstaad er geheid weer een rel.

maar naasten liefde is niet zo heel moeilijk als het lijkt om weer daar even op terug te komen. het is zelfs in ons recht systeem verworfen (in amerika niet maar daar kom ik zo weer op). namelijk pleegt iemand hier een moord komt hij na een paarjaar weer op vrije voeten sommige vinden dit verkeerd ik niet. immers iedereen maakt fouten. al ben ik wel van mening dat iemand die een ernstige misdaad moet begaan goeie spychische hulp moet krijgen en mocht er blijken een probleem te zitten hier altijd mee geholpen moet worden dus niet weg worden gestopt in een tbs kliniek. dat is volgens mij toch echt naasten liefde. als we dit niet hadden hadden wij ze wel de doodstraf gegeven zoals ze in amerika doen.

nu is naasten liefde in mijn ogen zeker ook niet dat je alles maar goed moet vinden en ook zeker niet dat je die gene aardig hoeft te vinden. maar wel dat je een ander een waardig leven gunt.

nu snap ik niet wat ik te krap heb omschreven als je vijand kan je toch zeker ook terroristen beschouwen of wil jij zo iemand als je vreiend beschouwen


09-05-09 02:44:25 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote:
als een cristelijke leider zecht dat mensen die niet geloven geen goeie mensen zijn is dat geen probleem.
Simpel, omdat hij dan gelijk heeft. Intepreteer daar niet meteen uit dat Christenen beter zijn (of zichzelf zo zien). ze zijn niet beter dan niet-gelovigen, vaak zelfs slechter, ze weten hoe het zit en doen er niks mee. Als er een 'soort' mensen zou zijn die beter is dan anderen dan zou ik dáár als laatste zoeken ;)
Quote:
ook zeker niet dat je die gene aardig hoeft te vinden.
Aardig vinden hoeft niet, je hoeft "alleen maar*" het dood-eenvoudige "houden van" op te brengen. Niet voor zijn terrorisme, maar voor de persoon, als mens dus. Liefde is niet alleen iemand een waardig leven gunnen, thát's the easy part mate, ik gun volgens mij iedereen wel een waardig leven.

Quote:
nu snap ik niet wat ik te krap heb omschreven
Dat zei ik niet, ik zei dat het ruimer was. Je omschreef het zeker niet 'te krap' ;)
Quote:
als je vijand kan je toch zeker ook terroristen beschouwen of wil jij zo iemand als je vreiend beschouwen
willen: ja. Maar diep van binnen niet. En dat zou moeten. En niet alleen het willen lukt maar ten dele, het 'kunnen' zit ook nogal dwars... Het is al moeilijk om een halve tel geen háát te voelen... laat staan wel liefde.

*Ik hoop dat het lichte sarcasme wel uit de woorden bleek.

09-05-09 09:43:14 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Geweld en aanslagen in de bijbel :P
Je kan er ook een link klikken naar geweld in de Koran trouwens.

09-05-09 12:02:34 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Quote de Mexicaan:
Geweld en aanslagen in de bijbel :P
Je kan er ook een link klikken naar geweld in de Koran trouwens.


dat is toch algemeen bekend als iemand het nou zou uitbrengen zou het verboden worden

22-09-10 09:19:56 - Quote! - @ShittingBull
ShittingBull
Erelid


WMRindex: 1.471
OTindex: 27
Volgens een agent ter plekke zouden Karst Tates' laatste woorden juist zijn geweest dat Willem Alexander een racist en een fascist was. Ik vond dat trouwens wel érg onwaarschijnlijk, dat hij dat nog even gezegd zou hebben. Ik had meer iets verwacht van: Is er iets mis, agent?"

22-09-10 09:20:49 - Quote! - @ShittingBull
ShittingBull
Erelid


WMRindex: 1.471
OTindex: 27
Rij-instructeur naast Karst Tates: "Hoe vond je zelf dat het ging?"

22-09-10 21:00:45 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Karsten T was ....

Automobilist....

nu zijn alle automobilisten VERDACHT..

en ik wist het.. al JAREN
niet te vertrouwen die blikrijders.. die
vervloekte brandstof verspillers.. kilometer vreters.. uitzetten.. hup allemaal in de garagebox.. banden prikken..

we pikken dat geronk niet langer!!!

Blokkeren die handel.. wegpakken die sleutels.. op de fiets er mee..

ja, bah.. en nog een bah.. gewoon een hele groep perverte personen met een rijbewijs man.. jakkes..

het moet niet erger worden..

ik zag laatst iemand in een bestelauto!!!
smeeerig.. en die bussen en vrachtauto's
dat is pas een teken van achterlijkheid..

ongelofelijk... Taxi!!!

07-06-12 08:38:30 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote:

@CNC, op zijn tijd wel, maar christenen plegen nou eenmaal niet zo snel een aanslag als sommige stromingen in de islam. Gezien het feit dat dat tegen hun geloof in gaat. Beetje tegenstrijdig dus.


Behalve aanslagen plegen op artsen, homo's, zwarten, anders gelovigen, vallen aanslagen door Christelijke mensen niet op.

Iedereen heeft zo zijn passie
maar of dat altijd voor "christ" is?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven