hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Belgische shit

14-01-07 20:13:27 - Quote! - @laurenscleyman
laurenscleyman
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 91
Wnplts: elversele
Wat vinden julie nederlanders nu eigenlijk van België, (dat julie het kut vinden van die 60 euro om onze wegen te gebruiken weet ik, ben er zelf ook niet voor) vinden julie dat vlaanderen onafhankelijk moet worden of niet? vlaams belang extreem rechts of slechts roddels (pas op, ik ben vlaams belanger:P

14-01-07 20:59:44 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ik houd het niet helemaal op de voet bij, dus wellicht zit ik er een beetje naast. Vlaams Belang lijkt me extreem rechts, te extreem. Het lijkt me dat België eigenlijk geen land is:
- De taalstrijd is nog net geen burgeroorlog.
- De federale overheid heeft bijna niets te vertellen, alles wordt door de gewesten bepaald.
Als het ook tot de Belgen doordringt, kunnen de Vlamingen zich gewoon weer bij Nederland aansluiten en de Walen bij Frankrijk.

14-01-07 21:33:02 - Quote! - @laurenscleyman
laurenscleyman
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 91
Wnplts: elversele
Quote de Mexicaan:
Ik houd het niet helemaal op de voet bij, dus wellicht zit ik er een beetje naast. Vlaams Belang lijkt me extreem rechts, te extreem. Het lijkt me dat België eigenlijk geen land is:
- De taalstrijd is nog net geen burgeroorlog.
- De federale overheid heeft bijna niets te vertellen, alles wordt door de gewesten bepaald.
Als het ook tot de Belgen doordringt, kunnen de Vlamingen zich gewoon weer bij Nederland aansluiten en de Walen bij Frankrijk.

Er wordt vaak gezegd dat vlaams belang extreem rechts is, maar ik ben allesinds niet voor adolf en zn vriendjes,het is rechts maar niet extreem, wel somige ideen, maar da heeft elke partij wel eens.
Vlaanderen vindikook moet terug bij nederland, en walonie bij frankrijk of onafhankelijk, der is zelf boek geschreven waarin staat hoe het zou zijn als vlaanderen onafhankelijk is (een onafhankelijk vlaanderen in europa, door de warrande-club in brussel fzoiet)
maar vlaams belang wordt dik weggeduwd, maar de bevolking begint meer en meer zich te realiseren dat vlaams belang top is ;) vlaams belang wint stemmen tegenwoordig, hoop dat vlaams belang ooit onafhankelijk zou zijn(of bij nederland wordt gevoegd)

16-01-07 12:23:50 - Quote! - @Ines
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Ik ben geen Vlaming, maar voor mijn volgende boek doe ik nu veel onderzoek naar de Vlaamse geschiedenis, en ik vind het zo raar dat men zegt dat Vlaanderen weer bij Nederland moet horen... want als je het goed bekijkt hoorde NL eerder bij Vlaanderen, als een soort van achterland van wat toen heette 'De Nederlanden' - niet als naam, maar als omschrijving; wij lagen nu eenmaal laag in het landschap. Vlaanderen had een hoge cultuur en een geweldige economie toen wij nog in de modder zaten te wroeten. Toen Vlaanderen nog schatplichtig was aan de koning van Frankrijk was hij ook helemaal afhankelijk van dat gewest, omdat het zo verschrikkelijk rijk was. En Vlaanderen maar vechten om onafhankelijheid: de Guldensporenslag is er een heroisch voorbeeld van. De Leeuw van Vlaanderen, Robrecht van Dampièrre, is een man waar Vlaanderen trots op kan zij en zijn vader, Gwijde, is ook zo'n Vlaming van formaat!
Nee, in NL kunnen wij niet tippen aan de ontzagwekkende geschiedenis van Vlaanderen... en Vlaanderen zou het zich eens wat meer moeten herinneren.

16-01-07 14:22:14 - Quote! - @.:T!M:.
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
Quote Ines:
Ik ben geen Vlaming, maar voor mijn volgende boek doe ik nu veel onderzoek naar de Vlaamse geschiedenis, en ik vind het zo raar dat men zegt dat Vlaanderen weer bij Nederland moet horen... want als je het goed bekijkt hoorde NL eerder bij Vlaanderen, als een soort van achterland van wat toen heette 'De Nederlanden' - niet als naam, maar als omschrijving; wij lagen nu eenmaal laag in het landschap. Vlaanderen had een hoge cultuur en een geweldige economie toen wij nog in de modder zaten te wroeten. Toen Vlaanderen nog schatplichtig was aan de koning van Frankrijk was hij ook helemaal afhankelijk van dat gewest, omdat het zo verschrikkelijk rijk was. En Vlaanderen maar vechten om onafhankelijheid: de Guldensporenslag is er een heroisch voorbeeld van. De Leeuw van Vlaanderen, Robrecht van Dampièrre, is een man waar Vlaanderen trots op kan zij en zijn vader, Gwijde, is ook zo'n Vlaming van formaat!
Nee, in NL kunnen wij niet tippen aan de ontzagwekkende geschiedenis van Vlaanderen... en Vlaanderen zou het zich eens wat meer moeten herinneren.


totdat de hollanders (of iemand anders) anterwerpen neer legden en zo amsterdam kon groeien waardoor bij -ons- de gouden eeuw is ingegaan. owja en we namen het op tegen spaje,engeland,munster,keulen, frankrijk en huurlingen legertjes. en dat hebben we gewonnen. verder hebben we nogal wat kolonies gehad, New York, (later suriname) bovenwindse en benedenwindse eilanden, indonesië. we konden ook de beste schepen/dammen/sluizen noem maar op bouwe van de WERELD! ow verder zijn we nog best goed in sport enzo gemm 5(?) gouden plakken bij olimpische spelen.

best knap voor zo'n klein:)8) landje

16-01-07 15:36:55 - Quote! - @newfy
newfy
Senior lid

WMRindex: 70
OTindex: 889
Wnplts: Raamsdonks
S
Belgen hebben een leuk accentje:P
Voor de rest weet ik niet zoveel van België af, vind het gewoon een leuk landje ^^

16-01-07 16:29:52 - Quote! - @Ines
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
@tim: je maakt nu een paar kleine foutjes... onze Gouden Eeuw is voor een behoorlijk deel ontstaan door Vlaams kapitaal. Dat van Antwerpen klopt, maar daar wringt gelijk de schoen. Het waren de Spanjaarden die dat deden, omdat in die dagen de ketterij hard oprukte en de Reformatie in volle gang was. Die Reformatie die, voor zover het de Nederlanden bertreft, in Vlaanderen begon. Uit angst voor de wraak van de Inquisitie vluchtten veel Vlamingen naar de noordelijkere gewesten, waar meer vrijheid gold omdat wij inmiddels in een ernstige oorlog waren geraakt met diezelfde Spanjaarden. Ze hadden hier niks meer te zeggen en dat vond een Vlaamse protestant best aantrekkelijk. Met al hun kapitaal kwamen ze hierheen en bouwden, vooral in Holland, dezelfde geweldige economie op als in Vlaanderen. Als ik me neit vergis is zelfs onze meest prestigieuze universiteit, de Leidse, door Vlamingen gesticht.
Trots zijn op Nederland? Reken maar. Ooit gehoord van de Acte van Verlatinghe? DAT is nog eens iets om trots op te zijn: een brief schrijven naar je koning en hem zeggen dat je hebt besloten dat je niet meer onder zijn gezag valt, en dus niet meer zijn wetten zult eerbiedigen... alleen maar omdat je vindt dat mensen niet mogen heersen over het geweten van een ander. We zijn ermee in een langdurige oorlog terecht gekomen, maar hebben met dat idee ooit een land gesticht. Een eigen land.
Vrijheid van gedachten - vind dat maar eens als basis van een land. Ik vind het prachtig. Maar eerlijk is eerlijk: de Vlaamse geschiedenis is vaak stukken boeiender dan de Nederlandse. Er zitten geweldige verhalen in.

16-01-07 16:33:20 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Als ze dit vignet willen gaan instellen pleit ik ervoor dat de Nederlandse politiek ingrijpt en alle Belgen, en dan alleen de Belgen, tevens een vignet voor Nederlandse wegen moet aanschaffen. En niet eentje van 60 euro of goedkoper, nee, eentje van dik 500 euro.

Kijken hoe snel het gedaan is met dat vignet ;)

16-01-07 16:34:51 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Als ik baas ben van Nederland verover ik België als eerst.

16-01-07 16:38:21 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Als belgie zonodig 60 euro moet vragen, waarom nederland niet ook?8)

16-01-07 17:28:19 - Quote! - @.:T!M:.
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
Quote Pluppel:
Als belgie zonodig 60 euro moet vragen, waarom nederland niet ook?8)

zijn al gierig?:P

16-01-07 17:28:40 - Quote! - @laurenscleyman
laurenscleyman
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 91
Wnplts: elversele
ik ben Belg, kan er toch ook nie aan doen dat die hoge pieten in et kabinet fzo kweet nie, da beslist hebbe van da vignet:[ was er in elk geval tegen:D

16-01-07 18:39:52 - Quote! - @Leeg Hoofd
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
belge zijn arm ;)

16-01-07 22:43:56 - Quote! - @laurenscleyman
laurenscleyman
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 91
Wnplts: elversele
Quote Larsjes:
belge zijn arm ;)

zal maar doen alsof ik niet geleze eb, ge kraamt onzin uit:P zeg nie da gulle arm zijt fzo, ma, weet wa ge zegt

18-01-07 00:51:14 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Veel van de snelwegen in België zijn opgeknapt met Europese subsidies, we hebben er dus eigenlijk (via de belastingen) al aan meebetaald.
Typisch gevalletje van diefstal der Belgische overheden dus.
Maar goed, ik kom voorlopig toch niet in België.

18-01-07 13:48:20 - Quote! - @Ines
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Ook iets om over na te denken: er gaan elke zomer misschien wel miljoenen Nederlanders door Belgie heen, sleurhut erbij, om naar de zon in Frankrijk te gaan... verdienen de Belgen bijna niks aan, keertje tanken en een burger en danw eer verder, maar het kost ze wel hun wegen...

En dan iets anders: komop, 60 euro voor een jaar vignet... in een ander forum op deze website las ik iets over schoenen... het schijnt geen enkel punt te zijn om meer dan 60 euro PER KEER uit te geven aan een paar schoenen...

18-01-07 14:58:47 - Quote! - @NeaRoW
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Ik hou niet van vooroordelen over de bevolking.. Ik heb een hele goeie maat in belgië, en er zullen vast wel hele domme belgen zijn, maar die heb je in nederland ook (alleen zijn ze dan Nederlands, dus geen toeristen ;))

Over het land zelf vind ik dat de Vlamingen zich moeten scheiden van de Walen, omdat Vlaanderen nederlands is en die Walen niet of zwaar slecht Nederlands kunnen spreken, en leren doen ze het ook niet echt...

Kom er maar bij Vlaanderen ^^

18-01-07 16:45:16 - Quote! - @laurenscleyman
laurenscleyman
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 91
Wnplts: elversele
idd :D (ik ben vlaming ;)) wil gwn dat vlaanderen onafhankelijk wordt, aan nederland gekopeld wordt ofzo, of gwn een (nog kleiner) onafhankelijk land

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven