hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 10 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Rouvoet strikes again

26-11-08 13:10:42
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Elsevier:
De VVD eist dat minister André Rouvoet (ChristenUnie) voor Jeugd en Gezin stopt met het registeren van privégegevens over schaamhaargroei, rookgedrag en condoomgebruik bij kinderen en jongeren.

VVD: Rouvoets schaamhaarregistratie is krankzinnig (Bron: Elsevier)

Als ik mezelf in Rouvoets gedachten inleef, kan ik nog wel snappen waarom hij condoomgebruik wil registreren, gezien de idealen van zijn partij wat betreft seksualiteit. Rookgedrag is een daadwerkelijk interessante statistiek ten opzichte van volksgezondheid en ter bepaling van de effectiviteit van anti-rookcampagnes. Maar schaamhaargroei? Dat dokters en de GGD ernaar vragen in hun onderzoeken is nog wel te begrijpen. Schaamhaar is een van de eerste en duidelijkste tekenen van de puberteit en wijst op een gezonde dan wel ongezonde ontwikkeling. Maar waarom zou je het in vredesnaam willen registreren? 8O What the fungus.... Misschien heeft Rouvoet wel een onderdrukte schaamhaarfetisj? 8-)

Ik zou zeggen: laten we allemaal een kiekje schieten van de oksels en het zaakje daar beneden en een grote kleurenfoto naar Rouvoet sturen als hij het zo graag wil weten 8-)

26-11-08 18:25:06
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nuances:

Quote NRC:
Den Haag, 26 nov. De kruistocht die de VVD naar eigen zeggen voert tegen het elektronisch kinderdossier (EKD) heeft vandaag tot grote ergernis geleid in de Tweede Kamer. De PvdA sprak van bangmakerij en het CDA noemde het optreden van VVD-Kamerlid Ineke Dezentjé Hamming respectloos.

Irritatie in Kamer over stemmingmakerij VVD (Bron: NRC Handelsblad)

26-11-08 19:07:49
nietmeer
de mafkees, ik heb het ook gelezen...aanpakken dat tuig!!!

26-11-08 19:08:41
nietmeer
Quote:
privégegevens over schaamhaargroei, rookgedrag en condoomgebruik bij kinderen en jongeren.

het woord zegt het al, PRIVÉgegevens :|
dit vind ik dus echt niet kunnen :nee dat gaat veel te ver, die stomme politiek gaat echt te ver :@

26-11-08 19:10:03
nietmeer
mafketel is het, niet normaal...lengte van mijn penis? varieert nog wel es(6) mafketel

26-11-08 19:11:30
nietmeer
Quote spasje:
lengte van mijn penis?

hij gaat toch niet ook dat soort dingen registeren he?? van mijn gegevens blijft hij af :@
ik ga niet op hem stemmen bij de volgende verkiezing :nee :@

26-11-08 19:12:06
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Optyfen met zijn christelijke moraal. Bemoei je met je zelf lutser. Ga toch krassen. #no

Zo dat lucht op. 8)

26-11-08 19:13:00
nietmeer
met christelijk moraal hoeft op zich niks mis te zijn. maar met dit soort dingen wel... optyfen, Rouvoet :@:|

26-11-08 19:14:11
Judywesl
Erelid


WMRindex: 643
OTindex: 5.968
gut Jersan ja, jij mag al stemmen 8O

26-11-08 19:15:17
nietmeer
Judy, waar heb jij je mening hierover dan geplaatst? :o die wil ik ook weten :ja

26-11-08 19:16:23
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
1) de woordkeus van de krant is mooi objectief natuurlijkO+
2) of ik het er wel of niet mee eens ben weet ik niet, daarvoor heb ik me er niet genoeg in verdiept, wat ik wel kan zeggen:
hij gaat die PRIVÉgegevens niet doorlezen natuurlijk, ik neem aan dat het anoniem (of in ieder geval vertrouwelijk) wordt geregistreerd en het heeft wel degelijk nut.
Rookgedrag zoals al gezegd is voor de volksgezondheid: hoe gedraagd de jeugd zich, is er positieve ontwikkeling (helpen de "je gaat dood van roken" stickers onder de jeugd?)
condoomgebruik idem ditto: de chlamydia rijst de pan uit de laatste paar jaren door de daling in condoomgebruik, er wordt nu weer meer reclame gemaakt; werkt dit?

en dan als laatste de "schaamhaargroei" ofwel; puberteitsontwikkeling. Voor wetenschappelijk onderzoek is dit ook zeer nuttig. De jeugd verseksualiseert, waar ligt dit aan? Films, cultuur? of vervroegde puberteit? jongens van 9 die meisjes van 16 verkrachten (in een groep): lijkt me vrij moeilijk als die jongen z'n dingetje niet overeind krijgt, die moet dus al wat puberteitsontwikkeling hebben. Is interessant om dat na te gaan voor grotere groepen.
De GGD vraagt toch wel naar puberteitsontwikkeling in de brugklas. Waarom niet gelijk registreren als er nuttig onderzoek naar gedaan wordt? Er wordt heus wel vertrouwelijk mee omgegaan:ja
ik zie het probleem niet zoO+

26-11-08 19:16:26
Judywesl
Erelid


WMRindex: 643
OTindex: 5.968
die heb ik met Spasje op msn besproken :P

ik plaats eerst ff een blogje en dan zal ik het hier wel neerzetten ;)

26-11-08 19:17:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
wat is het adres? (A).

ik heb nog een pakje om af te leveren (6)

26-11-08 19:20:29
nietmeer
Quote Delenn:
jongens van 9 die meisjes van 16 verkrachten (in een groep): lijkt me vrij moeilijk als die jongen z'n dingetje niet overeind krijgt, die moet dus al wat puberteitsontwikkeling hebben. Is interessant om dat na te gaan voor grotere groepen.

sorry Delenn, maar zelfs een baby van 1 maand ofzoiets (of meerdere, weet ff niet meer, in ieder geval voordat ie 1 jaar is) kan al een erectie krijgen, dus een 9-jarige ook wel :ja
dus dat heeft er weinig mee te maken :P

26-11-08 19:21:54
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
erectie is iets anders dan iemand verkrachten jersan;)
Dat is een reflexerectie, verkrachten werkt anders.

en er zijn wel meer onderzoeken die je met die gegevens kunt doen, dit is gewoon het eerste wat in me op kwam:P

26-11-08 19:23:25
nietmeer
@ Gio, ik wou het niet zeggen, maar bedankt!!! en verder vind ik dat hij een enorme mafkees is.
maakt het uit hoe mijn anus er uit ziet? en mijn schaamhaar? en mijn balzakje? lijkt mij vrij onrelevante info, als ik medicijnen zou willen!!

26-11-08 19:24:49
nietmeer
@Delenn, maar hoe het ook zij, ik vind dit tever gaan :o ja het kan wel interessant zijn, maar hou dan een enquête ofzo, bij mensen die het niet erg vinden dat die gegevens openbaar zijn, en da's tenminste nog anoniem... :|

26-11-08 19:26:41
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
van mij mag hij mn gegevens hebben.

Verder valt hier toch geen goede discussie te houden dus dit is mn laatste post in dit topic:w

26-11-08 19:26:58
nietmeer
Quote Jersan:
@Delenn, maar hoe het ook zij, ik vind dit tever gaan :o ja het kan wel interessant zijn, maar hou dan een enquête ofzo, bij mensen die het niet erg vinden dat die gegevens openbaar zijn, en da's tenminste nog anoniem... :|


dit is ook "anoniem" net als 100000 andere gegeven van je, die je met goed googlen voor 5 dollar op internet van de russische maffia kan kopen.
die gegevens zijn zo overal te vinden.
en krijg je straks post met schaamhaar krultangen, schedelomtrekmeters, en noem het maar op.

26-11-08 19:27:38
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote:
ik neem aan dat het anoniem (of in ieder geval vertrouwelijk) wordt geregistreerd


@Delenn, waar baseer je dat op dan ? 8O :nee

*Nieuwsgierigheid is nog geen reden om te registreren* :S

Zoals je zegt worden de gegevens al gehaald bij de brugklassers... als dat eerder moet dan moet de 'school-arts' maar weer in't leven geroepen worden. ;)

26-11-08 19:29:07
nietmeer
@ Relpa, waarom is het belangrijk? ookal is het "wetenschappelijk" het is volgens mij van geen enkel belang wie wel en wie niet scheert. of wat dan ook doet.
ook maakt het echt niet uit wat voor religie je hebt lijkt me:nee

26-11-08 19:36:05
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Ach Pjot, de man zei wel eens zinnige dingen toen hij nog ´gewoon kamerlid´ was maar sinds´m in de regering zit is het niks als bagger met al de vrijheid beperkende maatregeltjes :r :-:

*Hij heeft nu natuurlijk een grotere achterban 'te vriend' te houden* *( 8-)

26-11-08 19:40:29
nietmeer
Quote Relpa:
*Hij heeft nu natuurlijk een grotere achterban 'te vriend' te houden* *( 8-)

en dat doet ie op zo'n manier? :| 8O

26-11-08 19:42:51
nietmeer
ik denk dat we niet lang hoeven te wachten tot de mensen met brandende kruisen een toch naar zijn huis houden, waarna deze in de brand word gezet

26-11-08 19:57:48
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Delenn: Ik snap wel dat het ook nuttig kan zijn. Maar waarom zouden Rouvoet en co dan toegang moeten hebben tot die gegevens? Dat artsen, al dan niet verbonden aan de GGD, die gegevens verzamelen is prima. Die mensen hebben niet voor niks beroepsgeheim. Rouvoet heeft geen last van dat laatste...

En over de objectiviteit: vandaar een artikel van zowel Elsevier als NRC met verschillende standpunten

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven