hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Democratie?

21-10-08 00:14:38 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
In een voorstel van de Europese Commissie is zonder motivatie het bezwaar van het Europees Parlement tegen het zonder meer afsluiten van internetgebruikers die illegale content up- of downloaden, geschrapt.

De EU is al enige tijd bezig om de Europese telecomwetgeving te hervormen. Een invloedrijke auteursrechtenlobby wil samen met EU-voorzitter Frankrijk het zogeheten three strikes-model in geheel Europa invoeren. Daarbij wordt een down- of uploader die wordt betrapt op het binnenhalen of verspreiden van illegale content, na twee waarschuwingen afgesloten van internet.

21-10-08 00:16:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
wat bedoel je met content? vanalles wat je downloadt?
dan kunnen ze een heleboel mensen gaan afsluiten, volgens mij, en het internet wordt er nog sneller van ook :|

21-10-08 00:19:37 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Illigaal content, dus films, software and so on. Nee, het internet wordt er niet sneller van.

En ik gooi het hier omdat het eng is dat de EC het EP zonder daartoe reden te geven kan negeren :| Vergeet niet dat de EU de hoogste wetgevende macht is, en allang al niet meer onze eigen tweede en eerste kamer. ;)

21-10-08 00:34:31 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8O Dat is schending van de privicy.

21-10-08 01:07:05 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Peter Willemse:
8O Dat is schending van de privicy.

Niet helemaal. Het zou privacyschending zijn als de methode van traceren ter sprake stond. Het gaat in dit geval om iemand die al betrapt is. Een "overtreder" dus ;)

21-10-08 11:29:40 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Let op:

Stel ik ben artiest - ik maak muziek omdat ik dat leuk vind - een iets uitgelopen hobbie - ik maak er mp3s van - die mp3s plaats ik op een p2p netwerk - waarna ze redelijk globaal rond waren..

Nu wordt door overdracht deze muziek getagged als (C)opyright - en daarmee onderhevig aan Autheurs recht.
Nu is de muziek niet meer gratis maar zit zonder koopwaarde en afzet.
De muziek is hiermee dood.

De oplossing is dus: alleen maar Creative Commons en muziek uit het Publieke Domein draaien!
bron

21-10-08 11:49:37 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
looooooooool :) mogen ze heel wat internet gaan afsluiten....

anyways ik blijf dloaden... (niet uploaden want dat is strafbaar 8))

nog zo iets.. hackers zullen wel manier vinden om er langs te komen :) vrijheid van alles voor iedereen ^^

21-10-08 12:16:45 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dit lijkt me nogal ongrondwettelijk. Aan dit soort maatregelen hoort een gerechtelijke procedure vooraf te gaan.

21-10-08 12:20:38 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat eigenlijk wel zo krom is dat de nette en minder nette burgers wel gillen van bewijs het eerst maar eens en zodra men dan met opsporingsmethoden komt om dat bewijs te vinden gilt men weer dat de privacy wordt geschonden. Ja wat wil men nu? Piraatje blijven spelen?

21-10-08 20:06:29 - Quote! - @Kasjan
Kasjan
Actief lid

WMRindex: 2
OTindex: 223
Wnplts: Utrecht
S
ALs dit ingevoerd wordt zal het me niet verbazen als er velen rellen ontstaan

22-10-08 18:48:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven