hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 6

Krediet Crisis

11-10-08 17:54:52
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Er komt een tijd, niet ver vooruit, dat het kopen van aandelen weer een uitstekende investering is.

11-10-08 20:10:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
juist

Exact - en zware metalen zijn dan ook weer interessant.. goud.. zilver.. platina

12-10-08 18:21:03
Fonkel1
Dat noemt men edelmetalen... zware metalen zijn kwik, cadmium, lood etc.

12-10-08 18:21:58
dendrobatus
Erelid


WMRindex: 264
OTindex: 2.689
Wat boeit het dit is WaarMaarRaar geen School:P

12-10-08 19:48:26
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Heeft heraux toch weer wat geleerd, hier.

De Krediet Crisis is wel interessant, maar niet iets waar we als burger (individu) veel aan kunnen doen. Ach, het komt wel goed. Uiteindelijk.

12-10-08 20:14:03
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Mmore:
Heeft heraux toch weer wat geleerd, hier.

De Krediet Crisis is wel interessant, maar niet iets waar we als burger (individu) veel aan kunnen doen. Ach, het komt wel goed. Uiteindelijk.


kierewiet kritisch..

De kk heeft invloed.. laten we ons niet
de ogen sluiten.. en oogkleppen heeft ook
niet veel goeds.. en net doen alsof
is ook nutteloos.. maar met hooivorken en
spandoeken de straat op..

"kredied criesus oprottuh"

heeft ook weinig zin

12-10-08 21:11:59
Fonkel1
Quote Mmore:
De Krediet Crisis is wel interessant, maar niet iets waar we als burger (individu) veel aan kunnen doen

Jawel, moet je eens kijken wat voor invloed we hebben als we met zijn allen ons spaargeld van de bank af gaan halen. Dat geld hebben de banken nl. helemaal niet, nu al helemaal niet. Niet voor niets dat ABN-AMRO nu 5,2% spaarrente biedt... dat geld kunnen ze van ons burgers nu goedkoper lenen dan op de financiele markt...

Of andersom, als we nu met zijn alleen heel veel gaan sparen, hebben de banken weer geld.. maar als we geen geld meer uitgeven maar sparen loopt de economie weer wat slechter....

Oeps.. vergeet ik weer dat dit waarmaarraar is en geen school...:P

12-10-08 21:47:35
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Allemaal wel waar...

Het eerste is een back-stab voor de economie
en dus voor ons zelf.. het laatste vrij zinloos lijkt me als we inderdaad te veel gaan sparen..

12-10-08 22:04:20
Fonkel1
Ach.. het is wel vaker zo gegaan, op een gegeven moment gaat men geld bij drukken, het bestaande geld is niets meer waard en alles is gered. De burger is zijn geld kwijt maar dat zijn peanuts, daar gaat het niet om, de wereld (economie) moet door draaien.

12-10-08 22:14:07
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Geld drukken betekend...

500.000.000 Reichs mark op een postzegel...

ik heb ze gezien.. die zegels..
heel leuk.. met hitlerkopf eropf

13-10-08 09:11:13
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
krediet crisis is een neergaande spiraal, hoe langer het duurt hoe meer mensen geld van bank halen, hoe meer mensen geld van bank halen hoe erger crisis.. waardoor er weer mensen geld van de bank gaan halen..

de oplossing? hou ik me niet zo mee bezig :) leven is gewoon een achtbaan, je moet de rit uitzitten, er uit stappen kun je ook niet :) en anders gaan we toch net zo doen als Amerika deed in de euhm? toen ze die crisis hadden, met walstreet, boeren minder produceren, werk voorzien als staat etc. :) klinkt leuk :ja al kunnen we denk ik geen grote dammen maken :( en er valt ook nite veel meer te asfalteren :( wordt dus algehele plantsoen dienst :D speculeren heeft geen zin vind ik :) het moest een keer gebeuren dat de markt over de kop ging.. nu gebeurt het.. enjoy the ride :D

psst,

miljarden in de financiele markten pompen... das toch de keynes theorie van oplossen? te lui om het op te zoeken :)

13-10-08 11:14:50
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@lentebriesje: 1928 als ik het me goed herinner ;) Maar t schijnt dat dat op dezelfde manier begon als de huidige crisis.
Alleen de aanpak/instelling van regeringen is nu anders.

13-10-08 17:15:04
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, en maar goed ook
andere randvoorwaarden voor
verder verloop zijn ook anders

alhoewel.. bedenk dat we net een
soort van WW achter de rug.. nog niet
wel.. hebben..

De geschiedenis zal het anders noemen
voor mij was het een WW - de hele wereld
werd opgeroepen om een bepaalde groep aan te pakken - een soort progrom tegen een kwaad met permissie tot doden ( l t k )
en nu deze kk.

We moeten ervoor waken dat we de economie
niet heilig of eeuwig god gaan zien.
Even het pitje iets lager.. beetje meer rust
is helemaal niet verkeerd.

En ik refereer naar die vakken
waar het altijd al zo druk druk druk is.
Horeca zal nu misschien wat meer rust kennen
maar dat is meestal ook zichtbaar in
het aantal werkplekken..


13-10-08 17:16:21
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De beurzen zitten in de plus na de afspraak van gisteren.

13-10-08 17:18:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Keynes

"psst,

miljarden in de financiele markten pompen... das toch de keynes theorie van oplossen? te lui om het op te zoeken "
(lentebriesje)

Ik heb geen economie gestudeerd
maar snap de insteek wel.
Het is eigenlijk een soort
firewall, het vuur uitmaken
daar waar het kan branden.

13-10-08 17:40:56
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
heraux, wat je zegt, kan goed zijn maar ik begrijp het niet beeldspraak pakt me niet xD :) ik ben wel bezig met een economische opleiding 8O eigenlijk wist ik wel wat keynes is, wat het inhoud :D

ik moest echter naar school dus heb me er even snel vanaf gemaakt door te zeggen dat ik het niet zeker wist ;) stoute ik 8Okeynes vind dat de overheid als grootste partij op de markt de markt kan sturen, de conjuctuur dichter naar de trend brengen waardoor een zo efficient mogelijke economie wordt gecrieerd..

omdat we nu met zijn allen een laag conjuctuur gaan induiken moet de overheid meer gaan investeren in de markt zodat de private sector (bedrijven) afzet houden en er meer zekerheid komt, een voordeel daarvan is dat de werkloosheid niet als een gek stijgt :) ...

miljarden die overheden nu in de markt pompen zijn om de stabiliteit te vergroten, overigens de miljoenen die de verschillende europese overheden nu bieden in tijden van nood zullen nooit aangebroken worden, gaat om de liquiditeit van banken.. doordat er nu zekerheid is bij banken hoeven ze minder geld (contant) direct in de bank hebben omdat lang niet alles wordt opgenomen, en banken durven weer aan elkaar meer te lenen aan geld omdat ze desnoods aanspraak kunnen maken op de te goeden die europa bied...

liquiditiet is de hoeveelheid contant geld wat een bank in kas moet hebben om te voldoen aan de directe behoefte aan contant geld wat de klanten van die bank hebben, ligt rond de 30% als ik het me goed herrinner xD

13-10-08 18:31:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Keynes is tegen marktwerking als grootste invloedsfeer?

KEynes zegt dat de basis, jij, ik en de winkels en banken die deze ring beheren, de motor zijn van de economie.

Dat laatste is onderdeel van de eerste ring.

arbeid - kapitaal - bank - investering - bedrijf - inkoop - verkoop - arbeider

Bedenk wel dat WIJ nu deze ring hebben gerepareerd - het is TAXMoney

13-10-08 18:32:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
De beurzen zitten in de plus na de afspraak van gisteren.

ja, er wordt nu goed ingeslagen.. de quotes gaan omhoog.. nu koopt iedereen platgetrapt gras - ze laten het even drogen en verkopen het als veevoer.. voor veel meer geld.

13-10-08 19:26:47
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote heraux:
Keynes is tegen marktwerking als grootste invloedsfeer?

KEynes zegt dat de basis, jij, ik en de winkels en banken die deze ring beheren, de motor zijn van de economie.

Dat laatste is onderdeel van de eerste ring.

arbeid - kapitaal - bank - investering - bedrijf - inkoop - verkoop - arbeider

Bedenk wel dat WIJ nu deze ring hebben gerepareerd - het is TAXMoney
nee keynes beinvloed de marktwerking... de overheid is de grootste zelfstandige partij in de economie (van een land dan :)), de overheid kan dus de markt bijsturen naar wat ''goed'' is.. en ja, overheid is ook gedeeltelijk tegen de marktwerking...
denk hierbij aan invoerquota, of invoerbelasting voor bepaalde producten, om eigen bedrijven te beschermen.. en EU ook nog eens om eigen landbouw te beschermen om in de toekomst bij slechte oogsten niet te creperen omdat niemand meer voedsel naar europa wil brengen :P verder zijn er de voormalige kolonien die streepje voor krijgen uit medelijden, de producten die kolonien aanbieden liggen boven wereld markt prijs maar wij kopen ze, omdat we ons schamen voor het uitbuiten vroeger...

marktwerking is niet heilig... ga maar naar amerika om te kijken wat de marktwerking ons bied (niet financiele crisis) de lonen / sociale zekerheid / voedsel (fast food) etc. wij hebben het hier vet goed, alleen omdat we de marktwerking in toom houden... :) he, ik ben pro keynes :) neem dat even in gedachte als je dit las :D

13-10-08 20:18:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Medevreugde maakt een vriend.

Je kunt maar beter Afrika als volwaardige medespeler zien - dan het verzadigen met goedkoop vlees en voer.. alsof het kippen zijn.

Maar helaas sluit de EU zijn poorten voor de goederen uit dat continent.. teminste.. een deel.

De Olie is welkom.

"Keynes is tegen marktwerking als grootste invloedsfeer?" - klopt dan toch?

"KEynes zegt dat de basis, jij, ik en de winkels en banken die deze ring beheren, de motor zijn van de economie." ja of nee?


13-10-08 20:45:07
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
de overheid heeft geen geld van zichzelf :) heel erg gereduceerd is het zo dat jij en ik nog steeds degene zijn die de economie laten werken :)markt·wer·king de; v onbelemmerde werking van vraag en aanbod

marktwerking is er nog nooit geweest als we de vandale moeten vertrouwen.. overheid en EU hebben verschillende manieren waarop ze ingrijpen op de markten

tarifair ingrijpen:
maximum prijzen
minimum prijzen
subsidies

non tarifair ingrijpen:
invoer quota
invoer rechten

andere manieren waarop overheid nog ingrijpt:
voorlichtingen
wet en regelgeving

he, deze lijst kan nog wel even doorgaan :) marktwerking is niet de grootste invloedsfeer en zal het ook niet worden :) wat betreft afrika.. afrika is te instabiel om een volwaardige partner op economisch gebied te zijn, burgeroorlogen etc. afrika krijgt de overschotten van nederland, melkpoeder en shit, vlees gaan niet naar afrika, vlees is een luxe product... afrika moet eerst zichzelf op orde brengen... gezien van afrikaans standpunt moeten ze ook een overkoepelende organisatie in het leven roepen om hogere prijzen af te dwingen voor de grondstoffen... voor zuid amerika gaat dezelfde ballon op.. al heeft zuid amerika wel een belangen organisatie :) daarom gaat het daar ook iets beter :) er moet altijd een onderdeurtje zijn waar goedkoop de grondstoffen vandaan worden gehaald,, economie in een notendop :) kosten drukken...


13-10-08 21:24:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
jaaahh..jajaja..
zucht..

druk de kosten
boorzelfnaarolie.nl

13-10-08 21:44:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
The Origin of Money

ik als aandeelhouder wil 1% - dank u :D

13-10-08 21:44:54
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote heraux:
jaaahh..jajaja..
zucht..

druk de kosten
boorzelfnaarolie.nl


wacht maar tot de noordpool wordt geclaimed... zou een wereld oorlog door kunnen ontstaan, na de olie en gas reserves die nu overal nog worden gebruikt zijn de reserves onder de noordpool het makkelijkst te bereiken... en de noordpool is niemands bezit.. officieel... wereldoorlogje waard? waarschijnlijk wel... tenzij er op korte termijn duurzame energie bronnen worden gebruikt die ook daadwerkelijk net zo voorzienend en goedkoop zijn als aardolie en gas... wind energie is dat niet, kern energie is dat niet, zonne energie is dat niet... zo zijn er nog wel meer dingen die afvallen

als je een oplossing weet... kun je rekenen op de nobelprijs... :)

13-10-08 21:47:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, ik weet een oplossing - helaas kan ik dan de nobelprijs niet meer ontvangen.

Verder zag ik op TV enige dagen geleden een vinding waarmee zeer diep kan worden geboord middels een techniek waarbij water in een kleine ruimte tot explosie wordt gebracht middels een hitte punt van nabij de 4000 graden C. Hiermee zou men voorbij de huidige max kunnen en thermische centralen kunnen aanleggen. Of misschien ook bronnen aanleggen op grotere diepten..

De eeste optie heet "IGD"

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven