hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

CU CDA PVDA

20-12-06 18:10:28 - Quote! - @Jatser
Jatser
Erelid

WMRindex: 311
OTindex: 2.295
Wnplts: Maastricht
ik hoop hun niet, ik wil zo veel moglijk rechts, idd Niek, Nederland is te lief! gewoon oprotte als je geen reden hebt om hier te blijven..

20-12-06 21:03:26 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Cru gezegd, maar mee eens. Alleen politieke vluchtelingen erin..

20-12-06 21:08:15 - Quote! - @Styvon
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Betuttelend is ook een goede

21-12-06 08:39:13 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote Jatser:
ik hoop hun niet, ik wil zo veel moglijk rechts, idd Niek, Nederland is te lief! gewoon oprotte als je geen reden hebt om hier te blijven..

En wat is in jouw ogen een reden dan???
Wie beslist wat reden genoeg is?
Is het genoeg reden als je hele familie hier woont?
Is het genoeg reden als je een studie wilt volgen die in je thuisland niet bestaat?
Waar liggen de grenzen?
Maakt het ook uit uit welk land degene komt?
Bijvoorbeeld Surinamers spreken allemaal van huis uit al vloeiend Nederlands, met accent maar wel vloeiend (en hey ik versta een fries,drent of groninger ofzo ook amper, dat zijn ook accenten... Ik versta persoonlijk een surinaams accent dan vele malen makkelijker)
Suriname was een Nederlandse kolonie. maakt dit dan dus verschil ?
Heeft een Surinamer dan meer recht hier te zijn dan een Turk om maar een voorbeeld te noemen?
Heeft het voor jou ook te maken met de cultuur/ het heersende geloof in het land van herkomst?
Kortom Je zegt als er geen reden is te blijven rot dan op, maar wat is dan genoeg reden in jouw ogen?
Want hoe je het nu zegt, kun je op allerlei manieren opvatten.

21-12-06 16:50:35 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
'n rechts kabinet is met 't oog op de toekomst beter:

Onder linkse kabinetten wordt de staatsschuld altijd groter. Dat is niet erg voor de huidige generatie, maar wel voor jonge mensen (zoals ik) want wij dienen die schuld dan straks maar eventjes op te hoesten, naast alle duurder wordende verzekeringen, AOW, pensioen en de verzorging van de huidige werkende klasse

21-12-06 16:54:32 - Quote! - @Styvon
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Eindelijk een medestander, ik dacht al dat ik de enige was die dat zag;)

Ikke_O__O__O__O_


21-12-06 16:56:17 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ja.. Ik ben er ook wel mee eens maar er zijn gewoon geen goede rechtse partijen. VVD zou ik al niet voor gaan puur en alleen door Verdonk. Wilders is tja.. Wilders ;|

21-12-06 16:57:55 - Quote! - @Styvon
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
hahahaha Mmore

21-12-06 16:59:09 - Quote! - @dandy
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Ik ben ook rechts, en ik ben het met Jatser eens!

21-12-06 16:59:40 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Wilders is *****, gewoon onrealistisch, misschien een beetje beledigend maar hij lijkt op Hitler.(en nee dat ga ik verder niet uitleggen, dat zoek je je zelf maar uit)

en dan ook nog iets van 17% van de stad die op ´m stemt, alleen maar omdat ie uit Venlo komt:nee die mensen denken echt niet na:nee

21-12-06 17:02:30 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Mmore: Dat is gewoon dom.

a) Verdonk doet ten minste wat ze zegt
b) Je bent gewoon 'n idioot als je al dan niet op 'n partij stemt omdat een aantal bekende leden daarvan je niet aanstaan. 't gaat om de plannen en ideeen van de partij, niet om wie ze presenteert

Je zou bijna zeggen dat stemrecht niet op leeftijd maar op IQ moet worden toegekend

24-12-06 18:43:34 - Quote! - @Leeg Hoofd
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
8O:rWat een moeilijke woorden en gepraat allemaal zeg

24-12-06 18:52:53 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Ghehe.. helemaal mee eens (A)

24-12-06 22:43:10 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Larsjes:
8O:rWat een moeilijke woorden en gepraat allemaal zeg
Quote Enkie:
Ghehe.. helemaal mee eens (A)


wel een beetje bij de maatschappij betrokken blijven he? Anders verloedert 't alleamaal maar

07-01-07 21:39:10 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote Ikke:
@Mmore: Dat is gewoon dom.

a) Verdonk doet ten minste wat ze zegt
b) Je bent gewoon 'n idioot als je al dan niet op 'n partij stemt omdat een aantal bekende leden daarvan je niet aanstaan. 't gaat om de plannen en ideeen van de partij, niet om wie ze presenteert

Je zou bijna zeggen dat stemrecht niet op leeftijd maar op IQ moet worden toegekend


a)Verdonk doet wat ze zegt, maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

b)Het feit dat je niet op een partij stemt omdat een bekend lid je niet aanstaat is je grondrect. Je mag stemmen op wie je wil en je mag dus ook besluiten niet op het PVDA te stemmen omdat Woutertje Bos draaikonterig doet of omdat JPB naar je eigen mening al vier jaar wanbeleid heeft gevoerd. Waarom nog lijsttrekkers kiezen als je toch vind dat het niet uitmaakt? Maakt het de verkiezingen net weer spannender als die er niet zijn.

c) en dat je stemmen alleen op IQ zou moeten doen, wat is je voorstel? Vanaf welke leeftijd ga je IQ meten? Welke test ga je daarvor gebruiken? Wie laat je dat controleren? en nog belangrijker, Hoe weet je of die eerlijk zijn?

de coalitie van CU, CDA en PVDA is wat mij betreft een slechte optie. Ook al is het kabinet linkser dan de vorige kabinetten. Het feit dat JP er weer bij is stoort me, ik mag hem niet, simpel. Woutertje is ook een beetje hypocriet, die had van mij nog wel meer mogen verliezen. Rouvoet is een topgozer, hij lult makkelijk, heeft uitstraling, is bijzonder intelligent, zijn enige nadeel dat ik zo snel kan bedenken is dat hij christelijk is en dat strookt niet met mijn levensopvatting. Jammer dat de SP uit de onderhandeling wegmoest, wat mij betreft had het CDA mogen gaan.

Misschien is het inderdaad zo dat alleen een rechts kabinet ons land verder helpt, maar...Ik heb op GroenLinks gestemd vanwege een idealistisch standpunt. Het zal mij werkelijk geen bom interesseren of de plannen uitvoerbaar zijn of niet, het gaat erom dat het ilieu naar de typhus gaat en voornamelijk rechtste partijen daar geen enkele aandacht aan besteden. ALs je echt denkt dat je het milieu helpt door kernenergie te gebruiken en door meer wegen aan te leggen dan begrijp je werkelijk geen reet van milieu.

Quote alweerdood:
Wilders is *****, gewoon onrealistisch, misschien een beetje beledigend maar hij lijkt op Hitler.(en nee dat ga ik verder niet uitleggen, dat zoek je je zelf maar uit)

en dan ook nog iets van 17% van de stad die op ´m stemt, alleen maar omdat ie uit Venlo komt:nee die mensen denken echt niet na:nee

ooit gehoord van "godwin's law"? Die wet stelt dat elke internet discussie die lang genoeg doorgaat uitkomt met vergelijkingen over hitler en de nazi's in WO2. :P


10-01-07 17:25:15 - Quote! - @rens_dekker_92
rens_dekker_92
Ik wil

1 Europa
2 Een gevulde schatkist
3 Economische vluchtelingen weren
4 Streng milieubeleid
5 Economische groei

en voor de rest mag van mij alles

10-01-07 20:53:48 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote Everzwijn:
...Jammer dat de SP uit de onderhandeling wegmoest...

Volgens mij is ome Jan, na het volk goed opgejut te hebben, zelf weggegaan en heeft de SP-stemmer onbedoeld toch weer TEGEN gestemd.
Maar goed, ik volg het maar op een afstandje natuurlijk.

10-01-07 23:38:55 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie wil even voor vluchteling spelen ik wil een grotere achtertuin!!!

kom op.. weest een Kranig mensch.. en gaat voor den doodenmarsch

11-01-07 00:05:54 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote de Mexicaan:
Quote Everzwijn:
...Jammer dat de SP uit de onderhandeling wegmoest...

Volgens mij is ome Jan, na het volk goed opgejut te hebben, zelf weggegaan en heeft de SP-stemmer onbedoeld toch weer TEGEN gestemd.
Maar goed, ik volg het maar op een afstandje natuurlijk.


ik zei toch al, ik had liever PVDA, SP en iets anders gehad. CDA is al te lang aan het regeren.

11-01-07 00:08:53 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Everzwijn: dat snap ik wel.
Mijn punt is dat de SP niet wegMOEST maar zelf wegging. En daarmee dus ook de verantwoordelijkheid afschuift. Lekker makkelijk.

11-01-07 00:12:14 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote de Mexicaan:
@Everzwijn: dat snap ik wel.
Mijn punt is dat de SP niet wegMOEST maar zelf wegging. En daarmee dus ook de verantwoordelijkheid afschuift. Lekker makkelijk.


de situatie was sowieso onwerkbaar. CDA en Sp verschillen dermate van mening dat een breuk tussen die twee niet uit kon blijven. dan is het beter als SP de eer aan jezelf te houden en op te stappen. Als de PVDA de grootste was geweest had het CDA waarschijnlijk op moeten stappen.

Het blijft politiek, een populariteitsspelletje.

11-01-07 18:49:19 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
er is nog een andere formatie namelijk CIA... alleen ik geloof niet dat die ook naar nederland wil komen 8)

11-01-07 20:09:52 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Ikke:
@Mmore: Dat is gewoon dom.

a) Verdonk doet ten minste wat ze zegt
b) Je bent gewoon 'n idioot als je al dan niet op 'n partij stemt omdat een aantal bekende leden daarvan je niet aanstaan. 't gaat om de plannen en ideeen van de partij, niet om wie ze presenteert

Je zou bijna zeggen dat stemrecht niet op leeftijd maar op IQ moet worden toegekend
Wil je daarmee beweren dat mijn IQ laag ligt? Of dat mensen met een lager IQ niet kunnen nadenken? Dan denk ik namelijk dat je maar is goed moet gaan nadenken....

a) Verdonk doet wat ze zegt ja. Dat wilt niet zeggen dat wat ze zegt goed is.
b) "Het gaat om de plannen en ideeën van de partijen, niet om wie ze presteert" -> De plannen en ideeën worden juist toch gepresenteerd door die vooraanstaande, belangrijke, leden van die partij. Ik wil niet indirect eraan mee werken dat Verdonk weer minister wordt. Ze is niet voor niets afgezet. Als partij sta je achter je leden en als lid verdedig je je partij. Verdonk zou dus synomien moeten zijn voor VVD net zoals JPB dat is voor CDA.

Quote macfreak:
er is nog een andere formatie namelijk CIA... alleen ik geloof niet dat die ook naar nederland wil komen 8)
Nah, die hebben het veel te druk met Amerika en Irak.., ze kunnen niet álles tegelijk.

Quote Everzwijn:
ik zei toch al, ik had liever PVDA, SP en iets anders gehad. CDA is al te lang aan het regeren.
Tja.. Had de SP maar niet meteen moeten zeggen dat ze met geen andere partijen willen samenwerken, hoe wil je dan ooit de vereiste meerderheid halen?

Quote Everzwijn:
Het blijft politiek, een populariteitsspelletje.
Klopt. Het enigste wat de luitjes van de politiek doen is vergaderen over dingen die de ministeries al veel eerder hadden uitgevonden. Wat doet de politiek nou eigenlijk, behalve een beetje een spel te spelen met de burgers? Voor de verkiezen van alles beloven en daarna nergens meer aan denken.. Schandalig. Als je het mij vraagt zit het hele politieke stelsel verkeerd in elkaar. Maarja.. Wie ben ik om dat te stellen.

25-01-07 15:18:39 - Quote! - @TKF
TKF
Junior lid

WMRindex: 10
OTindex: 2
Wnplts: Leerbroek
S
Ikke schreef:
Gelukkig zit de PvdA er nog bij, anders moesten we strax nog allemaal verplicht naar de kerk op zondag

Dat is weer zo'n typisch stereotype dat aan de CU toegeschreven wordt. Hiermee geef je er blijk van dat je niet snapt hoe de protestants-christelijke gemeenschap in elkaar steekt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven