hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-4 08:00 - 74460 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 [4] 5 6 7 8

zelfverzekerheid

29-11-06 23:15:53
Toerist
Senior lid

WMRindex: 622
OTindex: 461
Wnplts: bermuda
ow ik duik ook zo me bedje in (denk ik, als ik los kan kome van me toetsebord :P )

thee, reema, luna,ikke,puc, iedereen sterkte :)
slaap lekke

29-11-06 23:18:28
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Veel succes morgen en slaap lekker *)

29-11-06 23:19:24
Toerist
Senior lid

WMRindex: 622
OTindex: 461
Wnplts: bermuda
(F)jij ook *)

29-11-06 23:20:26
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Sterkte voor een ieder die het nodig heeft (F)(F)(F)(F)(F)
Weet wat het is om gepest te worden/te zijn. Maar heb nu gelukkig de instelling, dat het me niet uitmaakt wat een ander van me denkt, als het ze niet bevalt, gaan ze maar weg of draaien ze hun hoofd maar om. Ben tevreden met mezelf, wat een ander er ook van mag zeggen.

(Reema, heb je ook ff toegevoegd op mijn msn :))

30-11-06 00:10:17
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Dit vond ik wel heel mooi beschreven...

Ik merk dat kritiek wel heel erg op mij werkt, zit er iets tegen voel k meteen klote, en gaat er iets goed voel ik me lekker... Heel vaag zit dat... Ik laat me denk ik te veel beïnvloeden door mensen om me heen...

30-11-06 00:16:48
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Als de wolken verdwijnen,
Denk ik aan jou,
Jij die ik verloren heb,
Jij van wie ik hou.
Als de wolken de hemel bedekken,
En het regenen gaat,
Denk ik aan jou,
Jij die weg is van mij,
Jij die ik missen zou.


ik heb dit ooit geschreven toen ik besefte dat ik mijn zelfvertrouwen kwijt was. de Jij in het gedicht staat dan ook voor mijn zelfvertrouwen...

30-11-06 02:20:26
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Mijn vriend heeft een aantal jaren geleden traumatische ervaringen meegemaakt. Ze beheersen nu zijn hele leven. Hij denkt al bij voorbaat dat de mensen hem uitlachen. Hij voelt zich heel erg onzeker over zijn uiterlijk, vindt zichzelf vreselijk lelijk. Dat is niet zo, maar door alle ervaringen zit het zo in zijn hoofd gebakken dat het er niet uit te krijgen is. Hij komt praktisch niet buiten en durft nergens naar toe. Als er een verplichting is wordt het voor hem (en voor mij ook) een groot drama om te gaan. Zijn leven is een grote hel en hij denkt vaak aan beeindiging van zijn leven. Het is afschuwelijk en ik weet het soms ook allemaal niet meer.

30-11-06 02:33:12
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
@Theemonster
Goed van je om het hier te vertellen. En dat ze zeggen dat je af moet vallen, moet je gewoon zeggen dat je dat zelf wel uitmaakt, wanneer je er aan toe bent of niet. Laat je niets aanpraten, het gaat er om hoe jij je voelt. Tegen mij wordt het ook steeds gezegd (ben ook dik en ga nooit meer lijnen), door mijn vader, broers en tante.Het is niet leuk, maar op den duur leer je wel dat het belangrijkste is wat jij zelf vindt. Probeer die rugzak leeg te maken of alles een plekje te geven in een kluis waarvan je de sleutel weggooit.

30-11-06 02:41:00
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Theemonster
Het is geen schande dat je bij het Riag geweest bent, alleen maar goed. En je moet hulp blijven zoeken als je er zelf niet uitkomt. Wel doen, hoor.
Als je rugzak steeds maar voller en voller wordt, wordt het steeds zwaarder en moeilijker om hem leeg te maken. Zoek echt hulp, er zijn zoveel hulpverleners. En als het niet klikt of je hebt er niets aan, niet blijven hangen, maar zeggen dat je iemand anders wilt. Dit recht heb je, hoor.
Het is goed om alles van je af te schrijven, ook al rakelt dat weer veel op.Het is toch ook een bepaalde manier van verwerken.Gewoon achter je computer en tikken, maakt niet uit of het onsamenhangend is of vol taalfouten.Je raakt dan toch wel wat kwijt. Ik heb dat ook gedaan toen ik flink in de problemen zat en nog zit, schrijf nog steeds. Het helpt wel, mijn vriend doet het nu ook. Hij wilde eerst niet, dacht ook dat het niet zou helpen, maar hij vindt het toch wel prettig.
Ik wens je heel veel sterkte en alle geluk en denk aan je. En ook gewoon hier je hart blijven luchten.
Veel liefs.:)

30-11-06 02:41:33
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
wow teveel info voor mij :S ik kan niks meer lezen :S

30-11-06 02:44:27
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote Twaggy:
wow teveel info voor mij :S ik kan niks meer lezen :S

Kan altijd nog hoor en je hoeft het natuurlijk niet te lezen.

30-11-06 03:04:40
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
morgenochtend weer dan zal ik het lezen hoop ik :S word waarschijnlijk morgenmidag 8O afscheid van me baas :S ben bezopen:S

30-11-06 07:59:55
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Slim...

30-11-06 09:48:58
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Het klinkt misschien raar, maar zelfvertrouwen heb je niet zelf het wordt aangepraat door anderen.

Iedereen vind zichzelf zichzelf goed en mooi, je bent een soort van blinde vlek voor jezelf. Je keurt jezerlf altijd goed (in basis) Dit gaat goed totdat de buitenwereld zich ermee gaat bemoeien. Die zeggen hoe jij moet worden en hoe jij eruit moet zien, hoe jij moet handelen. Als je buiten het groepje valt van wat is "well-done" en je beland in het goepje "not-done" gaan mensen negatieve dingen over je zeggen en je ook zo behandelen.

Daardoor daalt je zelfvertrouwen, door het het toedoen van anderen. Maar eigenlijk is zelfvertrouwen iets van jezelf, het woord zegt het al eigenlijk. Dus laat niet andere bepalen hoe je zelfvertrouwen is. Je moet tevreden zijn met hoe je bent en hoe je doet. Er zijn altijd dingen die je aan jezelf wilt veranderen, dat is normaal. Maar je moet je niet door andere je gek laten maken wat je wel en niet kan.

Niemand is perfect, sommige mensen zijn alleen zo triest om juist die dingen van jouw te belichten en niet je goede kanten.
En die pesters leggen juist door het pesten hun mankement bloot, sociaal gedrag. Dat ontbrengt het hun aan.

Ik kan hier nog pagina's over schrijven, want ik ben zelf ook veel gepest op de basisschool, maar ik heb mezelf eruit getrokken en mag nu niet klagen. Ik hoop dat degene die hier zo openhartig over hebben gepraat het over een bepaalde tijd ook kunnen zeggen.

30-11-06 10:07:07
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Ik heb gelukkig mijn zelfvertrouwen weer terug, dit is te danken aan mijn man. Ben vroeger ook veel gepest en mijn ex had altijd wel iets aan te merken op me, dit was niet goed, dat was niet goed, erg veel zelfvertrouwen had ik daarna niet meer. Toen ik bij mijn ex wegging ben ik heel erg afgevallen en zat nog niet lekker in mijn vel. Toen ik mijn man leerde kennen, nam hij me zoals ik was, volgens hem was alles goed aan me en hoefde ik me nergens geen zorgen over te maken. Nu, drie en een half jaar later, ben ik weer wat kilo's aangekomen ( en mijn man vind me nog perfect :)al bestaat een perfecte vrouw/man niet), voel me lekker in mijn vel en ben tevreden over mezelf. Heb maling aan wat een ander van me vindt. Bevalt het ze niet, dan is daar het gat van de deur of je draait je hoofd maar om. Maar dit ben ik, je neemt me maar zoals ik ben en anders hoeft het van mij niet.

Theemonster: mijn moeder had het er ook over dat ik een licht buikje had en dat die groter was dan die van haar. Veel lopen zeuren over rondingen etc. die bij mij toenamen, maar toen ik 54 kilo woog, was het ook niet goed. Nu heb ik een gewicht (71 kilo) waarbij ik me goed voel en dat is nog het belangrijkste. IK moet me goed voelen in mijn vel en dat hoeft niet volgens de wensen van een ander, maar volgens de mijne.
Al zegt iemand nu wat negatiefs over me, ik ben tevreden met mezelf en dat is het belangrijkste, wat een ander van me vindt of denkt, doet me niet zo veel meer, maak me daar ook niet druk meer om.
Hoop voor je, dat jij ook op dat punt gaat komen, dat je je zelfvertrouwen weer terug vindt en dat het niet uitmaakt wat een ander van je zegt, maar dat jij gewoon tevreden bent over jezelf. (F)(F)(F)Blijf er gewoon over praten, dat helpt altijd.

30-11-06 10:15:51
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Theemonster

Ik ben ook gepest, van mijn 8e tot mijn 14e jaar.
Heel lang heb ik in de put gezeten, geen zelfvertrouwen, doordat "vrienden" achter je rug om kletste, noem maar op.

Op een gegeven moment zei ik tegen mezelf, "NO MORE", over nu, je kan niet veranderen wie je bent, en dat moet je ook niet willen.

DE BESTE PERSOON DIE JE KAN ZIJN BEN JE ZELF EN BETER DAN DAT KAN NIET. vergeet dat nooit.

ps sorry moest er nog achter

en hoeft niet

30-11-06 10:38:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
goede vrienden durven te delen
dat is kwetsbaar zijn
gekwets worden is een - het kunnen vertalen en uitpraten is twee - het wederzijdig als een winst kunnen zien is drie - en als dat lukt - dat heb je vrienden

corrigeer me - hoe ouder je wordt hoe beter je kunt omgaan met praatjes en opmerkingen - in de jonge jaren ben je daarvoor erg gevoelig - zie je deze als belangrijk en dat is het ook - maar naar mate je beter kunt sorteren - wat is waar en wat is niet waar kun je de werkelijke waarde achter praatjes bepalen. Uiteindelijk zoek je balans tussen wat je waardevol vind om op te reageren en dat wat je niet meer meeneemt.

Zelf kritiek is goed - maar je moet niet van de brug springen.
Zelf waarde is ok - maar je moet niet denken napoleon te zijn en de wereld te willen veroveren (mag wel, geen inruil garantie, helaas)

Pesten is iemand uit de tent lokken - misschien opzoek naar de grens van de ander - als je als gepeste geen grens steld gaat het pesten door - je leerd er dan ook niets van - door HIER en NU te stellen DIT pik ik niet - wordt voor de ander noodzakelijk duidelijk dat er een grens is.

MAAR: weest beducht voor excessen -

Het klinkt misschien simplistisch - maar zodra het een niveau bereikt van ongeremte wederzijdige agressie (ook innerlijk dus, idee, houding..) is het tijd om hulp te zoeken - in je wezen ben je wellicht niet geneigt om direct grenzen te stellen (uit karakter, of ideologie, of stille hoop op eeuwige vrede) - zoek iemand waarmee je dit probleem kunt bespreken - want krop je het op, ga je van school, je komt het ooit tegen.. op de meest ongeschikte momenten.

Je mag me best mailen - maar ik ben geen professional en kan je alleen wat tips geven.. en een beetje reflectie..

That's all folks..
[embed: Mellow Melodies theme]


30-11-06 10:40:46
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
@heraux
je weet het altijd zo mooi te verwoorden;)

30-11-06 10:41:18
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
K ga de wereld veranderen, maar ik begin bij mijzelf! ik ga niet meer denken dat mensen dingen die ze zeggen niet menen, ik ga niet meer bang zijn voor de ideen die andere over mij hebben, ik ga niet meer gespest worden en ik ga dit zelf bereiken.
door alles, maar dan ook echt alles wat me is overkomen in mijn korte leventje op te schrijven, ben ik blij dat ik behoorlijk snel kan typen..
ik ga alles in word documenten zetten,
die opslaan en ik mag ze pas verwijderen als ik mezelf beloof dat me de slechte dingen en vervelende dingen die erin staan niet meer zullen overkomen. kan ik mezelf dat niet beloven? dan zal ik iedere 2 dagen het document moeten lezen,
zodat ik weet dat ik het niet meer wil en ik me ertegen ga verzetten, ik zal het moeten lezen tot ik mezelf kan beloven dat ik belangrijk ben, dan mijn gevoelens belangrijk zijn, dat mijn hart belangrijker is dan mijn hoofd,
dat mijn uiterlijk maar mijn uiterlijk is en dat dat niet bepaald wie ik ben, maar dat ik bepaal wat mijn uiterlijk is, dat ik mijn vriendinnen eindelijk is alles ga vertellen wat mij is overkomen en niet maar stukjes...

maar met dit alles begin in volgende week, want ik heb vanacht niet geslapen en heb nu zo'n last van mijn hoofd dat ik amper wat zie met mijn linker oog, dus ik ga zo meteen eerste lekker mijn joggingbroek aantrekken, een lekker muziekje opzetten, kerstmuziek waarscheinlijk, wat dat maakt me vrolijk. en dan ga ik gewoon heel rustig aan de dag doorkomen en genieten van ieder moment!!!

Ik ga van mijn angsten en verdriet winnen, dat ben ik waard!

30-11-06 10:44:40
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Good for you:jeej

Dat is de juiste instelling, en vast houden hoor, om Loreal termen te blijven, JE BENT HET WAARD;)

30-11-06 10:46:06
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Theemonster

Dat ben je zeker waard, jij bent wie je bent en niet hoe een ander dat wil. Wens je heel veel sterkte en kracht toe (F)(F)(F)

30-11-06 10:50:28
nietmeer
Top idee kanjer, en je ziet het hier ook, is er iets, schreeuw het van de daken en je roep komt goed terecht, grote knuffel en hou de zonzijde.

30-11-06 11:31:16
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
en... voelen sommige hier zich al een stuk zekerder???

30-11-06 12:46:12
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Reema Sawwan:
en... voelen sommige hier zich al een stuk zekerder???


Nog niet heel erg veel, maar het begin is gemaakt. Dat laat ik deze keer niet voorbijgaan.

Kben gister eindelijk weer eens snel in slaap gevallen

30-11-06 13:17:15
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
@ Ikke,

het is een begin!!!!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven