hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1]

eeuwig leven is angstaanjagend

25-05-06 21:43:08 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Er is niks maar dan ook niks angstaanjagender dan een eeuwig leven!

Eeuwig leven kan op 2 manieren. 1. We blijven onszelf en hebben op een gegeven moment alles gehad en gezien en het wordt oneindig vervelend en je kunt maar niet ophouden en het blijft maar doorgaan en doorgaan.
Of 2. We worden voor de gek gehouden door god, hij zorgt er kunstmatig voor dat we altijd blij blijven (net zoals de regering van sommige landen proberen te doen nu). Dat idee maakt me ook niet vrolijk.

Nee ik ga dan veel liever gewoon dood en stop met leven! Het is al vermoeiend genoeg.Trouwens, het is heel duidelijk.
De mens is van nature nieuwsgierig, zo nieuwsgierig zelfs dat hij zich door de slang in het paradijs liet verleiden. Deze nieuwsgierigheid was uiteraard bekend bij god, en ook de venijnigheid van die slang!
Dus god kon met wat logisch nadenken van te voren al zeker weten dat als hij mensen zo zou maken het zo zou gaan met ze zoals 'hij het niet bedoeld heeft'

Waarom heeft hij het dan toch zo gedaan terwijl hij dat wist?

26-05-06 07:34:28 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wegens een misklik in een onbewaakt ogenblik?

26-05-06 10:58:25 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Sterker nog: Doordat wij zo nieuwsgierig zijn, zullen wij ons nooit vervelen.
Wij kunnen van alles leren, daar is ons leven nu veel te kort voor. Wij gebruiken nu nog maar een fractie van ons brein.
En Zeepbel, ik ken mensen die nu ongeveer zo'n jaar of 60/ 70 zijn, maar zij voelen zich in hun geest nog 20 en willen nog lang niet dood.Ik ben benieuwd of jij er tegen die tijd nog hetzelfde over denkt.
Wij zijn gemaakt voor eeuwig leven, zelfs de wetenschap zegt dat en weet niet waarom wij op een gegeven moment verouderen en sterven.

26-05-06 11:21:25 - Quote! - @Anacho
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote Ikje:
Wij gebruiken nu nog maar een fractie van ons brein.
Dit is een broodje aap, sinds de komst van de cat-scan is aangetoond dat de hersenactiviteit door het gehele brein plaatsvind

26-05-06 13:36:06 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Anacho
Ik bedoelde meer een fractie van de capaciteit van ons brein.

26-05-06 13:42:06 - Quote! - @Anacho
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote:
@ Anacho
Ik bedoelde meer een fractie van de capaciteit van ons brein.

Ook dat is ontkracht.

26-05-06 13:42:55 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Vertel?

26-05-06 14:27:46 - Quote! - @Anacho
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
hieris een voorbeeld

27-05-06 00:43:18 - Quote! - @Lonely Wolf
Lonely Wolf
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 75
Wnplts: Rotterdam
Heb ik naar gekeken

Vond het een grappige site. Blijft het feit dat er intelligentere mensen zijn en minder intelligentere mensen zijn. Beiden gebruiken 100% van hun hersenen. Oftewel er zit verschil in de kwaliteit van het brein.

Daarnaast heb je mensen die als het erop aankomt meer kunnen dan dat er ooit voor mogelijk is gehouden. Dit staat allemaal zwart op wit. Het optillen van Pick Up trucks is er 1 van. Wat ze er in zoverre van hebben uitgezocht is dat je zelf een gedeelte van je brein blokkeert dat je iets niet kan, terwijl als er emotie bij komt kijken die blokkade opgeheven wordt. (bewust vs. onbewust zeg maar)

Veel is nog niet uitgezocht, veel is nog niet bewezen. Er zijn alleen genoeg uitzonderingen op de regel om te bewijzen dat de mens meer kan dan wat de mens denkt.

27-05-06 23:52:56 - Quote! - @Andries Louw
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
Mijn oom onderzoekt cappaciteiten van hersenen, en werkt daaraan met behulp van muizen. Het is eigenlijk niet zozeer de grote of de "kwaliteit" v/d hersenen. Maar meer de snelheid en/of hoe hersencellen met elkaar "communiceren". Bij de een is dit beter dan bij de ander.

28-05-06 07:16:32 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Maar als de communicatiesnelheid dus niet optimaal is, werken de hersenen ook niet optimaal.

28-05-06 15:05:49 - Quote! - @Andries Louw
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
Hoe wil je die niet optimaal hebben?
Alsof wij zelf kunnen bepalen met welke snelheid onze hersencellen communiceren (afgezien van ouderdom).

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven