hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2

2008 einde van de wereld?

18-05-08 09:26:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ja hoor, weer een meesterlijk verhaal _O_

Quote 2008 - Gods Laatste Getuigenis:

Vanaf nu tot het einde van 2008, zullen vele profetieën in vervulling gaan, vooral de Zeven Donders uit het Boek Openbaring, die de apostel Johannes zag maar niet mocht opschrijven. Die Donders worden in dit boek onthuld, samen met veel gedetailleerde informatie over de laatste drie en een half jaar van menselijk zelfbestuur op aarde, die opgetekend staan in het Zevende Zegel van Openbaring.

Sommige van deze profetieën gaan over de ondergang van de Verenigde Staten tijdens de komende twee jaar; dit zal gevolgd worden door de laatste wereldoorlog van de mensheid. Die laatste oorlog zal het gevolg zijn van zware conflicten tussen de heersende religies en de regeringen die door hen beďnvloed worden. Miljarden zullen sterven! Deze tijd zal vele malen erger zijn dan zelfs de slechtste omstandigheden die we in onze menselijke geschiedenis gekend hebben.

Naarmate deze gebeurtenissen zich ontplooien, zal de wereld zich in toenemende mate bewust worden van de authenticiteit van wat in dit boek geschreven staat. Zij zal zich ook beginnen te realiseren dat Ronald Weinland inderdaad door God gezonden is, als Zijn eindtijdprofeet.

Dit boek is hoofdzakelijk gericht aan mensen die behoren tot de drie grote religies van deze wereld (Islam, Jodendom en Christendom), die geworteld zijn in de God van Abraham. Ronald Weinland is tot deze drie gezonden.

link
voor als je het boek wilt downloaden: link
het is een PDF bestand BTW.

18-05-08 09:28:33
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Schitterend hoe mensen proberen te verdienen aan gissingen en onwetendheid :r

18-05-08 10:23:18
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Er staat ergens in de bijbel dat god de wereld voor eeuwig geschapen heeft. Dus de wereld vergaat nooit. Volgens de bijbel dan he.
Wetenschappers zeggen dit:
Over 5 miljard wordt de zon zo groot en heet, dat alle binnenste planeten worden verbrand. Dus ja dan vergaat idd de wereld.

18-05-08 10:30:37
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En zo gaat het ook met paragnosten, er is altijd wel een waarheid in iets te vinden, een misselijkmakend geestelijk gevoel om mensen bang te maken en tot den Jehova's te bekeren :r

18-05-08 10:33:02
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Daarom geloof ik in mezelf Kpuc. Ik besta tenminste. 8)

18-05-08 12:18:31
nietmeer
Nou, dan gaan we met z'n allen een sekte oprichten, en dan gaan we met z'n allen ons verstoppen in een grot en het einde afwachten zoals het hier beschreven staat...

Wie gaat er mee? 8-):P

18-05-08 15:06:04
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Kristian92:
Nou, dan gaan we met z'n allen een sekte oprichten, en dan gaan we met z'n allen ons verstoppen in een grot en het einde afwachten zoals het hier beschreven staat...

Wie gaat er mee? 8-):P

WMR kunnen we meeluisteren via de tam-tam en er wordt één vrijwilliger aangewezen om onze reacties geplaatst te krijgen (6) Lijkt me wel wat :ja

18-05-08 15:11:27
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Ik ben al aan het pakken; Koffiezet apparaat, tapinstallatie, want ja je moet je in zo'n grot toch een beetje vermaken. :)

18-05-08 15:12:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik denk dat het handiger is om deze malloot en zijn volgelingen in die grot te stoppen (6)

18-05-08 15:19:21
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik geloof dat er miljoenen jaren geleden een intergalactisch keizerrijk was waarvan de kwaadaardige heerser miljoenen inwoners heeft ingevroren en ze naar de Aarde heeft gestuurd om in een vulkaan te worden gegooid. De geesten van voorgenoemde inwoners kwamen vervolgens vrij, maar daar had de kwaadaardige dictator al iets op bedacht: geestvangers. De geesten werden gehersenspoeld zodat ze de heerser zouden vergeten en verschillende religies zouden volgen. De geesten werden weer vrijgelaten en kwamen in ons terecht, de oorzaak van al onze ellende. Om de volledige waarheid te weten te komen moeten mensen eerst grof geld gaan betalen waardoor ik stinkend rijk word 8)

Een momentje alsjeblieft, mijn advocaat aan de telefoon.. Scientology wie? :S

18-05-08 15:57:18
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden. 6 Jullie zullen berichten horen over oorlogen en oorlogsdreiging. Laat dat je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is daarmee het einde nog niet gekomen.
Matheüs 24-4:7
Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,” ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,” geloof dat dan niet. 27 Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen.
Matheüs 24-23:28

18-05-08 16:00:14
nietmeer
Quote:
WMR kunnen we meeluisteren via de tam-tam en er wordt ��n vrijwilliger aangewezen om onze reacties geplaatst te krijgen (6) Lijkt me wel wat :ja


Dan mag ik wel de sekteleider zijn hč? (6) en jij wordt de vrijwilliger. Of had je iemand anders in gedachten? (6)

18-05-08 16:03:57
nietmeer
Ik ken die boeken en ze interpreteren de bijbel heel vaak verkeerd!

"Niemand kent de dag en het uur"
Dat zegt de bijbel...

18-05-08 17:40:37
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
sinds 90 na christus (pak-em-beet) zou de wereld al een ruime 1900 keer moeten zijn vergaan. en nog steeds is het niet gebeurt... :P

18-05-08 19:33:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote David van Harmelen:
sinds 90 na christus (pak-em-beet) zou de wereld al een ruime 1900 keer moeten zijn vergaan. en nog steeds is het niet gebeurt... :P

dat is eigenlijk al een wonder te noemen..

maar ooit.. gaat het ons lukken..denk ik

18-05-08 22:03:54
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote heraux:
maar ooit.. gaat het ons lukken..denk ik

We kunnen niet meer dan ons best doen, maar moeder aarde is een taaie (6) Kan nog wel ff duren dus (A)

18-05-08 22:58:02
stijnwolf
Junior lid

WMRindex: 12
OTindex: 23
Wnplts: Amersfoort
Nog zo'n leuke:
Volgens de inca's vergaat de wereld in 2012, want verder dan dat jaar konden ze geen kalender meer maken.
(ben nog op zoek naar leuke link)

18-05-08 23:02:39
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Daar hebben we al een topic over ;)

19-05-08 13:24:48
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
@David
ik heb het boek net un week binnen :)

Quote Kpuc:
Schitterend hoe mensen proberen te verdienen aan gissingen en onwetendheid :r


het boek is gratis vriend :P

19-05-08 14:00:15
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Het menselijk ras is al een keer bijna uitgeroeid. We stammen allemaal af van één afrikaanse stam. DNA onderzoek over de hele wereld heeft dit uitgewezen, maar is helaas nog niet algemeen geaccepteerd.

We zijn niet van holbewoner tot nu gekomen. Er waren al eerder veel mensen met kennis...

Dus hoeveel erger kan het nog worden? Geen een mens meer? Dat kan alleen maar ten goede komen voor de aarde...8)

19-05-08 14:01:51
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
ElBeemer, het boek is gratis en daar doelde ik niet op, ik doel op de kerk in al haar "grootsheid". En zeker met dit soort sektes, daar veeg ik m'n piep mee af.

19-05-08 15:18:54
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
Quote Kpuc:
ElBeemer, het boek is gratis en daar doelde ik niet op, ik doel op de kerk in al haar "grootsheid". En zeker met dit soort sektes, daar veeg ik m'n piep mee af.

hehe ik snap het ik geef je gelijk, ze zouden ons geld moeten geven toch ?

19-05-08 15:19:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
ElBeemer, nope, ik neem nog geen drachme aan van de kerk :r Dan verhonger ik nog liever.

19-05-08 16:38:00
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Mijn eerste gedachte als ik dit soort verhalen lees is eigenlijk altijd zo:

Met de zojuist door Giovanni geciteerde tekst uit Matheüs 24 in het achterhoofd, maar vooral het 36e vers:
Quote:
"Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen"
verbaas ik me over twee dingen. Ten eerste dat er mensen zijn die op basis van de bijbel het tijdstip en moment proberen vast te stellen. Dat is niet mogelijk (en zal ook niet mogelijk zijn). Als je telkens maar weer zoiets blijft beweren, zul je het inderdaad vanzelf een keer goed hebben, dat wel, maar om het dan een voorspelling te noemen :nee

Het tweede wat ik me afvraag is wat het nut is dat het heeft om er telkens op die manier over te beginnen. Het doel van over het naderende oordeel praten moet zijn om mensen te redden van de ondergang. Dat is niet het doel dat opstellers van deze soort voorspellingen. Het effect is wel bekend. Het creëert bij mensen die niet geloven al snel een ':r'-reactie, die nog eens wordt bevestigd als blijkt dat de voorspelling (zogenaamd op de Bijbel gefundeerd) Niet uitkomt. Wat dan vaak het gevolg is, is dat mensen dan niet de opsteller van de voorspelling in twijfel gaan trekken, maar de Bijbel zelf. De opsteller baseerde zich tenslotte daarop.

Naast die twee vragen die ik mezelf telkens weer stel, gebeurt er nog iets. Ik verwonder me. Jezus voorspelde ons zo'n 2000 jaar geleden al dat er steeds meer grote (natuur)-rampen zullen zijn. Daarmee is voor mij alleen nog maar meer duidelijk dat Hij meer was dan alleen maar een mens.

19-05-08 20:00:29
stijnwolf
Junior lid

WMRindex: 12
OTindex: 23
Wnplts: Amersfoort
@pietjevlip
Vrij simpel betoog, sorry maar moet het even kwijt! Ben het voor een deel met je eens, maar dat Jezus dat beweert heeft staat absoluut niet vast aangezien de bijbel pas een paar honderd jaar na zijn overlijden is geschreven en mensen toen ook al moeite hadden met de vertaling van de nog steeds incomplete geschriften.
Inmiddels weten we nu ook veel beter wat er over de hele wereld speelt, dat was vroeger ook anders. Als er toen een overstroming of orkaan aan de andere kant van de wereld was hoorden we dat als we het al hoorden pas maanden later.
Verder denk ik dat je de intelligentie van mensen onderschat als je denkt dat iemand het verschil tussen de bijbel en een persoon als R.W. niet kan maken.
In de bijbel wordt tenslotte al gewaarschuwd voor dit soort figuren en praktijken toch? (sorry, ken 'm niet uit mijn hoofd en hier geen aanwezig)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven