hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-5 14:00 - 74529 artikelen - nu online 60 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2] 3

hoe saai is jou werk

13-10-06 14:36:35
RS-88
Senior lid

WMRindex: 29
OTindex: 224
huh maar je zegt dat je verrrrr beneden modaal zit.. hoe kan dat als je vriend altijd werkt?

13-10-06 14:39:07
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Niet iedereen verdiend een hoog loon RS-88.....
mijn vriend werkt 40 uur per week voor 1149 euro netto per maand. dit is dus VER beneden modaal helaas, maar hij werkt er KEI en KEI hard voor al jarenlang!!! (en het is een Surinamer dus!!! voor het geval je dus ook het idee had dat die lui zijn :P gezien je openbaringen in het andere onderwerp)


13-10-06 14:40:35
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Jep, op zich is de hoeveelheid loon die je vangt hier in Nederland niet verkeerd, ergens anders zou je er goed van kunnen leven, behalve in Nederland zelf, lijkt het wel, verrekte duur hier alles. Schoften.

13-10-06 14:41:20
RS-88
Senior lid

WMRindex: 29
OTindex: 224
nee ik zou nooit zeggen dat die mensen lui zijn. Dat moet je anders zien. Er zijn veel voorbeelden van mensen die lui zijn, en ook geen werk zoeken. maar voor mensen die 40 uur in de week werken heb ik ook respect als ze surinaams zijn.. dat maakt me niets uit.. En ik weet dat ik zo overkom maar je moet me nu niet afschilderen als een extreem rechtse racist. maar ik ben gewoon iemand die eerlijk is over hoe ik er overdenk :)

13-10-06 14:50:36
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote RS-88:
nee ik zou nooit zeggen dat die mensen lui zijn. Dat moet je anders zien. Er zijn veel voorbeelden van mensen die lui zijn, en ook geen werk zoeken. maar voor mensen die 40 uur in de week werken heb ik ook respect als ze surinaams zijn.. dat maakt me niets uit.. En ik weet dat ik zo overkom maar je moet me nu niet afschilderen als een extreem rechtse racist. maar ik ben gewoon iemand die eerlijk is over hoe ik er overdenk :)


Eerlijkheid kan ik zeker waarderen.
Ik hoop alleen dat je ook wilt proberen mensen eerst te leren kennen ongeacht hun afkomst voordat je je oordeel klaar hebt liggen ;)
Mijn meiden zijn dan wel donker van kleur maar doen in niets onder voor blonde hollandse kindertjes....
Integendeel lopen ze verstandelijk erg voor op leeftijdsgenoten  ;)
Het ligt puur aan de manier van opvoeden.... em om elke cultuur/ras etc heb je ouders die wel veel tijd,liefde, aandacht etc voor hun kinderen hebben, en mensen die de kids een beetje aan hun lot overlaten (oftewel fulltime in een creche dumpen, en alleen 1 uur per dag eventjes met ze eten en dan gauw naar bed brengen........)
[/color]

13-10-06 15:16:12
RS-88
Senior lid

WMRindex: 29
OTindex: 224
ik vind het raar dat jij meteen denkt dat ik alleen voor oordelen heb over surinamers.. dat snap ik niet helemaal.. 8O

13-10-06 15:24:46
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik denk dat lanira misschien te vaak dit soort opmerkingen heeft gehoord en op dit moment op autopiloot aan het verdedigen is geslagen. Althans ik kan het me levendig inbeelden dat je er dan best wel ziek van wordt, van al die vooroordelen. En als je dan ook maar iets hoort wat op een vooroordeel lijkt, je in de verdedigings mode springt. Nou moet ik toegeven dat hetgeen je wilde zeggen bij een gevoelig onderwerp als dit misschien niet helemaal gelukkig verwoord was, en dat lanira het misschien daarom heeft opgevat zoals jij dat nu weer van haar begrijpt.

Het heeft allemaal met interpretatie te maken. Dat is 1 van de gebreken van taal, maar is ook 1 van de sterke dingen van taal. Liefde-haat relatie :S

13-10-06 15:40:09
RS-88
Senior lid

WMRindex: 29
OTindex: 224
Ik begrijp inderdaad wat je wil duidelijk maken Jivebunny. In mijn ogen is het redelijk onschuldig, maar inderdaad, en zeer begrijpelijk is het als je dit vaker hoord dat je er dan sneller gek van word. En dan inderdaad op autopiloot, zoals jij dat zo mooi zegt aan zelfverdediging doet... misschien moeten we dit soort onderwerpen dan maar niet te vaak openen. Hier worden we het toch nooit overeens.. :nee

13-10-06 16:54:24
nietmeer
altijd het zelfde

ik: Goedemorgen philips, wat kan ik voor u doen
klant: mijn router doet het niet

enz, enz, van 9 to half zes, wordt er soms echt moe van, ik snap niet dat ze zulke mensen uberhaubt een router aanschaffen, ze weten soms niet eens wat internet nou eigenlijk is. !

13-10-06 17:39:43
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Nou er is gezegd dat voor hem alle allochtonen een pot nat zijn ;)
En Surinamers vallen toch ook onder allochtonen? En aangezien mijn vriend Surinaams is dan is dat hetgene wat ik eerder zal benoemen. hoe je over moslims denkt is voor mij persoonlijk geen probleem begrijp je???
Omdat ik daar persoonlijk geen last van heb.... Hoewel ik ook dat niet goed zou keuren.en ja heb veel met racisme te maken gehad, het vervelende is dat het van beide kanten komt..... blanken die je dreigmail sturen (aanhangers van nieuw rechts in dit geval) dat je een n*g*rh**r bent en het land uit moet rotten met je lelijke bastaard kinderen.... en surinaamse vrouwen die heel lelijk doen en ruzie zoeken omdat ik een van "hun" mannen heb afgepakt (alsof hij deze vrouwen die zich zo gedragen uberhaubt ooit had gewild weet je wel.....)
De schoonfamilie die nog nooit naar mijn kids omgekeken heeft omdat ik blank ben... mijn ouders die maar niet snappen waarom ik niet wil dat ze over "buitenlanders" zeiken waar wij bij zijn....
kortom wordt er soms idd erg moe van...


14-10-06 15:16:30
boss
Senior lid

WMRindex: 219
OTindex: 10
Wnplts: limburg
zucht......maar ik verdien mijn eigen geld!

30-03-07 07:46:18
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
mijn werk is niet saai, want ik sta in een winkel en er is altijd wel iemand zodat ik me ook nie verveel

30-03-07 09:24:48
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
ach ik werk bij een kinder speelparadijs altijd wat te doen dus... ik verveel me niet.

30-03-07 09:36:42
Kriebeltje
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 4.780
Ik heb geen saai werk, maar ik heb moeite om de hele tijd ermee bezig te zijn. Daarom heb ik ook besloten om iets anders te gaan doen. :ja

30-03-07 09:38:35
Brie
Erelid


WMRindex: 666
OTindex: 4.373
Nouu. volgens mij heb ik het k*tste werk dat er is.. ik werk bij een callcenter. Voorheen werkte ik bij de visboer, dat was echt tof! Maar doordat mn kruisband is afgescheurd kan ik daar een tijdje niet werken.
En dat werk wat ik nu dus doe is echt vreselijk en super saai :r

30-03-07 11:27:03
Obliv1on
Senior lid

WMRindex: 151
OTindex: 34
ik heb stage werk meer als 40 uurtjes per week en wat krijg ik er voor 0 euries.. je moet wat voor je opleiding over hebben

30-03-07 12:55:47
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Vakken vullen in de Jumbo! :o Best wel saai, maar het verdient 4 euries in t uur netto :) Best lekker op je 16e

30-03-07 13:06:42
nietmeer
ik zit bij de politie, maar volg 1,5jaar een opleiding, op kosten van de politie, (opleiding+materiaal) en krijg ook nog eens ongeveer € 1200,00 per maand netto. en over 1,5 jaar loopt het ongeveer op tot € 1500,00 als ik met pistool op zak de straat op kan :P

30-03-07 13:29:13
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
Quote aimed:
ik zit bij de politie, maar volg 1,5jaar een opleiding, op kosten van de politie, (opleiding+materiaal) en krijg ook nog eens ongeveer € 1200,00 per maand netto. en over 1,5 jaar loopt het ongeveer op tot € 1500,00 als ik met pistool op zak de straat op kan :P


dekking smeris in de buurt hahaha maar dat is lekker verdienen

30-03-07 14:09:22
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Protan met Pistool - kies voor een non-lethal rubberballetjes

30-03-07 14:10:54
nietmeer
@ heraux

:P, Protan geven ze niet eens een pistool :P. veel te gevaarlijk voor zijn omgeving ;)

30-03-07 14:12:30
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@aimed
Ik weet niet of ik wel in jouw omgeving durf te zijn als je met een pistool rondloopt:P

30-03-07 14:38:53
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
he waarom zouden ze mij geen pistool geven ach ik weet het al ze geven me een rifle dat is het maar zullen we back @ jobs and prut

30-03-07 14:59:57
nietmeer
@Blend,

dat is je geraden ook :P, fire at will ;)

30-03-07 16:21:04
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
woow dat lijkt mij een goeie reden om zo lang mogelijk zoveel mogelijk te leren op school. je weet in ieder geval waar je terecht komt als je dat niet doet8O
mijn werk is gelukkig niet saai8)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven