hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-9 18:00 - 75144 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3]

Twijfel

20-07-07 11:47:16 - Quote! - @Loek
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
ik ben zelf RK gelovig, en doe ook redelijk veel aan het geloof, niet dat ik naar EO jongeren dagen ga want dat vind ik ook weer haleluja.. maar ben vooral een voorstander van de discussie over geloof. Ga dit jaar weer naar Taizé (ontmoetingsplaats voor gelovigen jongeren van over de hele wereld) en ga daar weer lekker in discussie over wat het geloof en god nou in houd.
Ik geloof in de bijbel als een symbolisch iets. in de tijd dat die is geschreven was de zin belangrijker dan het woord, en nu gaan mensen het op het woord lezen, ben van mening dat er een diepe betekenis in de bijbel zit, en dat deze je vooral leert hoe te leven, niet dat je er letterlijk naar moet gaan leven. In de geschiedenis zijn er door keizers en pausen aardig wat dingen in de bijbel verandert, om de betekenis dieper te maken. zoals de 7 werken van barmhartigheid waren er eerst maar 6, maar om naar een heilig getal uit te komen is er 1 bij gekomen, de betekenis is dieper dan het woord.
ik geloof wel in een hogere macht, maar door het verschil aan invulling die groepen mensen er aan hebben gegeven zijn andere geloven ontstaan en ook meningsverschillen daardoor. het kan niet zijn dat er zoveel verschillende goden zijn die allemaal een groep mensen voorstellen, voor mij is er 1 hoger iets voor mij dus genaamd god, waarin we allemaal geloven. god heeft nooit bedoeld in alle oorlogen die we erom voeren.

20-07-07 14:18:16 - Quote! - @Kahlan
Kahlan
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 24
Geloof is heel gecompliceerd. Dat merk je wel aan de wereld anders zou er geen oorlog zijn in naam van het geloof :( Voor mij is het reden genoeg niet tegeloven in de bijbel koran etc. Als De Heer God bestaat zoals de meeste Hem voorstellen, zou Hij dit allemaal toch niet toelaten zeker pijn honger en oorlog? een onschuldig kind die nog geen kwaad heeft kunnen doen in de wereld waarom zou dit kind gestraft moeten worden maar toch lijdt het honger.

Toch heb ik erg veel tegen strijdige gevoelens over het geloof ik geloof wel in iets maar niet in 1 personage. Wij zijn geschapen naar de evenbeeld van God. Ik geloof dat God niet 1 almachtige personage is maar een energie. Wij allemaal hebben die energie. Ik geloof dat al het leven op de wereld samen God is. Wij allemaal samen vormen God. Blijf je dicht bij jezelf ben je dicht bij God blijf puur en in jezelf geloven voel dat je leeft en wees bewust en heb respect voor al het andere want ook zij bezitten een deel van de energie God.

Dit is wat ik geloof. Maar ja het heet ook niet voor niets Geloof als we het allemaal zeker wisten zou het wel zekerweet hebben geheten.
de Energie, God, Allah en alle andere namen en benamingen (ik denk dat het allemaal hetzelfde is) maakt het ons mogelijk om hier over na te denken en er van bewust te zijn en dit is al een hele mooie gave.


21-07-07 11:51:38 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik heb mijn zegje gedaan. Ik ga er niet meer over discusieren. God heeft voor mij af gedaan. Punt. O+

21-07-07 16:35:01 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
1 ding
God is verzonnen DUHHHH
OMG!

23-07-07 11:26:38 - Quote! - @G.Ast
G.Ast
Senior lid


WMRindex: 245
OTindex: 20
S
Quote Giovanni:
Ik heb mijn zegje gedaan. Ik ga er niet meer over discusieren. God heeft voor mij af gedaan. Punt. O+


... gelukkig is dat niet wederzijds...

23-07-07 13:56:05 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
wie zegt dat god een man is (behalve hun bijbel dan...)

23-07-07 20:56:18 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
G.Ast: Mooi gesproken.

@Sto: God is niet mannelijk of vrouwelijk, ook niet volgens de bijbel...

01-08-07 23:20:05 - Quote! - @Roselien
Roselien
Erelid


WMRindex: 342
OTindex: 2.737
G*d is een creatie geen creator.
De naam G*D is nodig geweest om creaties een naar te geven.
Als we van de bijbel uit gaan zou G*D de wereld in 6 dagen hebben geschapen en het was goed. De zevende dag ruste HIJ. God is dood. Dat zou inhouden dat er geen revolutie zou zijn. De wereld was immers na 6 dagen goed.
Natuurlijk was dit zeeeer beknopt en zal het veel vragen bij je oproepen. Ik sta daarom open om met je verder te praten een mail is voldoende.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven