hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-5 18:00 - 74553 artikelen - nu online 88 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3]

Wat doe jij om het millieu te sparen

13-09-07 11:05:26 - Quote! - @Redduggy
Redduggy
Erelid


WMRindex: 1.810
OTindex: 2.818
Quote Denix:
Ik download linux op een herschrijfbare cd en zo hoef ik dus geen 200,- te betalen voor een plasticen doos van microsoft waar ieder jaar een nieuwe voor mot kome. :D


Go Denix. Ik koop alleen maar studenten versies lekker goedkoop. En weinig papieren rotzooi eromheen

05-10-07 13:56:51 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Files, altijd vervelend. Maar wat dan te doen tegen die halve kippen die op de tegemoetkomende rijbaan een file veroorzaken omdat men zo graag wil zien wat er is gebeurd? Mijn mening? Direct een fikse boete boven de 200 euro geven, stel malloterige vervuilers!

10-10-07 07:42:29 - Quote! - @De Dikke Viking
De Dikke Viking
Senior lid

WMRindex: 303
OTindex: 47
Wnplts: dirksland
S
ik oefen gitaar zonder versterker!
alleen als ik hem moet stemmen, moet ie erin

10-10-07 11:45:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik reis per stoomtrein naar het werk :D

10-10-07 11:45:30 - Quote! - @Tontje
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Om het millieu te sparen gooi ik geen koelkasten in de sloot,hang ik geen fietsen in de boom, download cd's iso's etc. zodat we geen vervuiling krijgen van het maken van die nare cd hoesjes en ik zorg altijd dat ik het licht uitdoe als ik weg ga. :)

10-10-07 17:52:40 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
ik fiets elke dag naar school:) en ik koop ook nooit cd's ofzo en ik doe altijd alle elektrische apparaten uit als ik weg ga:)

10-10-07 17:54:16 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
TV uit ipv stand-by. Doe ik toch nog íets voor het milieu. :)

11-10-07 10:56:56 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
.......
ik zet altijd mij 2 computers uit als ik weg ga en de laptop haal ik dan van het stroom af, me plasma gaat uit in plaats van op de standby.

11-10-07 12:34:15 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Ik wordt er onderhand een beetje ziek van van al dat gejammer over het milieu.
Zodra de mens hier 1 voet op de aarde heeft gezet of is gezet was de wereld al verdoemd te mislukken.
We hebben zelf al jarenlang de natuur, dampkring, milieu en onze aardkloot verwaarloost.
Is nu te laat om er iets aan te doen.
Voorkomen is beter dan genezen.
Nu moeten we genezen.Wordt een hele zware klus.

11-10-07 12:35:44 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Precies Xavier, wat is jouw steentje?

11-10-07 12:43:12 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Hetgeen wat ik altijd doe, maar dit zijn gewoon dingen die ik voor mezelf doe en niet het milieu, omdat het anders aardig in de papieren gaat lopen.
Kraan dicht met tandenpoetsen, afval scheiden (anders een boete), licht uit waar ik niet ben, tv niet op stand-by (dan gebruikt hij net zoveel stroom als hij aanstaat),met beetje kou trui aan ipv meteen de kachel.
(maar dit soort dingen is je bij gebracht door je ouders, bij mij wel iig)
Onbewust doe ik toch genoeg voor het milieu, maar bewust doe ik echt alleen het voor me eigen portomonee.

11-10-07 15:22:45 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik denk dat ik de natuur toch maar niet spaar.. de natuur spaard mij ook niet.. :D

11-10-07 17:14:39 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote:

Paniek om Australisch ‘nee’ tegen platte tv

AMSTERDAM - In Australië is de platte tv rijp voor het museum – áls de regering een advies voor de bestrijding van broeikassengassen overneemt.

Een consultancybureau dat het advies in opdracht van de overheid opstelde, heeft voorgesteld om de tv-fabrikanten vanaf volgend jaar zwaardere, verplichte milieueisen aan lcd- en plasma-schermen op te leggen. Toestellen die niet aan de eisen voldoen, zouden niet meer op de markt mogen worden gebracht

bron


15-10-07 10:20:54 - Quote! - @puppy
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Probeer zoveel mogelijk met de fiets te doen en doe aan afvalscheiding. (wat trouwens ook grote onzin is, want alles word op een grote hoop gegooid en verbrand 8O).
Verder komen er steeds meer spaarlampen in huis.
Gooi zoiezo niets op straat, altijd netjes in de prullenbak.
Lichten uit op plaatsen waar ik niet ben.
Kan zo nog wel even doorgaan...

15-10-07 12:05:22 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
In mijn vrij tijd fiets ik ( indien mogelijk )
Zakelijk proberen we transporten te combineren zodat er een vrachtwagen thuis kan blijven stilstaan en scheelt ook brandstof.

12-11-07 10:26:21 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik rijd motor ipv auto. Ik draag dus niet bij aan de file's. Verder heb ik in huis spaarlampen. Doe ik alles ook echt uit en niet op standby. Heb ik niet onnodig adapters in stopcontacten zitten. Probeer mijn dochter ook zuinig om te laten gaan met energie. Heb een spaar douchekop, thermostaatkraan. Heb geen koffiezetapparaat of andere onnodige huishoudelijke apparatuur. Gooi iets pas weg als het defect is beyond repair.
Doe oude kleding in de zak van Max. Glas in de glasbak. Batterijen in de batterijbak. Karton en papier in de papierbak. Tuinafval op de composthoop. Weinig oppervlakte actieve stoffen gebruiken. Alleen volle wasmachine laten draaien....Nou dat is het wel zo ongeveer.

12-11-07 15:32:25 - Quote! - @Gravebound
Gravebound
Lid

WMRindex: 18
OTindex: 105
Wnplts: Enschede
Ik steek 'n extra sigaretje op. :ja

12-11-07 15:33:14 - Quote! - @Lisbeth-Salander
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
ik rij (nog) geen auto (ben bijna 18 :P)

12-11-07 16:42:34 - Quote! - @De Dikke Viking
De Dikke Viking
Senior lid

WMRindex: 303
OTindex: 47
Wnplts: dirksland
S
elke dag naar school fietsen (alleen als echt slecht weer is of wind)
en ik oefen meestal gitaar zonder versterker, kan ik ook de cd horen :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven