hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-3 12:00 - 74243 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2 3

Vragen waar je nog geen antwoord op hebt

03-07-09 12:22:28
nietmeer
Stel hier de vragen waarop je nog geen antwoord hebt gevonden, of waar je graag een beter/ander antwoord op wilt hebben. ;)

Ik begin, deze schoot me net binnen :

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Wilders aan de macht kwam in Saudia Arabia? 8O

03-07-09 13:48:28
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Dat is wel een héél hypotethische vraag, waar volgens mij niemand antwoord op kan geven. Maar ja, wie weet.

03-07-09 13:52:08
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dan krijgt hij te maken met de Sharia en bomaanslagen 8O

03-07-09 16:04:56
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik vraag me af waarom uitgerekend ik op een prins moet wachten die de weg niet weet :nee

03-07-09 16:20:33
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Kristel, geef m een Tom Tom 8) *)*)

03-07-09 17:05:52
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Het was meer symbolisch

03-07-09 17:07:05
nietmeer
Quote Kristel:
Ik vraag me af waarom uitgerekend ik op een prins moet wachten die de weg niet weet :nee

ik snap de symboliek en vind je zin mooi. en ik sluit me erbij aan.

03-07-09 18:00:26
Stijn_Bom
Senior lid

WMRindex: 71
OTindex: 142
Wnplts: Zwolle
S
waarom zijn er mensen die met zn 10ne opgeslooten worden in een kleine kamer met elk een pc en dat ze dan de heledag gamen en dan wat ze berijkt hebben verkoopen?

06-07-09 09:36:02
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Waarom zijn Nederlanders, vergeleken met mensen uit andere landen, zo egoïstisch, egocentrisch, individualistisch en asociaal?

06-07-09 09:57:02
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Stijn_Bom:
waarom zijn er mensen die met zn 10ne opgeslooten worden in een kleine kamer met elk een pc en dat ze dan de heledag gamen en dan wat ze berijkt hebben verkoopen?


Kennelijk om geld te verdienen, want anders zouden ze het resultaat niet verkopen.
En dat geld is dan weer nodig om te kunnen overleven in deze huidige maatschappij.

Quote No_u:
Waarom zijn Nederlanders, vergeleken met mensen uit andere landen, zo egoïstisch, egocentrisch, individualistisch en asociaal?


De kleine groep van mensen uit andere landen zijn niet representatief voor dat hele land. Hetzelfde geld voor Nederlanders. Het is dus m.i. niet de vraag waarom alle Nederlanders zo zijn, het is meer de vraag waarom jij je schijnt te omringen met dat soort mensen ;)

06-07-09 13:40:42
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote berniew:

De kleine groep van mensen uit andere landen zijn niet representatief voor dat hele land. Hetzelfde geld voor Nederlanders. Het is dus m.i. niet de vraag waarom alle Nederlanders zo zijn, het is meer de vraag waarom jij je schijnt te omringen met dat soort mensen ;)


Ik bedoel dat ik voldoende tijd in de VS, Suriname, Frans Guyana, Brits Guyana, Duitsland, Spanje, Italië, Curaçao, Zuid-Afrika, België, Schotland, China en Denemarken heb doorgebracht om tot die conclusie te komen. En nee, het ging niet om even een vakantie in deze landen, serieus verblijf van minstens 1 maand.

06-07-09 20:39:49
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Het is waar dat in sommige landen een ander temperament / levensinstelling heerst, maar ik ken voldoende mensen in Nederland om te zeggen dat niet alle Nederlanders egoïstisch, egocentrisch, individualistisch en asociaal zijn. Zelfs in vergelijking met andere landen niet :nee

Natuurlijk zitten dat soort mensen er wel tussen, maar daar hoef je je niet mee te omringen :)

07-07-09 00:05:27
Kwaak
Lid

WMRindex: 46
OTindex: 17
=1=
Waarom behandelen mijn ouders me als een idioot/mongool?

=2=
Wat moet ik doen om EINDELIJK wel een opleiding te halen? Ga nu maar MBO ICT NIV 2 doen en ik heb een IQ van 130, 't is te triest voor woorden.

Kanttekening: Eigenaar van de rode Syndroom van Asperger met het kentegen AU-TI-ST

07-07-09 09:34:30
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote berniew:

Natuurlijk zitten dat soort mensen er wel tussen, maar daar hoef je je niet mee te omringen :)


Daar kies je helaas niet altijd voor. Ik omring me doorgaans met erg leuke personen hoor :)
Paar voorbeeldjes:
1. Ik heb voorrang op een kruispunt, dus die neem ik ook, bestuurder rijdt mij bijna aan, doet zijn raampje open en zegt: ******turk sodemieter op joh, *** ******* ***. De man spuugt op mijn fiets en rijdt verder.

2. Een persoon loopt tegen mij op in een winkelstraat. Ik zeg 'sorry'. De persoon zegt: ****** op joh, anders krijg je er eentje. Zijn vriendin moedigt hem aan.

3. Ooit wel eens vreemden met elkaar zien praten in het openbaar vervoer?

4. Deze is afgelopen zaterdag nog gebeurd. Vrouw op fiets wordt geschept door een taxi, die vervolgens doodleuk doorrijdt. Iedereen kijkt naar de vrouw, die midden op een tramrails is beland, en loopt doodleuk verder. Uiteindelijk heeft mijn vriendin 112 gebeld en heb ik eerste hulp verleend. Kenteken van de betreffende aso natuurlijk wel doorgegeven :)

En zo kan ik nog doorgaan.

Ik geef toe dat ik punt 1 ook in andere landen heb gezien, maar het gaat daar meestal om loos geschreeuw en getoeter, niet op persoonlijke verwensingen / bedreiging.
Moet wel eerlijk toegeven dat ik punt 3 het ergst vind. Als je hier een vreemde aanspreekt, hebben ze gelijk zoiets van 'wat moet hij van me'. In veel andere landen heb je dat niet, vind ik gewoon jammer. In Schotland is het bijvoorbeeld in de meeste plaatsen normaal, dat als je naar de kroeg gaat, wildvreemde mensen je gewoon aanspreken en dat je een hele avond met ze zit te praten en whisky te drinken. (hehe nee, het gaat er hier niet om versieren e.d. gewoon lekker een gezellig avondje mensen ontmoeten)

Het komt er op neer dat bij de meeste Nederlanders hun eigen leven ze het meest kan schelen en dat van anderen boeit ze verder niet; er is hier een individualistische samenleving, dat heb ik misschien op een wat cynische manier verwoord :P
Dat is jammer, want het omgekeerde is leuker :)

@Kwaak
1: misschien omdat je te slim bent?
2: tja, niet echt een antwoord op, gezien het voor iedereen anders is wat helpt. Ik zou zeggen: doe gewoon je best, meer kun je niet doen.

07-07-09 10:46:23
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@No_u: je hebt gelijk. Je hebt het niet altijd voor te kiezen :S Maar dat zijn de "kleine" negatieve dingen. Zolang er meer positieve dan negatieve dingen in je leven gebeuren, dan spreek ik wel van een fijn leven. Want je kunt toch nooit alle shit voorkomen en zulk soort mensen zul je toch altijd wel blijven houden :S

Punt 1 en punt 2 zijn zielig :s Het is jammer dat de samenleving zo ver afdaalt :S

Punt 3: liften zijn ook zo fijn (A)
Maar waar ik woon spreken vreemden elkaar nog wel aan. Oke, het is wel minder dan eerst, maar het is nog niet zo erg dat anderen / onbekenden genegeerd worden.

Ik deel je mening, maar toch ben ik positief ingesteld en zie ik toch wel wat goede kanten :ja

07-07-09 16:07:47
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@No_u

joun verhaal komt mij niet bekend voor

nu klopt punt 1 en 2 van jou bij mij deels agressie in het openbaar maar dan vooral van jonge mensen uit achterstands wijken

3ja zo vaak maar is dat raar?

4 je kan beter dom door lopen dan schaapachtig kijken en niks doen

maar nu is het ook vaak waar je bent

zelf wonen wij in het rustige oosten

als een keer de auto deur een nacht open staat (dus niet op slot) staat hij er nog on aangeroerd de volgende morgen. laat iemand de lampen aan staan of het raam open laat staan geheid dat een buurman of buurvrouw aanbeld dat je lampen nog aan staan.

laat je de achter deur een keer open staan kan je s'avonds ook nog steeds gewoon thuis komen zonder je inboeldel kwijt te zijn.

ligt er maar net aan in wat voor een stad/wijk je woont

08-07-09 09:45:01
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@deese

Ja, dat is zeker waar. Ik heb vooral in Noord-Holland, Zuid-Holland en voor kortere tijd in Utrecht gewoond, in zowel dorpen als steden. Inderdaad een behoorlijk contrast met de oostelijke provincies en Noord-Brabant.
Maar vergeleken met andere landen, zijn Nederlanders over het algemeen genomen, naar mijn ervaring, erg individualistisch ingesteld. Ik vraag me af waarom.

08-07-09 11:29:05
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
dat krijg je met zoon kabinet waar alles enkel om het grote geld gaat

kijk maar naar de banken en pensioen fondsen die met onze gelden zo zijn gaan stunten op de beurs en met zeer risico volle leningen

vervolgens gaat het dus verkeerd moet een topman vertrekken (als hij al moet vertrekken) krijgt een dikke bonus mee omdat hij de maatschappij heel veel geld heeft gekost. vervolgens andere bankiers die net zo had mee deden mogen allemaal in hun riante woningen blijven wonen en hoeven niks in te leveren.

er moeten vervolgen in aller lij sectoren onslagen vallen en waar vallen die juist onder aan de ladder. terwijl de top het heeft veroorzaakt. vervolgens krijgt de top die dus staats steun krijgt nog een leuke kerst bonus met een groots gebaar levert de topman die toch al 4miljoen verdient zijn bonus van 5miljoen in. en het mangement en de raad van besturen die mogen allemaal hun dikke salarisen en bonusen houden.

wanneer vervolgens jan met de pet een paar groene plantjes op zolder gaat verbouwen waar hij 15000 mee in het jaar verdient krijgt hij het gehele politie korps over zich heen terwijl de echte criminelen de mensen met een strop das een net pak in een groot kantoor van een groot bedrijf overal mee weg komen

dan gaat de gewone man vanzel wel veranderen naar een individualistisch persoon

08-07-09 19:51:34
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
[ignore]
1.waarom hebben kabouters puntmutsen *8
2.waarom zijn smurfen blauw?
3.wonen smurfen in mexico/midden-amerika omdat sarsaprilla daar groeit? [/ignore]

wat is er leuk aan de tour de france *8

09-07-09 16:50:36
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote lentebriesje:

wat is er leuk aan de tour de france *8


Dat is een hele goede vraag ... zelf begrijp ik het ook niet.
'wauw, kijk! Zie je die mensen fietsen?!'
1 uur later:
'wauw, kijk! Zie je die mensen fietsen?!'
Herhaal dit bij elke etappe.

09-07-09 17:37:49
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
wat er leuk is aan de tour de france is het zelfde als

wat is er leuk aan voetbal

wat is er leuk aan tennis

je moet er van houden

maar iets wat iedereen aan de tourdefrance leuk vind is de reclame caravan als je dat niet leuk vind ben je geen echte nederlander

nog een voordeel wielrennen is iets van oorsprong voor het gewone volk je kan gewoon langs de weg staan kijken niks geen gezeur met kaartjes

09-07-09 18:46:28
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote deeese:

maar iets wat iedereen aan de tourdefrance leuk vind is de reclame caravan als je dat niet leuk vind ben je geen echte nederlander


was da? maar waarschijnlijk -> niet leuk

en wat ben ik wel als ik geen nederlander ben? alien? zit het ook in de inburgeringscursus? :P

die andere vragen begrijp ik trouwens ook nog niet, wat is er leuk aan,

voetbal, tennis, etc. etc.

enigste sport die ik leuk vind om te kijken is olympische spelen :) de rest kan me gestolen worden :)

maar de hele fuzz de laatste tijd rond tour de france, ikke niet begrijp :nee

10-07-09 00:39:14
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
reclamekaravaanmoet het zijn :P

maar dat is dat je een hele lange stoet moet jawel reclame krijgt die de gekste dingen uit delen van zakken chips tot petjes en van sleutelhangers tot flesjes drinken.

als je op een goeie plek staat moet je toch denken dat je een schoenen doos aan klein pruttel (dus geeen zakken chips en flesjes maar echt klein spil wat amper ruimte in neemt zoals petjes sleutel hangers notitie blokken) wat je perdag naar je toe krijgt allemaal gratis

maar wielrennen valt nog wel mee hoeveel het op tv is eigenlijk alleen nos (nederland 1) en eurosport. en dan uit mijn hoofd nog radio2

moet je die gekte rond de voetbal of micheal jackson eens zien dat is echt op 10 zenders tegelijk

14-07-09 11:29:38
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Wie weet een jongensnaam, welke eindigt met de letter 'a'?? Want ik kan er geen 1 bedenken :S

14-07-09 11:33:03
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Luca...

Sienna...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven