hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1] 2 3

PDF versie

23-05-08 22:34:00
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Er zijn vast een heleboel suggesties geweest over een papieren versie, blijkbaar is het allemaal te duur ofzo
Ik heb hier een nieuw ideetje wat niet echt veel zal kosten, niks eigenlijk (voor jullie), en opzich wel handig is

Er gaat gewoon iemand, waarschijnlijk een modje ofzo, aan het eind van elke dag een pdfje maken met de artikelen van die dag met bijbehorende foto's/links en het logo, datum etc. erop dus eigenlijk gewoon een papieren versie
Dat gooit hij dan ergens online waar wij makkelijk bij kunnen
En dan kunnen een aantal mensen per school/bedrijf als ze er behoefte aan hebben de pdf een aantal keren uitprinten en uitdelen zodat iedereen van deze krant kan genieten

Het kost jullie niks (behalfe wat tijd), wij printen het uit
Het nieuws is zo veel makkelijker bij te houden (soms zit ik de hele dag te kijken wat ik die dag gemist heb omdat 't online wat onoverzichtelijker is)
Waarmaarraar.nl word véél bekender
En verzin de rest van de voordelen maar :P

Ik zie er wel wat in, het is maar 1 pdfje per dag van rond de 2-3 paginas ofzo, en aangezien het lijkt alsof de modjes hier tijd teveel hebben is dat dus geen probleem :P

Zeg het maar als er al zoiets bestaat... want ik heb het dan nog niet gezien

23-05-08 23:03:11
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Het ontwikkelen is een ding, maar of het dan nog echt aanslaat, is een tweede. WMR is geen nieuwssite, simpelweg omdat de artikelen die erop komen puur zijn als verzamel- en discussieplek. In bedrijven is een andere cultuur dan waar WMR volgens mij op gericht is. In een bedrijf zitten veel mensen die de krant lezen (stereotype zakenman), en daar al de belangrijke (en tegelijkertijd ook de rare, aparte) berichten lezen. Daarom is het onzinnig om deze berichten intern in een bedrijf weer te gaan publiceren 8)

Edit: OMFG, ben ik nog zo nuchter dat ik dit kan typen? 8O

23-05-08 23:08:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nou, hoe erg ik ook den ppp aan pdf's heb, voor zoiets als dit zeg ik van ja, dat is wel erg okéétjes :D

23-05-08 23:11:28
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Men kan dan in een goed half uur de pdf gemaakt hebben van één dag. :P

23-05-08 23:12:48
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Plus dan nog, dan zit het met rechten, laatst is er een bericht van een dag oud nog verwijderd, als er dan al een PDF verspreid is is daar niet veel meer aan te doen.

23-05-08 23:15:07
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Je zou het 2 dagen later dan kunnen laten verschijnen. :P

23-05-08 23:16:54
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Ja, dan weet je zeker dat ze het een week eerder al op NOS/HNL/NU.nl/... hebben gelezen :|

23-05-08 23:19:02
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
@eerste bericht van Jannick (zijn blijkbaar hoop berichten bij gekomen tijdens 't typen)
Er staan volgens mij nog een hoop serieuze en toch leuke berichten op, maar ik ben het wel deels met je eens
Maar ik bedoel het hele gebeuren ook niet om lezers van nieuws te voorzien maar gewoon voor leuke en interessante dingen, het is daarom ook niet voor zakenmannen ofzo bedoeld
Als ik een krant erbij pak zoek ik naar wat leuke en interessante dingen waar meestal dus maar 1 artikel tussenzit en dan gooi ik hem weg, en ik denk niet dat ik de enigste ben
Er zullen vast wel veel mensen zijn die wel eens even zulk opmerkelijk nieuws willen lezen, anders was deze site in de eerste plaats niet zo populair

@Kpuc
Ik heb ook de ... aan pdfjes maar ze printen gewoon makkelijk, mij part mag het ook best een word document zijn, maar pdf print wel een stuk makkelijker

@2e post van Jannick
Dat word dan idd wel een probleem, ik heb opzich nooit gemerkt dat berichten opeens verwijderd worden
Maar dat word dan denk ik beter controleren... 2 dagen wachten zou best kunnen maar dan heeft sowieso iedereen die WMR leest dat ook al gelezen, maar dat heb je bij 1 dag meestal ook

23-05-08 23:19:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
WMR is altijd achter en daar draait het ook niet om, een papieren wmr is wel een collectors-item 8-)

23-05-08 23:21:12
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
we hebben een schoolkrantje die door een vast groepje scholieren wordt gemaakt, misschien kunnen we daarin een vast rubriekje maken, dat vind ik wel een idee:ja

23-05-08 23:23:25
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
@Andreesie
Dat hadden wij eerst ook maar die is nu best wel dood :P
Daarom hoop ik nu op een WMR commissie, maar dit uitdelen vind ik zowieso al een handig idee

23-05-08 23:24:33
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
@Pablo: bij ons is ie geweldig populair:ja
ook al denk ik niet dat er mensen van mijn school (behalve ToM) mijn blog wil lezen..
maar ja.

23-05-08 23:26:51
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Als het niet voor zakenmannen bedoeld word, waarom dan een bedrijf als suggestie opnoemen?:P Nou weet ik dat niet elk bedrijf van die zakenmannen hebben, maar om nou elke dag een sloom pdfje te downloaden, meer load, terwijl er geen, of weinig extra bezoekers komen op WMR, aangezien ze al de krant lezen.
Tweede, er zijn echt heel veel artikelen die verwijderd zijn ivm met rechten, en WMR kost dat (wat we moeten geloven8)) echt heel veel. Plus, je kan zo bij Reuters kijken, HNL, ...

23-05-08 23:30:20
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Nu geloof ik niet meer dat je nuchter bent :P
Ik heb trouwens bijna al het nieuws op WMR nog nergens anders gelezen, maar dat kan ook aan mij liggen

23-05-08 23:34:53
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Hmm, er kan zijn dat er nieuws nu met een kleinere delay wordt toegevoegd op WMR, maar een artikel over een appel uit een auto heb ik nog niet gezien op WMR, terwijl het 3 of 2 dagen geleden op Teletext stond, en de meeste artikelen zijn van HNL ;)

Edit: Ja, je hebt gelijk, ik ben niet meer nuchter, het is HLN :|

23-05-08 23:36:24
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik vind het (persoonlijk) wel een goed idee, niet als PDF maar een aparte pagina die makkelijk uit te printen is en die er tevens leuk uit komt, meer in krantenvorm, zeg maar.

We zullen het onderling intern bespreken ;)

23-05-08 23:37:25
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Ik denk dat WMR dan te commerciëel wordt..

23-05-08 23:38:16
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Commercieel? Jannick, wij zullen hier - nooit - naar winst streven ;) Advertenties, bijvoorbeeld, proberen wij absoluut tot een minimum te beperken. Je kan er veel argumenten tegen aan gooien, maar commercieel?

23-05-08 23:39:25
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
Er gaat gewoon iemand, waarschijnlijk een modje ofzo, aan het eind van elke dag een pdfje maken met de artikelen van die dag met bijbehorende foto's/links en het logo, datum etc. erop dus eigenlijk gewoon een papieren versie

Wij werken allemaal vrijwillig en ik weet niet of er altijd tijd is of iemand aanwezig is die zin heeft om dat te maken. Ik ga dat niet doen, want ik vind het al druk genoeg om de dingen nu al bij te houden.

23-05-08 23:40:37
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Denk dat het in dat geval wel een punt is wat ik onder commercieel plaats. WMR is nu totaal niet commerciëel, maar als je je gaat richten op commerciële bedrijven, dan denk ik dat dat automatisch indringt..

23-05-08 23:40:59
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
Ik zie er wel wat in, het is maar 1 pdfje per dag van rond de 2-3 paginas ofzo, en aangezien het lijkt alsof de modjes hier tijd teveel hebben is dat dus geen probleem

Ik vat dit wel zo persoonlijk op, omdat je dus niet weet wat we allemaal moeten doen.

23-05-08 23:41:11
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
@Mmore
Bedankt voor het overwegen :D
PDF hoeft ook niet perse maar leek mij het handigst om uit te kunnen printen, als je iets handigers weet kan dat ook
Maar je hebt meestal wel als je webpagina's uitprint heel lelijk bovenin het blaadje welk URL het is enzo

@Luna
Sorry als je het zo opvat, was meer als grap bedoeld
Maar ik oordeelde ook een beetje op hoe snel jullie zoveel reacties/posts plaatsen, alsof jullie de hele tijd op WMR zitten en veel tijd over hebben
Nogmaals mijn excuses als je het te persoonlijk opvatte

23-05-08 23:41:39
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Als Voogeltje mij Acrobat 8 Professional schenkt doe ik het gratis (A)

23-05-08 23:42:27
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
@Pablo, dan weten mensen precies waar ze het vandaan halen, reclame!

23-05-08 23:42:55
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Meeste nieuws is al bekend en waarom uitprinten als je het online kan lezen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven