hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

website omzetten naar css

07-11-06 14:22:07 - Quote! - @Dulcin
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Nu zie ik heel vaak dat als iemand een lange link plaats o.i.d. de hele layout verneukt word, waarom maken jullie de website gewoon niet in css? veel makkelijker vooral met dynamische websites :)

07-11-06 20:32:05 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
ALs je een statische site in CSS hebt, heb je precies het zelfde probleem, je bedoelt zeker niet resolutie afhankelijke (dus scherm vullend of zo). Het werkt nu toch goed, ik vind dat ze later wel kunnnen kijken naar zoiets.

07-11-06 20:33:45 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
kun je WordWrap daar ook niet voor gebruiken? en daar zijn ze al naar aan t kijken.

07-11-06 20:36:12 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Dulcin:
Nu zie ik heel vaak dat als iemand een lange link plaats o.i.d. de hele layout verneukt word, waarom maken jullie de website gewoon niet in css? veel makkelijker vooral met dynamische websites :)
Veel van de opmaak wordt al gemaakt met een .css stylesheet. Alleen de basis zit met tabelletjes in elkaar. (Zo heeft Voogeltje het nu eenmaal gemaakt). Maar een .css stylesheet lost het niet op. WordWrap wel ;)

07-11-06 22:20:53 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Mmore:
Quote Dulcin:
Nu zie ik heel vaak dat als iemand een lange link plaats o.i.d. de hele layout verneukt word, waarom maken jullie de website gewoon niet in css? veel makkelijker vooral met dynamische websites :)
Veel van de opmaak wordt al gemaakt met een .css stylesheet. Alleen de basis zit met tabelletjes in elkaar. (Zo heeft Voogeltje het nu eenmaal gemaakt). Maar een .css stylesheet lost het niet op. WordWrap wel ;)


Tabelletjes slecht (voor lay-out).. Tabelletjes niet voor lay-out bedoelt.. Tabelletjes geen standaard... klik

_O_ Douglas Bowman _O_

07-11-06 22:22:48 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik heb het niet geschreven. :)

08-11-06 00:43:48 - Quote! - @Dulcin
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Quote my-angel:
ALs je een statische site in CSS hebt, heb je precies het zelfde probleem, je bedoelt zeker niet resolutie afhankelijke (dus scherm vullend of zo). Het werkt nu toch goed, ik vind dat ze later wel kunnnen kijken naar zoiets.

Eh nee, statisch of dynamisch maakt helemaal niks uit, als je met css werkt, werk je met block elemeten en niet met tabellen, dat levert een groot verschil op.

(mijn oplossing die ik 1,2,3 bedenk heb het niet getest ofzo) Als je de overflow op hidden zet van de container van een berichtje met een fixed width en een relatieve hoogte lost dat het volgens mij op ;d maar die wordwrap is beter imo, maar toch zal css veel problemen oplossen :)

@Mmore: voogeltje vind het vast niet erg als je de website herschrijft :p

maar zeker een idee voor de toekomst in ieder geval (en valid xhtml misschien :P)

08-11-06 02:52:52 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
maakt een upgrade van php iets uit in snelheid?

08-11-06 03:16:21 - Quote! - @Basmans
Basmans
Senior lid

WMRindex: 175
OTindex: 136
Wnplts: Deventer
Ik weet t!!
De oplossing voor al jullie snelheidsproblemen!!
Takegawa superclutch,124 monster en 26 Mikuni.
Moet jij opletten hoe die website gaat!!
En als je dan NOG problemen hebt,gooi je er een binnenrotor op.....
snappen jullie het? Ik ook niet :P

08-11-06 09:08:27 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik heb hier geen snelheidsproblemen hoor.. Alles loopt prima!

08-11-06 11:48:11 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Quote Basmans:
Ik weet t!!
De oplossing voor al jullie snelheidsproblemen!!
Takegawa superclutch,124 monster en 26 Mikuni.
Moet jij opletten hoe die website gaat!!
En als je dan NOG problemen hebt,gooi je er een binnenrotor op.....
snappen jullie het? Ik ook niet :P


:nee

Je moet de Takegawa megaclutch 124 monster en 30 Mikuni gebruiken. Is veel beter:ja

08-11-06 14:07:09 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Dulcin:

Eh nee, statisch of dynamisch maakt helemaal niks uit, als je met css werkt, werk je met block elemeten en niet met tabellen, dat levert een groot verschil op.

(mijn oplossing die ik 1,2,3 bedenk heb het niet getest ofzo) Als je de overflow op hidden zet van de container van een berichtje met een fixed width en een relatieve hoogte lost dat het volgens mij op ;d maar die wordwrap is beter imo, maar toch zal css veel problemen oplossen :)
als je een statische site met block elementen heb (ik heb er wat gemaakt) dan spreekt IE altijd tegen, (rekt lay-out uit) terwijl de overflow vaak op hidden staat (was bij mij het geval). meer een meer reso-onafhnakeleijke met css & gestructuurde html opgebouwde site is imho netter..

08-11-06 14:39:46 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
imo is alles zo wel goed, eigenlijk. ;)

08-11-06 16:09:05 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Mmore:
imo is alles zo wel goed, eigenlijk. ;)
:P vind de site eigenlijk wel meevallen, heb ergere codebrei's gezien ..

08-11-06 18:15:44 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote my-angel:
Quote Dulcin:

Eh nee, statisch of dynamisch maakt helemaal niks uit, als je met css werkt, werk je met block elemeten en niet met tabellen, dat levert een groot verschil op.

(mijn oplossing die ik 1,2,3 bedenk heb het niet getest ofzo) Als je de overflow op hidden zet van de container van een berichtje met een fixed width en een relatieve hoogte lost dat het volgens mij op ;d maar die wordwrap is beter imo, maar toch zal css veel problemen oplossen :)
als je een statische site met block elementen heb (ik heb er wat gemaakt) dan spreekt IE altijd tegen, (rekt lay-out uit) terwijl de overflow vaak op hidden staat (was bij mij het geval). meer een meer reso-onafhnakeleijke met css & gestructuurde html opgebouwde site is imho netter..


In search of the One True Layout

HTML + CSS laadt ook sneller dan HTML tabellen. De totale hoeveelheid code wordt ook kleiner, dus de server load vermindert

08-11-06 18:28:23 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
DIe site ken ik al een tijdje :) , ik werk ook niet met tabellen (nee liever met gestructueerde html + css, veel sneller en makkelijk (lees: miner code brij).

12-11-06 22:19:42 - Quote! - @Andries Louw
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
CSS laad sneller, omdat .css bestanden meestal hetzelfde blijven, en worden gecached door de browser, zo wordt het .css bestand misschien eens in de 5 bezoeken opnieuw gedownload.

Een goede (valid) (X)HTML & CSS lay-out zal dus de load verminderen.

(Hetzelfde geld trouwens ook als alle JavaScript in een extern .js bestand wordt geplaatst)

Wat ook nog een goede manier is, is om met PHP de pagina gecomprimeerd naar de browser te verzenden (Zie ob_gzhandler).

Check ook:
link

12-11-06 22:22:41 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
heeft iemand goede tips voor het realiseren van PHP op een Apache server - ik ben nog verse lichtgroen knapperig kraakverse.. kakel-fris.. euh..dus

Apache 2.2.3
NetBSD 3.0
PhP 5.2.0

12-11-06 22:30:45 - Quote! - @Andries Louw
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
PHP op Apache 2.*?

Kijk eens op:
link

En zoek eens op: "Perfect Setup"

Voor problemen verwijs ik je naar PHPhulp.nl - Forum - Categorie Webservers
Daar ben ik zelf ook actief

12-11-06 22:40:06 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
digging;digital
ken je copernic?

12-11-06 22:41:16 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote:

Wat ook nog een goede manier is, is om met PHP de pagina gecomprimeerd naar de browser te verzenden (Zie ob_gzhandler ).


Verhouding compressie en compressie tijd = laadtijd+io_tijd+(unknown)


28-11-06 15:10:55 - Quote! - @Mouse
Mouse
Lid

WMRindex: 45
OTindex: 37
hoe komen jullie allemaal zo slim in codes 8O
wauw....
ik voel me dom :$

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven