hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

IRC-Kanaal (Chat)

14-06-07 01:21:56 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Hallo Wereld!

Bij deze mijn eerste stap op het forum. Laat het ook meteen maar een topic zijn. En nu we toch op dreef zijn, laat het een Groninger zijn die het topic aanmaakt wat dus gegarandeerd staat voor een hoog 'ja maar'-gehalte.

Oké. Oké. Down to business.

Het is mij als redelijk passieve buitenstaander opgevallen dat de "Café"-topics gebruikt worden als een soort chatbox op zich, wat wel een beetje jammer is omdat het onoverzichtelijk kan raken en je niet snel op elkaar kunt reageren, laat staan dat je met kleine dingetjes kunt reageren.

Zelf ben ik al jarenlang gebruiker van de grondlegger van de chat; genaamd Internet Relay Chat. Het is tot op de dag van vandaag nog steeds één van de meestgebruikte chatmethodes op het internet. De grootste reden hiervoor is simpel; IRC maakt gebruik van kanalen waar honderden mensen tegelijkertijd op kunnen chatten. Ik denk dat dit zeer aantrekkelijk zal zijn voor WMR, vooral omdat de 'community spirit' hier al volop aanwezig is.

Ik wil de admins hier graag op wijzen en ik hoop dat de admins er serieus over zullen nadenken. Er is ook een ouder topic met deze suggestie, maar daar is het nooit echt van de grond gekomen.

Mochten de admins vragen hebben over het implementeren van IRC op WMR, dan mogen deze gerust met mij contact opnemen via e-mail.

De rest: Discuss!

14-06-07 08:10:14 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
irc://irc.efnet.net/wmr

14-06-07 09:27:19 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Nu nog een java chat applet op de website voor diegene die geen irc willen installeren, en een duidelijke vermelding naar de chat :D

14-06-07 09:31:43 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Haha het is eigen nog niet echt een onderdeel van WMR, deze chat is opzet door een lid. We gaan zondag a.s. met het WaarMaarRaar team vergaderen, dan zal dit ook wel besproken worden ok

14-06-07 09:35:39 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote AerO:
Nu nog een java chat applet op de website voor diegene die geen irc willen installeren, en een duidelijke vermelding naar de chat :D

Kijk dat vind ik wel oke

14-06-07 09:35:42 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Dat zou zeker tof zijn =)

14-06-07 15:57:37 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
De IRC chat is echt... uitgestorven

Edit: die van WMR dan

14-06-07 18:04:36 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Quote AerO:
Dat zou zeker tof zijn =)

Tof :P

14-06-07 23:00:16 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Quote Slicky:
De IRC chat is echt... uitgestorven

Edit: die van WMR dan


Da's het hele punt nou juist. De chats zijn tot mijn weten nooit echt officieel ondersteund geweest dus is er ook geen animo voor. De beste manier om zo'n ding te lanceren is wanneer er genoeg mensen zijn die geďnteresseerd/actief zijn, en door de chat op het juiste moment met de juiste aandacht te lanceren.

Ik heb al heel wat ervaring met internetcommunities gehad, en ik weet gewoon dat dit zeker wel vatbaar is.

Het is gewoon een kwestie van het beestje goed in de spotlights zetten. Nieuwsbericht, duidelijke link, toegankelijk. Met IRC kan dit makkelijk! :)

16-06-07 01:10:34 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Toch wil ik een verse discussie openen over de manier waarmee sommige mensen omgaan met IRC -

Een van de storende zaken is
dat mensen gewoon fysiek vertrekken
als ze niet aanwezig willen zijn.
Daardoor zal het kanaal nooit vorm krijgen - je moet blijven en away gebruiken - dat is minimaal sociaal.

Want dan kunnen mensen je vragen stellen die je later terug ziet en kunt beantwoorden..

Graag uw commentaar

16-06-07 03:50:33 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Het bovenstaande geldt voornamelijk voor diegenen die in staat zijn om een programma zoals mIRC open te houden.

Ik probeer het wel, maar ik laat mijn moeder mijn computer ook wel eens gebruiken. Hierdoor word mijn account nogal vaak afgesloten (en mis ik doodleuk alle berichten die worden achtergelaten op MSN).

Ik denk dat een goedgetimede release, tezamen met een makkelijke, duidelijke instructie voor het installeren van bijv. mIRC goed genoeg zal werken.

16-06-07 04:25:15 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ok, misschien is er een betere manier..
en dat is via PuTTY - Putty is een lichtgewicht client voor het verbinden via SSH (onderandere) zoiets noemen we een terminal-emulator (hij emuleerd een toetsenbord besturing) ook wel TTY

Beperkingen van irc zijn onderandere het gelimiteerd aantal users via 1 IP adres - dat maakt het opzetten van een login-server vrij zinloos.

Ik zal eens een mIRC handleiding zoeken

16-06-07 04:27:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Verder ook interesant..

#nederland - om daar wmr te promoten ;)

16-06-07 13:05:52 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Hoezo zou ik niet fysiek weg mogen. Ik vind het harstikke irritant dat er ruimte wordt ingenomen op me taakbalk voor een programma waar ik op dat moment niet mee bezig ben!

16-06-07 15:24:37 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa

16-06-07 15:29:20 - Quote! - @Shinki
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
ik ben voor.
ik weet niet zoveel van die IRC-codes etc.
maar het zou gewoon leuk zijn en WMR-leden zouden elkaar beter leren kennen.
het moet natuurlijk wel voor de leden zelf zijn want anders loopt het inderdaad uit de hand.
mensen die bijvoorbeeld gaan schelden(een taalfilter is hiervoor een goed idee) en mensen die grof beledigen enzo.

16-06-07 16:29:58 - Quote! - @AerO
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Quote heraux:

Beperkingen van irc zijn onderandere het gelimiteerd aantal users via 1 IP adres - dat maakt het opzetten van een login-server vrij zinloos.


Dit is niet helemaal accuraat. Het aantal gebruikers onder één IP-adres word bepaald door het netwerk waar je naar connect. Sommige populairdere netwerken zijn bijvoorbeel in het verleden genoodzaakt geweest om deze maatregeling te treffen wegens spam et cetera.

Een "Login server" lijkt mij een onnodige stap. Vele IRC-netwerken hebben hun eigen services (ChanServ, NickServ, L/Q) om bij te houden wie er geband zijn van een kanaal, wie de operators zijn, etc.

Een IRC Chat applet op de website (geschreven in Java, vrij verkrijgbaar) werkt aan de zijde van de bezoeker, dus ook het IP-adres/hostnaam word van de bezoeker zelf gebruikt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven