hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Rijmen en dichten

10-10-11 10:02:51 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wordt het niet eens tijd om ons aan te melden voor de Sinterklaasgedichten wedstrijd?
Als het goed is, mag ik dit jaar wél meedoen :jeej

10-10-11 11:44:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mag je mijn plaats wel innemen want ik denk niet dat ik dit jaar meedoe.

10-10-11 11:48:02 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@positivily:
Waarom niet? :[ Je bent hardstikke goed!!

10-10-11 11:48:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@pearlypuck: ach ... mail de reden wel even ;)

10-10-11 14:25:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het zou idd wel prettig zijn als er bepaalde spelregels aan verbonden zouden worden... en dan bedoel ik niet dat "wassen neuzen gedoe" van vorig jaar over periode van lidmaatschap en indexen enzo :nee

Maar dat mensen zich wel een béétje gaan "verdiepen" in de persoon waarvoor ze moeten gaan dichten (bijv. door het lezen van hun pp en/of blogs/reacties) en zich er niet met een jantje-van-leiden van afmaken :ja

Mss ook een minimaal aantal dichtregels vaststellen, bijv. tussen de 14-18 regels, want niemand is blij met een poësie die niet verder gaat dan:

"Dit is een gedicht van Sint voor PearlyPuck
en dit is het eind, want voor de rest weet ik geen ruk" :[

terwijl anderen zich inzetten als waren zij Guido Gezelle en met schitterende gedichten komen!

Deelnemen is natuurlijk vrijwillig, maar zou het niet doen als ik er geen tijd, zin, moed of kracht voor heb :nee

10-10-11 16:51:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het is pas oktober, 10 oktober om precies te zijn. Dan volgt nog de hele maand november. En Sinterklaas is pas in december.

Het is al erg genoeg dat de winkels al volliggen met sinterklaasspullen! :P

Ik stel dan ook voor dat er pas over Sinterklaasgedichtwedstrijden wordt nagedacht in november, het liefst eind november of zo.

10-10-11 16:57:18 - Quote! - @DreamerTje
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Vailan: Jeeeej! Eind november! :D Dan heb je precies 1 week om je te verdiepen in de ander en 'n gedicht te maken. Nou weet ik van mijzelf dat ik zelf niet zo'n goede dichter ben en dus eigenlijk hoop op iets meer tijd als zo'n wedstrijd weer georganiseerd wordt ;)

Ik weet niet meer of het vorig jaar of het jaar daarvoor was, maar ik was natuurlijk wel betrokken bij de organisatie en ik vind wel dat er iets meer tijd moet worden gegeven dan pas beginnen in eind november. Dan liever midden november ;) Je moet ook rekening houden met de mensen die niet zoveel tijd hebben en toch mee willen doen!

10-10-11 16:59:07 - Quote! - @DreamerTje
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
pearlypuck: Nah, vind ik niet. Ik ben wel voor een wedstrijd met een beetje exclusiviteit :P Hoe kun je er anders van uit gaan dat je 'n gedicht krijgt als je weet dat de ander bijna nooit online is? Dan liever 'n kutgedicht dan geen gedicht!

10-10-11 18:11:43 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik betwijfel dat we het gaan doen dit jaar :)

10-10-11 18:24:35 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Mmore:
Oh, oké ... fine with me :ja

10-10-11 22:45:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@DreamerTje: maar als je 2 keer een kutgedicht, zoals jij het noemt, hebt gehad dan zakt je de moed om weer mee te doen wel in de schoenen.

10-10-11 22:50:13 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
positivily: Dan zou ik zeggen, laat ieder lid meedoen, maar als je niets inlevert voor de deadline is er ook geen coulance, word je van de lijst gehaald. ;)

10-10-11 22:51:07 - Quote! - @DreamerTje
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
positivily: Nja, ik heb nooit een kutgedicht gehad, dus ik weet niet hoe dat is ;) Daarom ook mijn suggestie om het weer exclusief te houden, net als vorig jaar ;)

Kam: Het is dan wel erg vervelend als je zelf wel een gedicht hebt geschreven, maar dan vervolgens niks terug krijgt!

10-10-11 22:52:22 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DreamerTje: Daar probeer ik iets op te verzinnen, maar het is wel lastig. *8

10-10-11 22:54:41 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@DreamerTje: dat snap ik ook wel om het exclusief te houden maar zet dan bij de regels dat een gedicht bijvoorbeeld uit minimaal zoveel regels moet bestaan om teleurstellingen te voorkomen, dit is denk ik ook wat pearlypuck bedoelt. ;)

10-10-11 22:55:20 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote positivily:
@DreamerTje: maar als je 2 keer een kutgedicht, zoals jij het noemt, hebt gehad dan zakt je de moed om weer mee te doen wel in de schoenen.

Je moet ook niet van iedereen verwachten dat men goed kan dichten ofzo:P
Deed mijn best vorig jaar en het was nog steeds ongeloofelijk slecht met wat andere hadden :X

10-10-11 22:56:03 - Quote! - @emmertje
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
@Kameleon: Het enige wat je daarop kunt verzinnen is een thema waaromheen de gedichten gemaakt zouden moeten worden.

Bijvoorbeeld een gedicht voor de site Waarmaarraar.nl of voor Sinterklaas als persoon :P

10-10-11 22:56:50 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Emmertje, dat zou wel beter zijn, inderdaad, geef iedereen een bepaald thema ofzo. :)

10-10-11 22:58:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
nosphoenix: ik val niemand persoonlijk aan, mijn opmerking is algemeen bedoeld ;)

11-10-11 08:48:28 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Najaa, Mmore zegt dat het dit jaar toch niet doorgaat, dus dit topic kan gesloten worden... toch? :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven