hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

WaarMaarRaar API

23-06-11 13:03:17 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Je hebt bij veel websites een API, bijvoorbeeld Twitter.

Bij Twitter kun je dan als webdeveloper (ontwikkelaar) bijvoorbeeld een balk maken op je website waar je laatste tweets verschijnen met tijd en datum enzovoorts. :ja

Waarom heeft WMR dit niet? :D Dat je bijvoorbeeld met de API op je eigen website je laatste blogs/forumreacties kunt laten zien, of heel simpel een soort twitterbalkje, maar dan met WMR artikelen?

Dan kunnen de webontwikkelaars hier op WMR misschien ook een beetje promoten :D

23-06-11 13:24:44 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
je bedoelt zo'n balk die onderin het scherm hangt en je overal naartoe volgt? Alsjeblieft niet zeg... :r:nee

23-06-11 13:26:37 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Wilco: Nee, totaal niet. :D

Stel je zou het stukje van Jubileum gebruiken voor een WMR-berichten-widget, dan zie je in dat blokje alle berichten van WMR :ja

Het is niet een irritante balk die je volgt, maar gewoon een stukje van de website. :ja

En het is niet iets om in WMR te integreren hoor, maar voor mensen met een eigen website, dat ze bijvoorbeeld de laatste berichten van WMR kunnen laten zien.

23-06-11 13:48:13 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote:
API

API = application programming interface

An API is a series of functions that programs can use to make the operating system do their dirty work. Using Windows APIs, for example, a program can open windows, files, and message boxes--as well as perform more complicated tasks--by passing a single instruction. Windows has several classes of APIs that deal with telephony, messaging, and other issues.
En nee, we gaan geen API maken waarmee derden content op onze site kunnen aanpassen, toevoegen of verwijderen. Weergeven is een ander verhaal, daar hebben we al een aantal javascript functies en googlge gadget dingen voor, geloof ik.

edit: klik hier
edit2: Als je alleen een stukje content wilt op je eigen site kan je ook scrapen - of onze servers dat op de prijs stellen is een ander verhaal :P
edit3: voor veel content is natuurlijk ook een RSS feed beschikbaar die je kan gebruiken, dit zou voor dingen als verjaardagen dan ook wel kunnen worden toegevoegd, I guess. Veel werk en zal weinig gebruikt worden ben ik bang.

23-06-11 13:53:11 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Quote @Kameleon:
En het is niet iets om in WMR te integreren hoor, maar voor mensen met een eigen website, dat ze bijvoorbeeld de laatste berichten van WMR kunnen laten zien.


8) Dat bestaat al jaren. :P
Ik heb dat gadget ook op mijn website zitten. :P

23-06-11 13:56:58 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Mmore: Maar ik vind die er zo saai uitzien (A) Kun je dat zelf niet instellen? O+ Dat er een javascriptje wordt geschreven en dat je zelf kleuren en dergelijke kunt invullen? O+

23-06-11 14:25:23 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
l2p :P klik :)
bron van de script output even bekijken en de bijbehorende elementen in de csssheet verwerken en knallen :D

23-06-11 14:26:39 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Mmore, okido, dank je wel. :D

Als ik wat heb geknutseld, zal ik dat wel doorsturen naar jullie ;)

23-06-11 14:34:23 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Why :P Iedereen kan op deze manier zijn of haar eigen script aanpassen :)

26-08-11 19:29:31 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
@Kameleon: Dat heb ik jaren terug al gedaan op mijn site, het uiterlijk van dat widget-ding instellen bedoel ik. Das toch niet zo moeilijk? :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven