hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Het Foto-syndroom

02-06-11 16:07:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
We kennen ze allemaal, die luie mensen die om de haverklap vragen om een foto. Het kunnen nieuwe leden zijn, maar ook leden die er al een tijdje zitten. Telkens weer moeten we deze mensen erop wijzen dat er ook zoiets bestaat als google en zelf zoeken. Nu blijkt dat deze mensen op alles klikken waar foto staat, kunnen we ze bijvoorbeeld linkjes sturen van een site waarbij met javascript word voorgedaan hoe je google gebruikt. Nu is deze laatste erg gemeen, maar om mensen te helpen heb ik het volgende bedacht:

Er staat steevast "foto!" achter of onder het artikel. Daarop klikken resulteerd in een popup met een zoekvenster van google images met daaralvast ingevuld de tags bij het artikel of een lijstje met tags waarop geklikt kan worden en dan word dat toegevoegd aan de zoekopdracht. als men dan een foto heeft gevonden word in een tweede deel van het scherm een tekstveld ingevuld die de gebruiker dan kan submitten...dan word de pagina van het artikel herladen, waar dan "foto!, (vervangen)" komt te staan, en kan er tot een uur na plaatsing de de foto vervangen worden door eventueel een nieuwe.

Zodoende worden luie donders gestimuleerd om zelf een foto te plaatsen, staat de foto automatisch boven aan bij een artikel en hebben de actieve leden het iets gemakkelijker. Het zelfde zou gedaan kunnen worden met bijv video's

In elk geval erger ik me dood aan de fotovragers en wil ik ze stimuleren zelf eens te gaan zoeken...

02-06-11 16:45:41 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Henze: Ik wil hoe dan ook niet aan ieder artikel zoiets toevoegen. Het is bij lange na niet altijd relevant.

Wat je wel kan doen is iedereen die het vraagt steevast de volgende link linken. (6)

02-06-11 22:47:38 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Mmore: ja doen! _O-

05-06-11 15:11:01 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote @ledi:
@Mmore: ja doen! _O-

:ja:D

05-06-11 19:55:34 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
@Mmore: Wat is er dan met die link? :D

16-06-11 16:23:56 - Quote! - @KolibRia
KolibRia
Senior lid


WMRindex: 899
OTindex: 7
Blond. Van nature ook. Blonde wortels zelfs. :ja :P

16-06-11 17:11:08 - Quote! - @Hisoka
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
vind het sturen van nep linkjes altijd zo kinderachtig :r

16-06-11 17:14:52 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Als er een foto of filmpje is te vinden,dan zet ik het er altijd bij.
:D

16-06-11 17:19:50 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote @Hisoka:
vind het sturen van nep linkjes altijd zo kinderachtig :r

Dat is lang niet zo kinderachtig als het continu lastigvallen van anderen met dat gezeur om foto's terwijl die zeurpiet zelf best wel eens wat moeite kan doen om het zelf te gaan zoeken :ja.

16-06-11 17:48:42 - Quote! - @Hisoka
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
Vailan: absoluut niet als een persoon om een foto vraagt en dan komen er 5-7 replies met IMGFY dan is dat ook voor andere leden zeer storend. als je de tijd hebt om zo'n lamme link te maken heb je vast ook wel de t ijd om de ECHTE foto neer te donderen. en bovendien bij lange na zijn de foto's er niet altijd te vinden en dan nog krijg je die verdomd irritante opmerkingen met gebruikt google of andere onzin.

om te verduidelijken

Wat niet welkom is:
3. Elkaar afzeiken of belachelijk maken (bijv. spelling).

die linkjes vallen overduidelijk in de categorie belachelijk maken.

16-06-11 19:27:51 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Quote @Hisoka:
vind het sturen van nep linkjes altijd zo kinderachtig :r

:ja

@Hisoka Ik ben het helemaal met jou eens, bovendien vind ik het leuk om de foto er bij te zoeken maar ik vind het ook leuk als de foto er al bij staat. Ik heb slechts 1 maal om en foto gevraagd en dat was meer humor dan dat het serieus was.


16-06-11 21:34:54 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wie waarmaarraar kan vinden op het iPret zal toch niet zo dom zijn om zelf geen foto te kunnen zoeken? Of wel soms?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven