hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Like button

25-04-11 00:36:17 - Quote! - @Soulsplitter
Soulsplitter
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 2.326
S
Sushi en ik waren het er over eens dat een like button een goede toevoeging zou zijn bij blogs, want soms lees je een blog, en dan vind je het een erg tof blog, maar kan je er gewoon niet op reageren. Zijn er meer die dit vinden? Ik heb echter geen verstand van ICT en websites enzo, dus is dit realiseerbaar? want te veel werk wil ik niemand bezorgen.

25-04-11 01:01:15 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Leg eens uit waarom je niet in een paar woorden (of smiley's) je appreciatie zou kunnen geven.

25-04-11 01:06:48 - Quote! - @Sushi
Sushi
Oudgediende


WMRindex: 268
OTindex: 10.475
Op een knop drukken is net iets sneller dan wat tiepen. En daarbij weet ik vaak niet te bedenken welke woorden of smileys er gepast zijn.

25-04-11 08:08:11 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
Ik stem tegen, ik vind een 'like'-'unlike' button zo zwak. 2 centimeter eronder staat een invoerscherm waarin je een heleboel woorden kan zeggen, dit is veel persoonlijker ;)

25-04-11 08:29:06 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Sushi: wat dacht je van _O_ (desnoods 2 of 3x) ?

Dat kun je keer op keer gebruiken en is minstens net zo leuk voor de betrokkene als die Like-knop, die maar op 1 manier gebruikt kan worden.

En _O_ kun je ook nog afwisselen met #ok en/of ok.

25-04-11 08:34:20 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@ledi, wat dat betreft was de toevoeging van _O- ook een gouden greep :jeej 8)

Denk dat we wel mogelijkheden genoeg hebben :ja hoeft toch geen 'wedstrijdje' te worden 8O 8-)

25-04-11 09:00:36 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Relpa: helemaal mee eens, maar voor Sushi geldt nou misschien weer dat ze teveel keuze heeft en niet kan kiezen. :ja

25-04-11 13:30:26 - Quote! - @Shinki
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
Ik vind een like knop zo onpersoonlijk. :|
Het is toch veel leuker als je een reactie achterlaat dan zo'n stomme duim omhoog.

25-04-11 13:36:25 - Quote! - @PinkKitten1991
PinkKitten1991
Erelid


WMRindex: 859
OTindex: 5.563
T S
The whole internet turns into Facebook... :P

25-04-11 13:50:44 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een duim vind ik te min
minimaal 20 duimen anders
blog ik niet meer :D :P

25-04-11 17:30:11 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux:
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like

25-04-11 20:58:26 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Ander puntje. Wat nou als een blog een beetje een negatieve inhoud heeft( willekeurig zeikblogje bv)

Dit 'liken' is sociaal gezien nogal verontrustend. Vind het op facebook soms ook al problematisch ;)

25-04-11 21:45:18 - Quote! - @Soulsplitter
Soulsplitter
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 2.326
S
tis mijn mening dat soms een gevoel dat je iets moois vind gewoon niet uit te drukken valt voor mij in een handjevol geworpen emoticons, en ik vind als reactie plaatsen: "Like" zo stom, dus dan kan je toch je waardering achter laten

25-04-11 23:58:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote @ledi:
@heraux:
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like
Like Like Like Like


Aarggg zucht.. dat voelt goed ! :D

26-04-11 00:21:22 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Het is al door mij en enen aantal anderen leden geopperd ook. Kijk maar er zijn nu minimaal drie topics over. Ik vind het een prima idee en ben voor! We hebben nu meer voors dan tegens dus wie weet?

onder de artikelen staat ook zo'n duimpje dus we zijn al op de helft :P

26-04-11 12:04:34 - Quote! - @Jer-oentje
Jer-oentje
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 9
Het is altijd zeer nuttig om de diepste gevoelens van mensen, welke met de wereld gedeeld worden, negatief te kunnen beoordelen om diegene zo de grond in te kunnen trappen :)

26-04-11 14:38:54 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Kristel drie topics wil nog niet zeggen dat de meerderheid voor is;)

Ik ben tegen. En ja dat gebeurt wel eens dat je denkt van hee leuk blog, maar ik heb geen idee wat er op te zeggen.

Mijn opa zei dan altijd: Als je niks te zeggen hebt, zeg dan niks8)

26-04-11 16:22:34 - Quote! - @MIADIA
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.426
OTindex: 6.483
op een andere website waar ik een foto blog probeer bij te houden kun je aangeven of mensen kunnen reageren dmv een reactiescherm en/of het aankruisen van sterretjes (een goede foto is dus 5 sterren)

probleem alleen is dus dat als je op die sterren afgaat het niet altijd zo is dat je een slechte foto hebt als er geen sterren zijn aangevinkt (immers in de reacties staan veel positieve comments) maar je op het score bord wel op je sterren wordt beoordeeld. ik heb de pech dat mijn volgers daar niet houden van sterren aankruisen.

zelfde probleem heb ik met een 'like' button, het vertekend de algemene waardering. 'like's' kun je makkelijk tellen, maar geschreven reacties kunnen zowel positief als negatief zijn.

dus ben het met ledi en relpa eens, doe een gave emoticon in de reactie als je je 'like' wilt aanduiden

26-04-11 18:39:12 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Wat ik overigens als onderliggende trend opmerk is dat mensen te lui zijn om een fatsoenlijke reactie te formuleren. Het formuleren van een fatsoenlijke reactie is iets wat je gewoon moet leren, zowel in het echte leven als online. Met alleen maar 'liken' ben je minder sociaal, in de trend van 'dat wat je zegt is wel leuk, maar ik wil er niet meer dan 2 seconden aan besteden want ik ben te lui om een fatsoenlijke reactie te formuleren.'

En juist uit deze reacties kunnen vriendschappen ontstaan. Als twee mensen blijven reageren op elkaars blogs, en het bevalt, dan is dat een mooie ontmoeting. Met iemand die alleen maar 'liked' heb je dat niet. Aangezien WMR bij veel dingen nogal close is en er vaak vriendschappen ontstaan hier, denk ik dat het ook daarom niet slim is om zoiets erbij te maken. Dit gaat dan verdwijnen/verminderen.

En in de vorige 2 topics heb ik ook al een aardige argumentatie staan. Misschien dat voorstanders hier ook eens op kunnen reageren? :)

26-04-11 18:43:45 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Dit is al eens hier besproken.

afbeelding

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven