hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Tekst- en spelfouten in artikelen

02-10-10 09:58:19 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Zou het geen goed idee zijn om in de FAQ-regels ook op te nemen dat niet gezeurd mag worden indien er tekst- of spelfouten in een artikel staan?
De artikelen zijn veelal letterlijk overgenomen uit kranten of tijdschriften en er is vast niemand bij WMR die met een rood potlood een gewone krant zit te lezen, dus waarom zou dat wel nodig worden gevonden tijdens het lezen van een WMR-artikel?
Als daardoor een artikel niet helemaal duidelijk is, helpt het wellicht om het nogmaals rustig te lezen en/of even na te denken. })
Het scheelt werk voor de modjes, als die zich daar niet mee hoeven te belasten.

02-10-10 10:04:15 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Valt toch onder regel 3 ledi ? :?

Quote:
3. Elkaar afzeiken of belachelijk maken (bijv. spelling).


Elk artikel is uiteindelijk door iemand voor-gedragen ;)

02-10-10 10:35:23 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Relpa: O jee, wat is men dan de afgelopen tijd massaal in overtreding geweest. })

Grapje! want ik bedoel het gemekker zodra er een woordje in een artikel ontbreekt of een zin niet duidelijk is.

02-10-10 10:37:40 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Foutjes in een artikel kunnen voorkomen maar we proberen de schade zoveel mogelijk te beperken :P Zie je iets wat niet klopt, mail het even naar een rood modje, of mij, op de lijn. Dat komt eerder aan dan een reactie van oeps, misser.

02-10-10 10:38:16 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Haha, als er een spelfout in een artikel staat (bijv. een d-, t-, of dt-fout), aarzel ik niet om dat gewoon te vermelden :P.
Dat leden spelfouten maken, is hun probleem, maar de artikelen moeten wel gewoon correct zijn qua stijl en spelling :P.

02-10-10 10:40:19 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kpuc: maar wat is er mis met het overnemen van een artikel uit een blad waar die fout al in staat? Dat is me niet duidelijk.
Als het geen extra werk is voor jullie ok, maar als het ophoudt om te moeten controleren - en verbeteren, dan zou ik zeggen "Laat maar".

Hoe dan ook: de tip van rood modje waarschuwen is anders ook een goede.

02-10-10 10:41:17 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Vailan: Heb je mijn eerste suggestie niet gelezen? Waarom moet WMR een krantenbericht met een fout verbeteren??????

Van mij mag jouw suggestie gewoon vallen onder FAQ-regels die niet toegestaan zijn. :ja

02-10-10 10:41:37 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Vailan, de Helpdesk is niet voor niets in't leven geroepen ;) Kpuc geeft hierboven al een andere mogelijkheid aan maar je hoeft de 'thread' toch niet te verzieken met onnodig gemekker ? 8O

*Het blijft allemaal 'mensenwerk' makker* :)

@ledi, alles wat ik ooit ingezonden heb is door mijzelf vertaald en IK weet als geen ander hoe lastig dat kan zijn :$ domweg copy/paste'n is toch geen lol aan ? 8O 8-)

02-10-10 10:41:43 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Vailan, als je iets meer zou weten wat er op de achtergrond gebeurt dan zul je moeten toegeven dat het niet altijd lukt. Nogmaals, als je mailt wordt het sneller opgelost. Tuurlijk mag je t als reactie geven maar dat heeft weinig zin. Niet iedere reactie wordt namelijk gelezen dus de kans dat je boodschap niet overkomt is groot.

Ledi, iets fouts overnemen, liever niet, maar soms komt t voor dat iets over het hoofd wordt gezien.

02-10-10 10:43:50 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Een moderator lastigvallen mailen dat er een spelfout in een artikel staat, is dan wel het beste idee, maar soms kun je aan de gang blijven :P.

02-10-10 10:46:22 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zucht, en bedankt namens het hele team. Overdrijven zit er wel ingestampt bij jou geloof ik :P

02-10-10 10:47:20 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Iedereen moet gewoon alleen Kpuc mailen, die heeft het nooit zo druk O+

02-10-10 10:47:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Graag gedaan (A).

Dit is ook een veel opduikende 'fout:'

(38), ipv [38] :P.

02-10-10 10:47:48 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Relpa: jij bent inderdaad heel moedig gezien de kritiek die vaak op artikelen wordt gegeven.
In dat risico zou ik geen zin hebben.

Quote Roy6:
Iedereen moet gewoon alleen Kpuc mailen, die heeft het nooit zo druk O+

Missss, Kpuc is geen rood modje! Dus Roy braaf zijn en doen wat Kpuccie zegt. :ja

02-10-10 10:49:33 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Klopt Vailan, dat ligt aan de bbcode die wordt gebruikt.

02-10-10 10:51:37 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Quote Kpuc:
Foutjes in een artikel kunnen voorkomen maar we proberen de schade zoveel mogelijk te beperken :P Zie je iets wat niet klopt, mail het even naar een rood modje, of mij, op de lijn. Dat komt eerder aan dan een reactie van oeps, misser.


Ledi, dat doen we dan toch ook ?

We kunnen hem ook mailen (A)

02-10-10 10:53:21 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Van een krant(enartikel) wordt wel gezegd "Morgen vegen ze hun gat er aan af" - dat kan dus niet met een cyberkrant, maar bij WMR verdwijnt een artikel na ongeveer 10 uur van de frontpagina en is dan uit het zicht. Hetzelfde effect!

Overigens moet ik deze discussie staken. Tijd om tas te pakken voor de terugreis naar Ruinerwold.
See you :w

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven