hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


1 [2]

Gevoelige onderwerpen

20-03-07 15:10:57 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
gaat wel lukken Blend! dank je!

@Jivebunny, eigenlijk ben ik niet eens zo overgevoelig. Na 15 jaar tussen de junks, psychopaten, dieven en hoeren (en ja! asielzoekers) krijg je wel een dikke huid. Ik maak me alleen heel erg kwaad over sommige dingen.

censuur is uit den boze! Wat ik me slechts afvroeg was; wat willen jullie dat WMR inhoudelijk voor een soort site is?
Luchtig en lollig, of serieus, midden in het "echte" leven, en daardoor dus soms wat minder luchtig

@heraux de waarheid is mooi maar hard, net als heavy metal ofzo :D

ok, ik moet eens wat nuttigs gaan doen. :w
Dank voor de serieuze reacties.
Toppie! _O_

20-03-07 15:17:49 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote chica:
censuur is uit den boze! Wat ik me slechts afvroeg was; wat willen jullie dat WMR inhoudelijk voor een soort site is?
Luchtig en lollig, of serieus, midden in het "echte" leven, en daardoor dus soms wat minder luchtig

Dat vind ik nou een goede vraag...

Wat is de missie??...
Wat zijn de uit de missie voortvloeiende doelen??...
Wat is het uit de doelen voortvloeiende beleid??...

Alleen "het grote opperhoofd" kan daar andwoorden op geven... maar uit die vragen kan je afleiden of je zulke artikelen wel of niet wil plaatsen...
Dan is het geeeeeen secuur... maar dan is het gewoon niet in lijn met de missie en doelen...
Ik bedoel maar... als ik een artikel instuur over de geschiedenis van nanotechnologie... zal die ook niet geplaatst worden omdat het niet in de lijn van de missie en doelen van de site ligt om zulke wetenschappelijke educatieve artikelen te publiceren...

Goeie vraag chica...:ja

20-03-07 15:20:06 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@chica,

Ik denk dat wij een site willen zijn die opmerkelijk nieuws brengt, waar de leden kunnen doen waar heraux het over heeft (stellingen bouwen en onder de loep nemen met betrekking tot het artikel/onderwerp van discussie).

WMR = het leven, het nieuws, met een opmerkelijk tintje. En opmerkelijkheid is een kwalitatitief begrip.

En over smaak valt te twisten. En dan zijn we precies gekomen waar we nu zijn hehe.

Het is allemaal heel moeilijk, maar ik denk dat zolang men het met respect en eerlijkheid doet en brengt, het allemaal wel goed komt. En wat is dan respect? Tja, Van Dale zegt:

res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst

Wij gaan persoonlijk voor de hoogachtende vormen van respect. Die uit angst hopen wij niet tegen te hoeven komen hier.

Nou ja, het komt allemaal wel goed.

20-03-07 15:20:06 - Quote! - @Blend
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@chica
Een pak van mijn hart;)

Het is meer, de opmerkelijke dingen uit de wereld (nieuws) halen. Dit kunnen serieuze dingen zijn, maar ook lollige dingen.

Voor ieder wat wils. Het is lastig om het iedereen compleet naar zijn/haar zin te maken, daarom zullen er altijd artikelen zijn die jou wat minder aanspreken (voornamelijk de soort reacties dan) Helaas, het is niet anders.

Ik kan me ook erg kwaad maken om sommige opmerkingen, maar dat ga ik niet hier op de site botvieren op diegene. Hoogstens een woordtje ter verantwoording neerleggen:P

@heraux
Dat heb je goed en mooi gezegdok
Je weet dingen goed te verwoorden. (soms een beetje vaag, 3 keer doorlezen, maar de boodachap is goed:))

edit:
Jive, ben blij dat we hetzelfde zeggen:D:P

20-03-07 15:23:23 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@Blend... komt ie weer... ben je er klaar voor?
In koor: Great minds think alike? :P

Iemand had het hier over dat vieze smaakje? Ik weet nu wat ie bedoelt hahahaha. :r :P

No offence Blend ;)

20-03-07 15:42:12 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Het kan mischien aan mij liggen... maar om even op mijn vorige post door tegaan:P... (als ik vervelend wordt mag je het zeggen hoor:P)

Is het niet handig om even uniform de criterea optestellen voor de artikelen??... dan weten leden ook wat ze wel en niet in moeten zenden... dat scheeld jullie mods mischien wat kaf om van het koren te schijden...

Het enige wat ik zo snel terug kan vinden... (correct me als ik niet goed genoeg gezocht heb)... is:
Quote Artikeltjes:

De kern van WaarMaarRaar zijn de artikeltjes waar we bekend om staan. Sommige artikeltjes komen van een andere website terwijl andere door ons zelf geschreven zijn. De artikeltjes hebben allemaal één ding gemeen: Ze zijn opmerkelijk.

Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/algemene/informatie.html#1

Ik wil niet de wijsneus uithangen... maar ik ben van mening dat je het jezelf makkelijker maakt als je wat strikter beschrijft wat de missie is en aan de hand daarvan welke artikelen er gepubliceert worden...
Zijn het alleen bizarre artikelen... of gewoon al het opmerkelijke wat maar in de krant voorkomt??...
Hoe worden de criteria gesteld??... wanneer wordt iets wel of juist niet geplaatst??... dat maakt het voor leden mischien ook al makkelijker om zelf al een inschatting te maken over wat er wel en wat niet geplaatst gaat worden...

Of schiet ik nou helemaal door??
(ja sorry... ik hou van duidelijkheid:P... dat iedereen weet waar hij of zij aantoe is...)

Ps...
Zijn er nog admins met update-drang??:P...mod lijst

20-03-07 15:55:51 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@Hoskeu, dat soort richtlijnen zijn er al intern ;)

Verder zou ik zeggen: zoek opmerkelijk eens op in de van dale of zo? :P

-> op·mer·ke·lijk (bn.)
1 opvallend

Opvallend is wederom zo'n betwistbaar onderwerp. Dat is iets wat dus intern besproken wordt op de redactie.

Ja, we zouden alles in regeltjes en beschrijvingen kunnen vastleggen, maar daarmee verlies je ook een hoop dingen.

Dit soort zaken zijn allemaal interpretatief van aard. Als je dit zou proberen vast te leggen in beschrijvingen, loop je een groter risico dat iemand maar besluit iets niet in te zenden, terwijl dat misschien juist een heel goed publiceerbaar artikel voor WMR betreft. Dat risico lopen we liever niet.

Daarnaast leest de helft van de mensen hier maar waar het allemaal om gaat :P

Als het een onderwerp zou betreffen wat zich goed in specifieke, meetbare, acceptabele, realistische en/of tijdsgebonden (SMART) criteria laat beschrijven, had ik het met je eens geweest. Ik denk echter dat het bepalen of iets opmerkelijk of niet is, een actie is die zich niet makkelijk laat kwantificeren.

Zo... genoeg van de bedrijfskundige blaat :P

Ik hoop dat je mijn punt een beetje kan volgen ;)

20-03-07 16:06:51 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ hoskeu & jive
Als jullie toch in de van dale gaan kijken.8O
Kijk gelijk even bij langdradige post.;)

20-03-07 16:11:37 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
sjatter

Been there, done that :P
Vorige week belde, vroeg of ie zijn nieuws terug mocht (6) :P

Wij zijn graag lang van stuk ;)

20-03-07 16:33:26 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Humor valt vaak genoeg fout. Door bepaalde opvattingen over humor kunnen de grootste discussies oplaaien. Daarbij wil ik leedvermaak even als voorbeeld noemen. En slecht doordachte antwoorden is daar ook een voorbeeld van.

20-03-07 16:36:21 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Sjatter
Ik hoor vaker dat ik lang van stof ben:ja... sorry:$... het is een handicap:P...

@Jive
Het klopt wat je zegt... ben ik ook mee eens... je hoeft niet alles tot op de atoom uit te quantificeren... ik ben dan ook voorstander van richtlijnen, geen preciesze criteria...

Wat ik uit de posts van Chica haal (ja idd mijn interpretatie)... dat het haar naar mijn mening ook niet helemaal duidelijk is wat nou "waar maar raar" is...
Ik heb de indruk dat in haar ogen (sorry chica, ik ga even voor jouw denken... ik weet het mag eigelijk niet... maar ik doe het toch even) zulke artikelen, als hierboven vernoemd niet bijdragen aan het doel, gevormd uit de missie van waarmaarraar...

Ik had de indruk dat de missie iets in de strekking van entertaimend in zich meedraagd... dat maatschappelijke en politieke discussies niet een doel zijn maar een eigen plaats op het forum hebben wat zo gegroeid is omdat er toch een behoefte blijkt tezijn en dat de werkelijke krant, waarmee wmr naar buiten treed als het hoofdproduct, puur entertaiment doelen heeft...

Maargoed... ik kan er een heel forum mee vullen:P(wees gerust ik zal het niet doen:nee)... het is ook niet aan mij om te oordelen, regels of procedures op te stellen...
Maar het is mij gewoon niet helemaal duidelijk:P...

Dus ik ben het opzich met je eens Jive... maar ik had persoonlijk een andere interpretatie van het begrip "waar maar raar":P... die interpretatie is bijdeze bijgesteld:P...

Als laatste wil ik toch nog even zeggen dat de mods en admins goed werk doen en het op dit forum/site hierdoor leuk en gezellig is...

Dank U...:P

20-03-07 16:40:19 - Quote! - @heb ik
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
Quote Tovenaar:
Humor valt vaak genoeg fout. Door bepaalde opvattingen over humor kunnen de grootste discussies oplaaien. Daarbij wil ik leedvermaak even als voorbeeld noemen. En slecht doordachte antwoorden is daar ook een voorbeeld van.

Met typen wel, omdat je niet ineens kan zien of diegene het meent. In het echt zie je nog wat aan de gezichtsuitdrukking, maar nu niet. Dat maakt het lastiger en emoticons helpen dan niet zo.

20-03-07 16:40:55 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Tovernaar...

Dat klopt:ja...

Humor is een beetje moeilijk te meten:P... je kan een computer ook geen grappen of moppen laten verzinnen:P... het is geen exacte wetenschap:nee...

20-03-07 16:43:25 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
En humor is een kenmerk wat WMR denk ik toch ook wel bij het element 'opmerkelijk' rekent.

Dat is eigenlijk een duidelijker voorbeeld van wat ik bedoelde hehe (6)

20-03-07 16:46:44 - Quote! - @Blend
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Ach ik zie het zo:
Als het duidelijk als grap is bedoelt dan neem ik dus de reactie niet serieus.

Is de reactie kwetsend, dan neem ik het ook niet serieus:) (maar dan eigenlijk meer het persoon:P)

Best een makkelijke remedie

20-03-07 21:10:28 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Maar meteen de reacties uitgeschakeld zie ik...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven