hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 12:00 - 74453 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Automatisch mail verwijderen

10-08-10 11:57:06 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Misschien een nogal uitgebreide suggestie, maar ik doe m toch maar.

Ik denk dat het handig is, zowel voor gebruikers als voor de overvolle servers van WMR, om een functie te maken die na - bijvoorbeeld - 50 dagen automatisch een mailtje verwijderd. Als een gebruiker dat niet wil kan hij dan aanvinken dat die mail belangrijk is en wordt de mail niet verwijderd na een bepaalde tijdsperiode.

Weet niet of dit praktisch mogelijk is, maar ik zou het een ontzettend handige toevoeging vinden :D

10-08-10 12:36:34 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
> Dit zal inderdaad wel het probleem oplossen betreft de ruimte van de WMR server. Maar om dit om te zetten naar code is een hele hoop werk dus betwijfel ik of ze dit implementeren.

10-08-10 12:45:58 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Laat mensen zelf bepalen of iets uit de maildoos wordt verwijderd, zou een beetje asociaal zijn om dit te automatiseren.

En Ladineko, dat > bij iedere reactie, is dat om op te vallen? 8O

10-08-10 13:14:30 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
> Kpuc: Nee, een oude chat gewoonte en vind de @ zo saai :P ach, scheid mij van de andere tenminste (A)

10-08-10 19:02:13 - Quote! - @Techie
Techie
Junior lid

WMRindex: 6
OTindex: 20
Wnplts: +Kut
S
Zo veel code gaat daar dacht ik niet inzitten, zal is even wat zoekwerk uitvoeren ^^

10-08-10 21:44:07 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Quote Ladineko:
> Dit zal inderdaad wel het probleem oplossen betreft de ruimte van de WMR server. Maar om dit om te zetten naar code is een hele hoop werk dus betwijfel ik of ze dit implementeren.
Ruimte? Pff, hoeveel zal een mailtje zijn aan lading? Een hele Kb bij toeval? Wow, neen, dat zal t m wel doen 8)

10-08-10 22:17:22 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
> Techie: Neem het van mij aan, ik ben zelf een website programmeur. er moeten wijzigingen in de database worden gemaakt voor een optie of de persoon niet automatische verwijderende optie wilt. dan moet elk mailtje nog een tijd gaan meekrijgen om te defineren of de 50 dagen voorbij is. en dan moet er nog een check worden gemaakt die om de dag controleert wat verwijderd kan worden. Neemt al snel een paar dagen in beslag.

> Kpuc: Laatst melde Voogeltje of wij onze mail wouden legen omdat de database vol begon te raken. De formaat van het mailtje hangt af van de inhoud. Met al die " RE:"s gaat het snel omhoog. tevens is er veel mailverkeer na mijn schatting.

10-08-10 22:31:08 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
als iedereen zijn mail gewoon beetje bijhoud hoef je deze onnodige ingewikkelegeit niet :nee

10-08-10 22:54:36 - Quote! - @DreamerTje
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Quote Kpuc:
En Ladineko, dat > bij iedere reactie, is dat om op te vallen? 8O
Tis wel irritant.

Op zich wel 'n goed idee, dat gebeurt bij je hotmail ook bij je ongewenste mail. Mja, denk dat de integratie van dat script echt enorm moeilijk zal zijn. Maar goed, dat weet ik niet. Soms onze mail lozen is wel 'n goed idee :)

10-08-10 23:00:14 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ladineko, en wat is er dan mis met even Verwijder alle berichtjes aan te klikken?

Ik blijf erbij, niet doen, als iemand een tijdje niet in heeft gelogd en dankzij dit de mail kwijt is, die zal niet blij zijn.

10-08-10 23:01:23 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Maurice de Hond: ik zeg, niet doen!

10-08-10 23:02:49 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Maurice de Hond is altijd loops en zeurt om aandacht ;)

10-08-10 23:03:25 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Kpuc: Natasja Froger dan?

10-08-10 23:05:38 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Sto, die heeft gebigd, mjah, dus ook af en toe loops ;)

10-08-10 23:22:46 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Kpuc: ik mag ze allebei niet xD

11-08-10 00:19:20 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
> Kpuc: Ik zeg toch niet dat het een goed idee is? :O

11-08-10 00:45:06 - Quote! - @is-toch-zo
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
@Ladineko: volgens mij is er iets mis met je toetsenbord, d´r staat iedere keer zo´n "meer dan" teken voor je opmerking!!!!

11-08-10 00:53:03 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Goed dat ik eraan herinner wordt. :P
:) Net een goede 2.500 mailtjes verwijdert. :P

11-08-10 08:45:22 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
> WMR-kok: Kom bij me koken mailtjes? :P

11-08-10 09:58:48 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Ladineko:
> Techie: Neem het van mij aan, ik ben zelf een website programmeur. er moeten wijzigingen in de database worden gemaakt voor een optie of de persoon niet automatische verwijderende optie wilt. dan moet elk mailtje nog een tijd gaan meekrijgen om te defineren of de 50 dagen voorbij is. en dan moet er nog een check worden gemaakt die om de dag controleert wat verwijderd kan worden. Neemt al snel een paar dagen in beslag.

> Kpuc: Laatst melde Voogeltje of wij onze mail wouden legen omdat de database vol begon te raken. De formaat van het mailtje hangt af van de inhoud. Met al die " RE:"s gaat het snel omhoog. tevens is er veel mailverkeer na mijn schatting.
Kom op zeg...
Als jij zegt "website programmeur" te zijn, dan wil ik jouw databaseconstructies nooit zien. Jouw punt 1:
> Er is een verzenddatum aanwezig, dus er hoeft niet een apart veld aangemaakt te worden om te registreren of er 50 dagen om zijn :S
> Als je de gebruiker de optie geeft om automatisch mail te verwijderen, dan heb je hier wel een database veldje nodig. Aanmaken van dit duurt nog geen 5 minuten...
> Verwijderscriptje maken. Als dit langer dan 2 uur duurt om te maken, dan doe je iets verkeerd.
Al met al: halve dag werk om dit te ontwerpen en te implementeren.

Punt 2: wanneer mails als platte tekst opgeslagen worden, zoals nu, dan neemt het inderdaad wel wat ruimte in beslag.
Maar als "website programmeur" heb je wel gehoord van relationele databases O+
Het zou logischer zijn om de "re"-mailtjes naar elkaar laten te verwijzen ipv elkaar te laten includen.

Afgezien van bovenstaande zijn er heel wat punten waar simpele / makkelijke winst mee te behalen valt.

11-08-10 19:27:53 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Moeten we niet meer ruimte op de server zien te krijgen ?

Image-upload is er (voor de leden) al uitgegooid en een tijdje terug massaal 'post' verwijderd en kennelijk is dat alles nog niet genoeg :?

*Iets zegt mij dat zo'n automatische verwijderaar dan ook niet genoeg zal helpen *8 ms dus 'Beelden' er ook maar afhalen*

Lijkt me allemaal 'symptoom-bestrijding' :S

Als de capaciteit van de servers niet toereikend is dan kan je maatregelen verzinnen tot je een ons weegt 8O

edit: Kpuc, dat was mij ontgaan maar als de capaciteit afdoende is dan snap ik't probleem kennelijk niet :nee O+

Te grote 'pieken' in't verkeer ofzo ? 8O 8-)

dan snap ik nnog steeds niet hoe de data-base problemen kan hebben met de hoeveeheid opgeslagen data *8 geukkig heb ik meer verstand van staalkabels 8) *boink*

11-08-10 19:30:22 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Imgupload had niets met ruimtetekort te maken, de servers zijn groot zat qua Gigabytetjes ;) Dat was meer iets met copyright..

21-08-10 16:33:34 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Sorry voor de late reactie van mijn kant, maar ik had intro dus was een week weg :P

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt met de code of aanpassingen aan de database... En over het probleem dat leden even niet inloggen en dat dan hun mail weg is: ze kunnen aanvinken dat een mail niet mag worden weggegooid en het lijkt me logisch dat ongelezen mail ook niet wordt verwijderd.

Maar ja, het was een wilde suggestie, ik dacht: misschien vind iedereen het wel een heel goed idee :P

21-08-10 17:44:48 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Caster: Bedankt voor je suggestie. Het kan inderdaad nooit kwaad om een idee te delen!
Ik weet nog niet of het uitgevoerd zal worden, maar gezien de twijfels die erover zijn van diverse kanten verwacht ik het eerlijk gezegd niet.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven