hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1] 2

1e!

06-03-07 15:19:46
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Waarom wordt er hier zo op gehamerd dat dat niet in je reactie mag staan? Uiteraard zou het belachelijk zijn als dat het enige is dat je hebt te melden dan, maar als iemand dat zou willen, waarom niet? Niet dat ik 't zou doen, maar toch :P.

06-03-07 15:21:47
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Het is toch compleet overbodig of niet dan?

Iedereen kan toch wel zien dat je de eerste was of niet? Waarom die nadruk daarop? :P

Daarnaast is het wat betreft de regels gewoon heel simpel: Een offtopic reactie op het artikel. En die hebben we liever niet. Of je nu dus "eerste" in je reactie hebt staan, of zoiets als "steun de nertsfokkers" bij een artikel dat over een duitser gaat die in een elektrisciteitsmast is geklommen, maakt niet uit... het is en blijft offtopic ;)

06-03-07 15:23:09
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Ik snap je niet helemaal... maar bedoel je dat er "op gehamerd" wordt dat je geen "1e!" in een bericht mag zetten??
Door wie wordt daar op gehamerd??
Of bedoel je dat je bericht dan verder leeg zou zijn??...

EDIT: Ooooow zooow... door jive zijn reactie begrijp ik dat het over het kranten gedeelte gaat...
Dat is idd iritant dat er onder elk artikel 1e!... 2e!... 3e!... enzzz... staat...:P

06-03-07 15:25:41
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
@ Hoskeu: Door iedere mod hier volgens mij :P

@ Jive: D'r wordt zoveel offtopic gereageerd en dat wordt ook niet gedelete, op zn hoogst komt er een comment van een mod bij dat 't offtopic is :P

mag dit wel eigenlijk bij zo'n bericht?

Quote Offtopic:
1e YAY, YESYESYES IK BEN DE BESTE YESYESYES
:P

ik weet 't belachelijk maar sommige mensen hebben er de behoefte aan en ik stoor me d'r nooit aan, wel aan de comments die erbij staan van de mods :P

06-03-07 15:26:34
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Bij de reactie op de nieuwsberichten wordt bedoeld.. :) Ik vind het zelfs een hoogstirritante eigenschap. Who cares.. Het is niet de bedoeling dat je een wedstrijd ervan maakt.

06-03-07 15:28:51
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@Stevie, je hebt offtopic en je hebt offtopic natuurlijk. Als mensen een klein beetje van het daadwerkelijke onderwerp verdwalen, is het geen ramp. Dan zijn de reacties nog wel van toegevoegde waarde. Maar als mensen dingen zoals bijvoorbeeld 1e, 2e, 3e onder artikelen gaan dumpen, is er helemaal geen relevantie terug te vinden tot het artikel. Dat soort dingen hebben 0% toegevoegde waarde.

06-03-07 15:29:41
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Stevie:
Quote Offtopic:
1e YAY, YESYESYES IK BEN DE BESTE YESYESYES
:P

ik weet 't belachelijk maar sommige mensen hebben er de behoefte aan en ik stoor me d'r nooit aan, wel aan de comments die erbij staan van de mods :P

Oow dat iritante gedoe... het is het idee om te reageren op de kranten artikelen... als je graag wil showen hoe snel je bent en dat je de beste bent en weet ik wat niet allemaal wat totaal niet met dat kranten artikel temaken heeft kan je dat beter over msn doen ofzo... of start zelf een website waar je elk artikel op vermeld waar je als eerste op gereageerd hebt ofzo:P...

EDIT: Goedzo mods... afstraffen die hap... :ja

06-03-07 15:30:52
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Hehe Hoskeu, maar ik begrijp dat hij zich meer stoort aan het rode commentaar van de moderators dan aan het offtopic geblaat over 1e, 2e, 3e ;) haha... Ja, dat is moeilijk heh ;)

06-03-07 15:32:20
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
voor alle duidelijkheid: Ik heb geen behoefte aan "1e" te schrijven, maar ik stoor me dat het telkens weer verbeterd word, terwijl ik en mss wel de meeste er geen last van hebben

edit: Niet alles hoeft een waarde toe te voegen toch? :D

06-03-07 15:32:41
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Jivebunny:
Hehe Hoskeu, maar ik begrijp dat hij zich meer stoort aan het rode commentaar van de moderators dan aan het offtopic geblaat over 1e, 2e, 3e ;) haha... Ja, dat is moeilijk heh ;)


Ja hallo... je moet maar eens wat orgineels blijven verzinnen om onder dat iritante 1e... 2e... 3e... te zetten iedere keer... :P


06-03-07 15:35:21
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Stevie:
voor alle duidelijkheid: Ik heb geen behoefte aan "1e" te schrijven, maar ik stoor me dat het telkens weer verbeterd word, terwijl ik en mss wel de meeste er geen last van hebben

edit: Niet alles hoeft een waarde toe te voegen toch? :D


Dan moet je je eerste post anders formuleren...:P

Maar ik ben het opzich wel eens... mischien moeten de mods er niet zoveel tijd aan besteden... gewoon een [delete post] knopje... klik en weg "1e!"...
Huub huub huub... barba truuk...:P

06-03-07 15:35:29
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Zal ik het voortaan er gewoon uitslopen en als ze dan na 4 keer nog niet doorhebben dat het niet mag (omdat ik er geen rode waarschuwing meer bij zet, want dat vind stevie irritant lezen), gewoon bannen?

Nou nee, dan laat ik de waarschuwing liever 1 keer staan dan dat ik het zo aanpak...

06-03-07 15:37:21
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@Hoskeu, weet je wat het is, het is een investering in de toekomst: Als we de nieuwe mensen er niet op wijzen, gaat het ook niet weg hoor. Dan blijft men gewoon op die manier op artikelen reageren. 'Repeat-offenders' kunnen altijd nog een trap onder de kont krijgen, nadat ze 1 keer een waarschuwing hebben gehad.

En een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor twee... En ik heb geen zin om de hele tijd het te blijven verbeteren.

1 keer rood en een verwijdering, of 20 keer (of meer) geen rood en een verwijdering... Dan kies ik voor de eerste aanpak.

06-03-07 15:39:14
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Jive...
Daar heb je dan ook weer een punt...

Offfffff... je hebt hier een mail systeem op de server...
Als je nou toch dat knopje naast de post maakt met [delete post] en dat dan van het bericht van het forum gehaald word... tegelijkertijd wordt er een automessage gegenereerd die naar de betreffende mailbox een copie van het geplaatste bericht stuurd met het betreffende commentaar er onder wat je als mod kwijt wil...

Hatsjiekiedee... iedereen gelukkig!!! :P

(Ik weet het... ik stel het mischien simpel... maar zo zou het eventueel ook kunnen...)

EDIT: Maar dan gaan andere het ook weer doen omdat ze geen voorbeeld hebben... doordat ze niet zien dat anderen hun posts verwijderd zijn voor zulke zaken...

Hmmmmmm... daar heb je dan ook weer een punt Jive

06-03-07 15:42:59
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Dat is misschien geen gek idee... Maar wat nou als de mail van die persoon als spam wordt afgevangen? :D

Hmmmm, ik weet het niet ;) Lijkt me een moeilijk iets. Een oplossing die je voorstelt zorgt wel weer voor een berg dataverkeer, en ik zie het ook elders niet echt toegepast. Als je dat zou voorstellen, dan is het sowieso aan onze grote leider Voogel, of hij zin, maar vooral tijd heeft om het te bouwen ;)

Misschien zouden de moderators gebruik kunnen maken van een minder in het oog springende kleur voor dit soort acties... Ik weet het niet haha.

06-03-07 15:45:42
nietmeer
Njahh, ik ken een heel simpele oplossing, klik op verwijder en iedereen is gelukkig.

06-03-07 15:46:11
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Kpuc,
Misschien is dat het makkelijkste ja, maar voor de lange termijn niet echt denk ik. Op een gegeven moment heb je een berg extra werk te pakken, omdat die personen meestal niet doorhebben dat het verwijderd is, en ook niet waarom... en dus doen ze het gewoon de volgende keer weer. Ik ben persoonlijk dan nog steeds voor de eenmalige waarschuwing.

En trouwens, dat verwijderen en waarschuwen van "1e" reactie's valt de laatste tijd best wel mee volgens mij. Gister had ik er maar 1. Vandaag nog niets.

PS: gisteren had ik ook een duidelijk voorbeeld van waarom je toch met (rode) commentaren moet werken. Ik had een berichtje wat ik verwijderde, zonder een reden op te geven als reactie of wat dan ook. Die persoon dacht dat er iets niet goed ging en bleef het berichtje maar plaatsen totdat ik reageerde en zei dat ie nou maar eens moest kappen.

Zoiets kost tijd en werkt onprettig. Een email naar iemands inbox, zou daar niet bij helpen, eer dat ie dat gelezen had...

Dat is maar 1 van de voorbeelden die jou voorstel zouden tegenspreken.

06-03-07 15:46:12
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Jive
Je hebt hier op de site toch een mailbox??
Daar zit geen spamfilter op neem ik aan...

Mischien is het wel een idee om bij aan of afloggen of ondvangen van mail in je box hier op de site dat je een popup krijgt... van "You have mail %gebruikersnaam%" ofzo... of worden er dan mensen gek van het op [ok] drukken??... :P

06-03-07 15:51:07
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Jivebunny:
Het is toch compleet overbodig of niet dan?

Iedereen kan toch wel zien dat je de eerste was of niet? Waarom die nadruk daarop? :P

Daarnaast is het wat betreft de regels gewoon heel simpel: Een offtopic reactie op het artikel. En die hebben we liever niet. Of je nu dus "eerste" in je reactie hebt staan, of zoiets als "steun de nertsfokkers" bij een artikel dat over een duitser gaat die in een elektrisciteitsmast is geklommen, maakt niet uit... het is en blijft offtopic ;)


Dat is pas een prachtig voorbeeld van een On-OffTopic opmerking

en verder ben ik MCXXXLIVe

06-03-07 15:51:18
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik denk dat je dan het originele probleem al te ver uit het oog bent verloren.

En ja, ik zou er zelf gek van worden hehe. Dus wat mensen dan weer willen, is een optie om die popup messages uit te kunnen zetten, en heb je nog niets bereikt.

Kweenie, het meeste voel ik dan persoonlijk nog voor een wat minder opvallende aanpak qua kleuring voor het voorpagina werk. Dat lijkt me de meest praktische oplossing.

Als je je vervolgens nog stoort aan het feit dat een moderator een berichtje achterlaat in een reactie van iemand, omdat deze een wijziging heeft doorgevoerd, dan kan je wat mij betreft je biezen ook pakken, want waar erger je je dan nog niet aan? Zal wel niet veel wezen hehe :D (PS: dat is in het algemeen hoor Hoskeu, niet persoonlijk gericht)

06-03-07 15:51:56
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Jivebunny:
PS: gisteren had ik ook een duidelijk voorbeeld van waarom je toch met (rode) commentaren moet werken. Ik had een berichtje wat ik verwijderde, zonder een reden op te geven als reactie of wat dan ook. Die persoon dacht dat er iets niet goed ging en bleef het berichtje maar plaatsen totdat ik reageerde en zei dat ie nou maar eens moest kappen.

Zoiets kost tijd en werkt onprettig. Een email naar iemands inbox, zou daar niet bij helpen, eer dat ie dat gelezen had...

Dat is maar 1 van de voorbeelden die jou voorstel zouden tegenspreken.

Jive... dat is waar...:ja

Hmmm... mischien dan een post verbod van bijv 10 minuten na een verwijderde mail... dat als je wil posten je iets ziet staan als "Je mag nog %resterende_tijd% geen berichten posten %gebruikersnaam%... voor info zie mailbox"... ofzo...

Ik zit alleen maar even te brainstormen... ik bedoel je moet het jezelf makkelijk maken... ook als mod...:ja:P

Want als het goed is heeft toch niemand daar last van... want als het goed is hoeft er nooit een bericht verwijderd te worden... dus als dat wel moet... dan mag de poster daar best wat overlast van hebben...:P:ja

EDIT: ik bedoel dan geen popup bericht maar netals die berichten als "Je moet ingelogd zijn om hier een bericht achter te mogen laten"... want dat zie ik stiekem ook wat tevaak sinds de nieuwe server...:P;)

06-03-07 15:53:26
nietmeer
Wat ik gewoon doe met "first post", klik op verwijder en hopla, verder weer. Mocht er noig wel iets relevants in de reactie staan dan is het simpel het first post deel deleten en verzenden. Makkelijker kunnen we het niet maken.

06-03-07 15:53:27
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik vind dat vervelend veelvuldig gebruik van de letter 'e' !!
Dat moest toch nit kunnn

06-03-07 15:54:29
nietmeer
De e moet verboden worden, asociaal gedrag om zulke letters te gebruiken (6)

06-03-07 15:55:56
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Precies, maar moeten wij dan ook "overbodige" acties gaan ondernemen zoals een complex mailingsysteem met timers e.d. te gaan bouwen? :D Kijk, ik ben niet tegen een beetje digitale vooruitgang, maar ik denk dat je oplossing nu al zo complex aan het worden is, dat het misschien beter is om die richting te schrappen en eventueel een andere richting qua oplossingen in te duiken.

Tevens is er nog 1 ongenoemd voordeel van het duidelijk maken dat dergelijke berichtne niet gewenst zijn: Het dient als voorbeeld, zodat ik niet bij de eerstvolgende jodukus een minuut of 10 later hetzelfde nog een keer hoef te ondernemen meestal.

Over het algemeen is zo'n opmerking 1 keer in de week nodig, en dan weet iedereen het weer even. Als je kiest voor een elegantere oplossing door bijvoorbeeld de kleuring aan te passen, of een email systeem met timers die je de mogelijkheid om te posten ontnemen voor tien minuten, dan verlies je ook gelijk een hele hoop daadkracht.

Moeilijk zoiets ;) Ik denk dat onze grote leider maar met een besluit moet komen, maar wat mij betreft houden we het lekker zoals we het nu doen, en passen we hooguit de kleuring voor een dergelijke actie aan.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven