hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Tip: Formulier post-probleem

01-06-06 22:12:14 - Quote! - @Toad
Toad
Junior lid

WMRindex: 17
OTindex: 2
Na het posten van een reactie op een nieuwsbericht, laat je meestal wel die pagina open om latere reacties te zien. Maar zodra je de pagina vernieuwt, vraagt je browser of het formulier opnieuw moet worden verstuurd. Dit wil je niet omdat anders je reactie er nog een keer op komt.

Ik weet niet in welke taal de website is gemaakt. Ik neem aan dat het geen template is ofzo. Als het in PHP is geschreven, heb ik wel een tip om dit probleem op te lossen.

Edit: Zie nu dat het in PHP is geschreven. Geef maar aan als ik er een voorbeeldje voor moet maken.

03-06-06 10:38:53 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Dit probleem is met een omweg opgelost...

03-06-06 13:45:07 - Quote! - @Toad
Toad
Junior lid

WMRindex: 17
OTindex: 2
Omweg? Het is zelfs zo simpel dat je het binnen 10 minuten hebt geprogrammeerd.

Je hebt een reactie-formulier, die wordt nu gelijk ge-post naar zichzelf. Die pagina verwerkt de gegevens en laat meteen de pagina met het bericht en de reacties weer zien.

Als je nu een aparte pagina maakt voor de verwerking van de gegevens. Kun je zodra de gegevens zijn verwerkt naar een andere pagina navigeren waarop de berichten staan. Zo heb je ook de gegevens-verwerking en de HTML-opmaak meer uitelkaar staan, en is het ook weer makkelijker om bv je opmaak aan te passen.

Als je in PHP de functie header("Location: ".$url.""); gebruikt, zal de gebruiker er niks van merken dat er een aparte pagina is voor de gegevens-verwerking. Want als hij/zij op de terug-knop klikt, dan gaat hij weer naar het reactie-formulier.

Het kost je ff wat tijd om het erin te bouwen, maar dan heb je ook wat. ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven