hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 18:00 - 74429 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 [5] 6

Vrijwilligerswerk

01-07-21 12:42:46
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.149
OTindex: 1.091
@Mamsie, ik heb al een grijze kleurspoeling:).

01-07-21 12:52:00
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.602
OTindex: 94.532
Heb ik niet nodig. Ik ben grijs van eigens! :p

01-07-21 13:07:08
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.149
OTindex: 1.091
@Mamsie, dat zijn de po.stduiven ook:)

01-07-21 13:14:55
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@Questyn *)
sorry, soms ben ik een beetje balorig, en maak dan de verkeerde opmerkingen..
maar:
beter om naar een psych te gaan, dan langer dan nodig ergens mee blijven rondlopen :ja #ok
.. en gezellig, al die kleurige hoofddoekjes - doe er de volgende keer ook eentje op  ;)

Laatste edit 01-07-2021 13:25

02-07-21 07:58:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @Questyn:
Uit naam van de Islam worden oorlogen gevoerd.
Gelukkig doet het christendom dat niet. (6)
Zelfs de staat Nederland is ontstaan uit een godsdienstoorlog. En een behoorlijk lange ook nog.

02-07-21 12:44:26
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@venzje: ik wilde niet over de kruistochten beginnen ;)
@allone: blijf ballorig, ik noem het bij me zelf altijd rebels ;) *) En misschien doe ik dat ook nog wel, een hoofddoekje dragen :P
@Buick: hahaha ja, maskertje krulspelden doekkie erover et voila hahhaha geweldig

02-07-21 13:14:28
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@Questyn: okay.  ;) :ja

02-07-21 13:32:05
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.149
OTindex: 1.091
Quote @Questyn:
ik wilde niet over de kruistochten beginnen ;)

Op wmr mag je het niet over je kruistochten hebben. :nee
Daar zijn andere site's voor.

02-07-21 14:34:38
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@Buick: In mijn kruis tocht het alleen maar als ik mijn gulp open heb laten staan (A)

02-07-21 21:50:31
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Quote:
Tineke draagt inderdaad een hijab en geen burka. Dus ik kan haar hele gezicht zien, niet haar oren. Maar ik ben toch slecht in het lezen van oren.


@Questyn: ik kwam even niet meer bij _O_

Ik loop zelf ook bij de psych voor mijn adhd en alle angsten en zo.. niet altijd even makkelijk/leuk maar het helpt wel. Idd die handvatten waar je het over had, ze zijn soms heel logisch maar voor mij waren ze broodnodig.

02-07-21 21:53:34
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.602
OTindex: 94.532
Quote @Emmo:
@Buick: In mijn kruis tocht het alleen maar als ik mijn gulp open heb laten staan (A)


Dat is toch gewoon een frisse zeebries?

02-07-21 21:55:09
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@Mamsie: Laat dat frisse er maar vanaf. :r

02-07-21 21:57:21
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.602
OTindex: 94.532
@Emmo: ligt eraan uit welke richting de wind waait!

02-07-21 23:21:48
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@Mamsie: Van achteren?

03-07-21 00:20:39
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@Questyn: Zo ik uit je verhaal begrepen heb, draagt jouw psych die hoofddoek uit vrije wil. Niks onderdrukking of wat dan ook..Dan is dat toch prima? Verder is ze een leuk mens, uit jouw verhalen te begrijpen en kun je goed met haar opschieten. Nou, wat is dan het probleem? Ik ben zelf gelovig Christen, maar dat betekent niet dat ik andere geloven maar meteen weg moet zetten als fout! Ik heb jarenlang als postbezorger heel leuke gesprekken gehad met Fahrid, de Turkse jongeman die mij elke dag de post kwam brengen die ik moest bezorgen. Onze gesprekken gingen op een gegeven moment ook over het geloof, de verschillen tussen Christen zijn of Moslim zijn..En dat ging heel soepel en met respect naar elkaar toe. Ik was 54, hij was 27..En ik moet zeggen dat ik veel van hem geleerd heb! Andere inzichten, met name. En dat we eigenlijk niet zoveel van elkaar verschillen, maar dat fundamenteel over het algemeen niet zo goed is..Want fundamentele Christenen zijn net zo eng als fundamentele Moslims...Fahrid en ik konden het prima vinden, ondanks onze verschillen!

03-07-21 08:02:41
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@HoLaHu: Naar mijn ervaring is er bijzonder weinig (tot geen) verschil. Het probleem zit het bij fundamentalistische en fanatieke figuren. Vooral de combinatie daarvan.
Voor wat mijzelf betreft, zelfs een fundamentalist(e) kan ik wel pruimen. Iedereen heeft het recht op zijn of haar overtuiging.

Ik ga wél steigeren als iemand zijn overtuiging aan mij zou proberen op te dringen. Ik kan dan ook vrij indringende gesprekken hebben met bijvoorbeeld Jehovagetuigen.

Naar mijn zeer beperkte inzicht begint fanatisme bij het overduidelijk dragen van religieus getinte kleding. Daarvan krijg ik de indruk dat mensen zich beter voelen dan iemand anders en dat duidelijk ten toon willen spreiden.

Het dragen van een hoedje tijdens de kerkgang is daarvan een licht voorbeeld, iets zwaarder is dan het een islamitische hoofddoek of die zware bakkebaarden met hoed bij sommige fundamentalistische joden.Tijdje terug in Alexandrië (Egypte) had ik een gesprek met de scheepsagent aldaar. Die vertelde een verhaal van de profeet Mohammed.
Mohammed woonde is Mekka en had een jood als buurman. Deze buurman wierp elke dag een paar handenvol met hondenstront over de schutting.
Na een tijd hield dat plotseling op.
Mohammed ging daarop bij zijn buurman kijken of er wat aan het handje was. Buurman bleek ziek te bedde. Buurman vroeg "Waarom kom je hier, ik heb zo lang hondenpoep over je schutting gegooid".
Mohammed antwoord: "Ik was bang dat er wat mis met je zou zijn. Het belangrijkste is dat we voor elkaar zorgen in tijden van ziekten en ongemak".

Helaas merk ik in het dagelijks leven maar weinig van de grootmoedigheid die Mohammed in dit verhaal ten toon spreidt. En dat is ongeacht de religie.

Overigens ben ik in datzelfde land ook andere meningen, vooral over joden, tegengekomen.

Laatste edit 03-07-2021 08:03

03-07-21 13:09:35
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@Buick: Hè ja man, ik weet, maar die kruistochten bedoelde ik nou net weer niet-iet! (ik kijk nu even quasi boos)

@yes_my_dear: ik moest zelluf ook lachen om mijn grapje. kwam zomaar binnen en ik dacht, gelijk opschrijven ;)

@HoLaHu: Ik denk dat het voor mij voornamelijk wennen is. En zoals @Emmo: aangeeft, zolang ze mijn niets aan willen zweren, en ze zich prettig voelen in dergelijke kleding, mij best.

Oke'@Buick: @Emmo: @Mamsie: zo kan die wel weer met frisse zee kruistochten die alleen tochten als de gulp open staat... foei foei :P

03-07-21 13:22:16
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
ben zelf niet gelovig, en geen man heeft het ooit gewaagd om mij te zeggen dat ik een hoofddoek (of meer) zou moeten dragen, maar op multi-cultiplaatsen zorg ik altijd dat armen en benen bedekt zijn en draag ik een losvallend sjaaltje over mijn hoofd....
dan komt je overal veel gemakkelijker door, en op markten worden de boodschappen ook goedkoper :$

03-07-21 13:32:47
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@botte bijl: dat laatste moet ik onthouden voor mezelf :)

03-07-21 13:35:14
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Ronnymij:
of dat bij mannen ook helpt (a)

03-07-21 14:19:10
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@botte bijl: hier op de Bazar in beverwijk word ik waarschijnlijk gestenigd 8O

03-07-21 15:02:43
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @botte bijl:
en op markten worden de boodschappen ook goedkoper :$
Dat is een argument dat mij als Nederlander aanspreekt :ja

05-07-21 10:04:54
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @Questyn:
@venzje: ik wilde niet over de kruistochten beginnen ;)
Ik ook niet. Die waren tijdens de Opstand (ook wel bekend als Tachtigjarige Oorlog) al lang voorbij. ;)

08-07-21 10:43:07
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@venzje: Het is alsof de kruistochten nu aan de gang zijn in de landen die niet westers zijn.
Als we dan het westen als de landen zien waar het geld eerst goed ging rollen, en andere landen als derde wereld landen zien, dan zie je de geschiedenis terug komen bij hun.

Zou dit ook zo lang gaan duren? Of zitten we dichtbij een Opstand?

08-07-21 11:06:13
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
Afgelopen week had @venzje: iets leuks voor een van de bewoners van de Panfluit.
Taru van den Born. Een smid met een psychologie achtergrond.

Ik heb gelijk gemaild met Taru. Ik moest natuurlijk eerst even het een en ander weten.

Ik kreeg de volgende dag al een mail terug... super! :D

Deze week het besproken met de coach van Dylan. Dylan is 19. En is nu bezig om aanmaakhoutjes in een netje te doen.

Ik werk al vrijwilliger voor Cosis. En de mensen die er werken zijn super leuk en aardig enzovoort.
Maar ook hier kom ik erachter dat elk bedrijf geld wil.

Ik had er nog niet met Dylan over gehad. Niet blij maken met een dood vogeltje. Ook omdat het in Zwolle is, en dat is een dik uur rijden vanuit Emmen.

Het is beter voor Dylan om er verder niets mee te doen. Maar iedereen was wel enthousiast. Echter, Cosis doet ietwat moeilijk daarover.

Gelukkig zijn ze wel bezig voor hem. Ik heb gehoord dat er een interne functie is, die ervoor zorgt dat mensen die cliënt zijn bij Cosis, toch een goede werkplek krijgen die bij hun past.
Voor Dylan betekent dit dat hij binnenkort mee mag met een shovel bestuurder. Ook iets wat Dylan leuk vindt.

De coach van Dylan gaf aan dat hij er erg mee zit dat hij niet met de maatschappij mee kan draaien, omdat hij net niet intelligent genoeg is. Alhoewel, ik ken mensen die meedraaien in de maatschappij die ook wel een beetje meer IQ mogen hebben.
Ik zei tegen de coach dat dit heel herkenbaar is voor mij. Ik heb een hoog IQ maar kan er geen flikker mee in deze maatschappij. En hij is nog zo jong, hij wil iets voor elkaar krijgen waar hij de rest van zijn leven voldoening uit kan halen.

Ik heb gezegd dat ik blijf meedenken. En @venzje erg erg bedankt voor tip.
Want eerlijk gezegd, ben ik zelf erg benieuwd en wil daar wel eens een middagje meelopen. Nieuwsgierig naar een smederij. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven