hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 37 38 39 [40] 41 42 43 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

13-08-20 10:31:30
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: Nou breekt me klomp!8)

13-08-20 10:43:10
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Waarom? 8O

De worstenbroodjes breken jouw klomp?

13-08-20 11:09:30
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: Jij bent het helemaal eens met @stora!

De worstenbroodjes moeten nog even wachten tot de hitte hier weg is.
De kaas op mijn boterham ligt te smelten op mijn bord.
Maar het einde is in zicht....morgen beneden de 30 graden en over een week komt er echt lekker weer, beneden de 25 graden. Ik zal op mijn knietjes de hemel danken!

13-08-20 11:35:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ach, dat zijn we heus wel vaker hoor.. Maar we zijn inderdaad twee heel verschillende mensen dus zo af en toe 'clashen' we, maar dat is niet erg, dat houdt het interessant.

Bovendien is het onderwerp, de lafhartige moord op die jongeman Bas van Wijk, een tè serieuze zaak om te gaan mierenneuken over details. Dat laten we liever aan luchthartige onderwerpen over. Zo ik al schreef; Ik ben dus écht zwaar pissed off! Nederland begint godverdomme op een vrijstaat te lijken!!

Met als dieptepunt o.a. de moord op Rik van de Rakt, de 18 jarige jongen uit Heesch, een paar maanden geleden doodgestoken door een 'verwarde' asielzoeker waar men niets mee deed i.v.m. privacyrechten! De tering voor hem!! Hij had opgesloten moeten worden en gedwongen behandeld moeten worden! Dat had men moeten doen, die verdomde papierschuivers! :@

En dan nu Bas, een 24 jarige knul die enkel probeerde een diefstal te voorkomen. Ik walg ervan en ik word er verdrietig van, serieus.. :( De tijd voor begripvol bejegenen is voorbij, er dient een keihard signaal te worden uitgezonden dat de Nederlandse samenleving dit niet meer pikt!

===========================================

Tip voor extreem warm weer en je bent toch niet van plan om ergens heen te gaan. Trek je bovenkleding uit, ook je bh! Neem een wijdvallend T-shirt en dompel die in koud water, wring hem lichtelijk uit. Niet teveel!! Hij moet nog zo vochtig mogelijk zijn. Trek dat shirt aan en geniet van de fantastische koeling die het levert!

Het water wordt door je lichaam verdampt, hetgeen een heerlijke verkoeling geeft. Het is hetzelfde principe als zweten. Herhaal wanneer het shirt te droog wordt. Succes gegarandeerd, het is een 'trucje' die men hier al sinds mensenheugenis toepast.

.

Laatste edit 13-08-2020 11:52

13-08-20 12:02:31
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: Zélfs deze truc is niet toereikend.
Ik heb al zo weinig mogelijk aan maar kouwe spieren zijn ook geen succes.
Het is pappen en nathouden en wachten op betere tijden.

13-08-20 12:05:41
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Heb je het geprobeerd dan? Niet jokken schat! :D Weinig kleding aan is eigenlijk niet slim, kleding houdt je koel, koeler dan geen kleding.

Ik heb praktisch altijd een shirt aan en loop maar zelden topless omdat dit warmer is dan iets dragen. Bovendien, als het echt zo warm is dan koel je lekker af met 'mijn' trucje, maar je krijgt er geen koude spieren van :nee

Laatste edit 13-08-2020 12:11

13-08-20 12:38:43
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: Ja, vorig jaar in frankrijk op de camping. Maar ik heb twee oude, maar daarom nog niet minder lastige schouderblessures, die moet ik écht ontzien.
En dat heb ik vorig jaar goed gemerkt. :(
Maar ik heb net een tussenoplossing toegepast, het shirt dat ik aanheb van voren flink natgespoten en de schouders ontzien.
Had ik wel eens eerder kunnen doen....
Maar van warmte word ik écht oliedom....:ja

13-08-20 12:47:37
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: 'Maar van warmte word ik écht oliedom....' :ja

Ach, mannen krijgen een lange zak van het warme weer, vraag maar aan Papsie :+ _O-

13-08-20 12:56:55
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: Nou ja, die heb ík dan weer niet, dat is weer een lichtpuntje!:D

13-08-20 13:02:20
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Precies! Dat bedoel ik maar! :D

13-08-20 13:06:18
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: De kunst van het overleven, overal het positieve van zien.
Maar ik heb toch profijt van je goede raad, ik zit hier nu met een plantenspuit waarmee ik mijn voorpandje nat hou.
Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb is tekenend voor de warmte-dementie waar ik nu heftig aan lijd.

13-08-20 13:09:41
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ik ben heel blij dat ik je een beetje kon helpen lieverd! *)

Hou je wel Papsie een beetje uit de buurt? Hij mocht eens onbetamelijke gedachten krijgen als hij Miss wet T-shirt ziet! _O- :D

Laatste edit 13-08-2020 13:11

13-08-20 13:13:41
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@KhunAxe: Het is Opoe wet T-shirt. En dat brengt hele andere reacties teweeg. Vluchtneigingen of zo.... ;)

13-08-20 13:27:10
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: _O- Doe jezelf niet tekort! Papsie valt in jouw leeftijdsklasse. En je hebt er vast wel van gehoord: Opa's laatste kunstje! :D

14-08-20 00:46:50
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Hahahaha...dat laatste doet me denken aan mijn vader. Zoals je weet heb ik een videotheek gehad en mijn jongste zoon heeft daar ook gewerkt. Toen mijn vader in het dorp kwam en zag dat mijn zoon in de videotheek stond, ging hij naar binnen. Mijn zoon begroette hem enthousiast. "Hee Opa!Wat leuk dat je even komt kijken!" Mijn vader keek eens rond in de videotheek en zei, met een heel serieus gezicht: " Ik ben eigenlijk op zoek naar een film...Ik heb gehoord dat die erg goed moet zijn, maar ik denk dat het een..ja, hoe moet ik het zeggen...een film voor volwassenen is, als je begrijpt wat ik bedoel..."Mijn zoon zag de bui al hangen, want hij kende opa..en hij zei: "En wat is de titel, weet je dat ook? " Mijn vader: "Ja, Opa's laatste kunstje in de dakgoot.." Mijn zoon kreeg het voor elkaar om met een uitgestreken gezicht te zeggen: " Sorry Opa, die hebben we niet in ons assortiment, maar ik heb wel de film "Oma's zonder korset en steunkousen.."! Mijn vader trok een zwaar teleurgesteld gezicht en zei: "Nou nee, laat maar...die heb ik al een thuis zitten!" En toen keken ze elkaar aan en schoten allebei onbedaarlijk in de lach!
Toevallig kwam dit een paar weken geleden nog ter sprake, toen mijn zoons hier waren...Mijn zoon zei: Dit is echt een van de leukste herinneringen aan Opa! :)

14-08-20 00:59:51
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: We hebben het al vaker over Opa Worm gehad, hij leek me inderdaad een geweldige man, ik kan me voorstellen dat de familie dol was op hem *) :)

Ik heb zelf ook zeer dierbare herinneringen aan mijn Opa van moederskant. Opa Beir De L'or, hij was een gigantische man, bijna 2 meter en in zijn jonge jaren sterk als een beer!

Ik heb in het mortuarium afscheid van hem genomen, alleen.. Ik stond naast zijn baar en dacht aan alle fijne momenten die ik met Opa gedeeld heb. Je mag best weten dat de tranen over mijn wangen stroomden. Ik was dol op die man!

14-08-20 01:04:54
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Wij waren dol op hem, maar hij kon ook...hoe zal ik het zeggen?...redelijk kort door de bocht zijn! :P Heel direct, soms kortweg bot! Maar ja, aangezien we in de familie allemaal wel wat van zijn genen hebben....:)

14-08-20 01:11:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Bot, (direct), en kort door de bocht zijn twee heel verschillende dingen..

Iemand kan kort door de bocht zijn zonder bot te zijn, iemand anders kan bot zijn zonder kort door de bocht te zijn.

14-08-20 01:19:42
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Okee, ik neem me nou voor om jou niet meer kort door de bocht te noemen, maar gewoon bot! :P

14-08-20 01:22:09
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Whatever...

(Of is dat te bot? heb ik van jou overgenomen.. Botte meid die je bent!! (6) )

14-08-20 01:30:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Zeg, ken jij Janus en Bet nog? Dat Brabantse stel dat altijd op elkaar liep te kijven en waar elke week een ontzettend populaire column van in de Bossche Omroep verscheen? Het was een fictief stel, bedacht door Henk Teulings. Er is een bronzen beeld van in Den Bosch, als een ode aan Janus en Bet. Ik heb vaak het gevoel dat wij Janus en Bet zijn.. :D *)

afbeelding

.

Laatste edit 14-08-2020 01:49

14-08-20 01:37:07
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Whatever....:D :D
Ach, we kijven, we zijn het lang niet altijd met elkaar eens, we verschillen politiek gezien ook nogal van mening..maar om het maar heel kort door de bocht (dus ongenuanceerd) te zeggen: We zijn best wel dol op elkaar! :P

14-08-20 01:41:54
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Oh absoluut! Ik ben echt dol op je en ik vind onze 'aanvaringen' vaak ook erg verfrissend :ja

En vergeet niet de hoge amusementswaarde die onze disputen hier op WMR hebben!! Ik weet zeker dat wij hier een schare fans hebben die ons ofwel koesteren, ofwel ons zouden willen afschieten! (A) Wij zouden eigenlijk ereleden dienen te zijn en vrijgesteld moeten worden van de maandelijkse contributies.. Levenslang!!

_O- :D

14-08-20 01:45:41
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Maar toch nog even: Ken je Janus en Bet? of nooit van gehoord? Ze waren echt razend populair :ja

In de nabijheid van De Moriaan, waar Hoge Steenweg en Markt samenkomen, staat een beeldje dat duidelijk een pratende man en vrouw voorstelt. Op de sokkel staat te lezen: „Aan Henk Teulings, unne Bosschenaar”. En Bosschenaar wàs Henk Teulings, in hart en nieren. Hij schijnt ooit gezegd te hebben: „Ge kunt unne Bosschenaar buite de stad nog zo'n goeie baan geve en nog zo'n goei leve... diep in zijn hart zal ie altijd nor den Bosch blijve hunkere.”

Deze liefde voor 's-Hertogenbosch kwam ook tot uiting in de stukjes die hij, ongeveer vijftien jaar lang, iedere week in De Bossche Omroep schreef: Ut gebèt van Janus en Bet (Hij bedoelde niet bidden, maar het ouwebetten). Het was echter geen kritiekloze liefde, want door middel van de figuren Janus en Bet kon hij het stadsgebeuren flink op de korrel nemen, echter altijd wel met een gevoel voor humor.

Janus en Bet spraken geen algemeen beschaafd Nederlands, maar het zogenaamde middenstands-Bossche-dialekt, dat door Henk Teulings op deze manier is vastgelegd. Henk Teulings overleed in 1984..


Bossche Omroep dus, niet het Brabants Dagblad, foutje.. Overigens ben ik het ook niet echt eens met zijn uitspraak over hunkerende Bosschenaren. Ik ben in 2016 terug geweest en voelde niets meer voor de stad waar ik 50 jaar gewoond heb :nee Het was gewoon een stad voor mij, niets bijzonders..

.

Laatste edit 14-08-2020 01:47

14-08-20 01:50:18
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Nee, ik heb nog nooit van Janus en Bet gehoord. Maar ik ben dan ook geen Bossche Bol...:P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 37 38 39 [40] 41 42 43 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven