hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

02-06-20 02:49:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Tja, het zou natuurlijk kunnen, maar zo ik al vaker schreef is Loki enkel naar Kaew agressief en wat gisteren het snappen naar dat kind betreft heb ik geen betrouwbare info over hoe het nu precies gebeurd is.

Hij, Loki dus, is naar Wan en mij gewoon, absoluut niet agressief! Ook naar Ayla is hij normaal, geen centje pijn. Daarom denk ik dat het geen neurologische achtergrond heeft maar een gedragsmatige.

Ik geef het nog niet op!! Maar een gewaarschuwd mens... Dus Loki komt absoluut niet meer met kinderen in contact!

02-06-20 08:53:44
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote:
Toen ik een paar dagen geleden mijn honden uit elkaar wilde halen omdat ze aan het vechten waren ben ik op mijn stuitje gevallen.

Die dag voelde ik weinig, gisteren deed het al meer pijn en vandaag barst ik van de pijn!
Oei, dat kan goed gebroken zijn!
Ik heb dat ook eens gehad. (Achterover van een barkruk getrokken.) Ik mocht een half jaar niks zwaarders tillen dan een pannetje voedsel en niet onderuitgezakt zitten.

02-06-20 13:02:11
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ik denk het niet, maar doet best wel zeer :P

02-06-20 13:02:20
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
------------------------------------------

02-06-20 13:06:11
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Varkenskoppen

Vandaag hield Wan een kleine ceremonie voor onze kleine huistempel. Het ging om het presenteren van 9 gevilde en gekookte varkenskoppen -dat wil zeggen de gezichtshuid van varkens-.

afbeelding

Het is voor zover ik weet een manier om te pleiten voor geluk bij de goden, of misschien bij Boeddha. Niet zeker.

afbeelding

Het spreekt voor zich dat de varkens niet erg gelukkig waren :P Na presentatie van de koppen werden deze opgeruimd, onder een aantal mensen verdeeld en opgevreten. Verspillen doen de Thai niet. Ik heb maar bedankt, het is huid en vet, meer niet.... Brrrrrr....

afbeelding

05-06-20 09:41:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
------------------------------------------

05-06-20 09:54:12
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Muilkorf
.
.
Zo de reguliere lezer van dit Blog weet heb ik de laatste tijd veel problemen met mijn honden, met name met Loki. Om een of andere reden heeft hij een hekel aan Kaew gekregen en hij vliegt hem regelmatig in de haren waarbij er wederzijds flink gevochten wordt :(

Ook heeft Loki recentelijk een knul van een jaar of 4 in zijn been gebeten, niet door de huid, 'enkel' een klein blauw plekje. Omdat niemand het verder gezien heeft is de aanleiding onduidelijk.

Daarom, en omdat Loki voor iedereen én voor ons teefje Ayla een hele lieve hond is heb ik 'm het voordeel van de twijfel gegund en heb ik 'm niet laten inslapen.

Wél heb ik 'm sinds gisteren aan de muilkorf!

afbeelding

De muilkorven van Sleeky zijn van zeer licht, comfortabel padded nylon en zijn voorzien van een snelsluiting, om- en afdoen kost minder dan 3 seconden. Ook kan de hond zijn bek een stukje opendoen, voldoende om te hijgen en te drinken, indien nodig.

Ik doe Loki niet de hele dag de muilkorf om, enkel op de tijdstippen dat hij in één ruimte is met Kaew en als Kaew naar buiten moet om zijn behoefte te doen.

Dus de aaneengesloten tijd is meestal niet langer dan 1 uur. Hij moet er nog een beetje aan wennen maar door het hoge draagcomfort valt de gewenning mee, hij probeert i.i.g. niet als een dolleman de muilkorf af te peuteren.

afbeelding
(Niet Loki maar wel dezelfde muilkorf)

Wat mij opvalt is dat hij als hij de muilkorf om heeft wat rustiger van doen is, ook probeert hij Kaew niet aan te vallen, hij heeft denkelijk door dat hij niet kan bijten.

Ik hoop dat het een tijdelijke oplossing is en dat hij over een poos zonder muilkorf kan, de 10e van deze maand is het 2 maanden geleden dat hij gecastreerd is en hopelijk gaat zijn hormoonhuishouding zich langzaamaan stabiliseren.

Ik ben er niet blij mee, maar heb geen alternatief, buiten hem in te laten slapen, en dat zou bijzonder jammer zijn voor deze jonge, en op alle andere gebieden hele lieve hond..

Wish me luck..

afbeelding

.

Laatste edit 05-06-2020 10:00

05-06-20 10:49:23
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Laten we hopen dat het maar tijdelijk hoeft te zijn.

05-06-20 10:58:26
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

06-06-20 00:47:59
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
Nou, blij toe dat het voorlopig eventjes gedaan is met constant toezicht houden, steeds alert zijn...Dat moet niet fijn voor jou geweest zijn. Laat staan het feit dat je hem pijnlijk hebt moeten corrigeren. Hopelijk stabiliseert het zich nu een beetje...

06-06-20 01:08:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik hoop het ook! Natuurlijk is het een beetje 'bewerkelijk', ik moet goed in de gaten houden wanneer ze in dezelfde ruimten zijn en daar op anticiperen met de muilkorf maar toch merk ik dat er een behoorlijke last van mijn schouders is gevallen!

Ik heb een uurtje geleden hun eten klaargemaakt en omdat ik Loki de muilkorf om had gedaan hoefde ik niet elke tien seconden over mijn schouder te kijken. Dan doe ik ze apart en gaat zijn muilkorf af, smakelijk! ;)

Loki gromt nog steeds af en toe naar Kaew en dat sanctioneer ik, maar niet meer met de stok! Ik geef hem een vaderlijke draai om zijn oren, hij dient te weten dat ik zijn agressieve gedrag niet meer tolereer!!

Dus die muilkorf gaat een keer of 10-15 per dag op en af, maar dat is niet echt een moeite, dat ding heeft een snelsluiting.

Ook begint hij er aan te wennen, als hij me ziet aankomen met de muilkorf gaan z'n oren plat, hij vindt het maar niets, maar gelukkig accepteert hij 't wel. Daarom probeer ik de tijd dat hij de muilkorf om moet zoveel mogelijk te beperken..

So far, so good ok

06-06-20 01:13:25
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Hoe is hij naar jou toe? Na dat pak slaag dat je hem gegeven hebt? Slaafs, opstandig, nog steeds aanhankelijk?

06-06-20 01:22:23
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Het heeft een paar dagen geduurd, hij moest denkelijk met het e.e.a. in het reine zien te komen. Gelukkig heeft hij enkel straf gekregen direct na de daad! Dus hij weet donders goed waarom hij een pak rammel had gekregen!

Hij is inmiddels weer de oude Loki hoor, heel erg lief en aanhankelijk... Behalve naar Kaew, die zal hij vrees ik nooit meer mogen :nee

En slaafs is hij nooit geweest, is altijd al een eigenwijze donderstraal geweest :D

06-06-20 08:46:41
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
--------------------------------------------

06-06-20 09:32:01
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Pastorale
.
.
Vlak voor zijn overlijden keek ik eens naar mijn vader toen hij een film zat te kijken en ik zag dat hij tranen in zijn ogen had staan. Dat verbaasde mij, mijn vader was een keiharde man die haast nooit sentimenteel werd..

"Ja jongen", zei mijn vader toen hij zag dat ik naar zijn tranen keek, "Als je ouder wordt, wordt je gevoeliger, sentimenteler".

afbeelding
(Mijn vader en moeder met mijn oudste broer en ik).

Ik had zoiets van 'Ja hoor, 't zal wel :P".. Maar nu ben ik op de leeftijd die mijn vader indertijd had en nu komt 't:

Ik zat vanochtend een beetje door YouTube te bladeren toen ik op een opname van de "Pastorale" stuitte, een live optreden van Ramses Shaffy en Liesbeth List, ergens in 2007..

Pastorale

Dat nummer heb ik in mijn leven al honderden keren beluisterd, ik ken het van voor naar achter en terug. Maar nu zag ik het live gezongen worden door twee mensen die overduidelijk al vele decennia ontzettend veel van elkaar hielden, of dat al dan niet een platonische liefde was is onbelangrijk!

De tranen rolden mij over de wangen en ik moest aan mijn vader denken, had die ouwe heer van mij toch gelijk.. We worden ouder, we worden sentimenteler.


07-06-20 15:38:44
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@KhunAxe: Ik herken dat. Geobserveerd (met dezelfde verbazing) bij twee ooms en mijn eigen vader. En nu ook bij mezelf. Overigens was een nicht datzelfde opgevallen. Toen zij daar een opmerking over maakte dacht ik eerder dat het een familietrekje was.

07-06-20 23:48:02
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

08-06-20 00:50:03
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Ik heb dat ook gemerkt bij mijn vader. Ik heb mijn vader vroeger nooit zien huilen, nooit! Niet toen zijn vader stierf, niet toen zijn broers of zussen stierven. Maar toen hij, eenmaal flink op leeftijd, een heel spontaan kusje kreeg van zijn achterkleindochter met de boodschap: Ik vind jou zó lief!...Toen biggelde daar in een keer die traan over zijn wang..

08-06-20 01:16:39
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

08-06-20 09:45:33
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
De enige keer dat ik mijn vader zag huilen was toen ik hem wakker maakte om te zeggen dat ma was overleden.

Ikzelf ben daarentegen vrij emotioneel. Ik kan plotseling ontroerd raken door een muziekstuk, of een situatie, of als ik iemand iets vertel dat mij aangrijpt. Het Fisherman's Friendgevoel, zeg maar.

08-06-20 10:00:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: :D Ja, dat was indertijd een fantastische reclame! :ja En mijn zus is ook zo hoor, je bevindt je in prima gezelschap! ;)

Mijn oudste zoon Michel woonde bij mij in op Samui toen hij mij 's-avonds om een uur of tien wakker maakte om mij te vertellen dat Martijn dood was.

Ik heb niet gehuild, dagenlang heb ik niet gehuild, geen traan. Ook niet tijdens zijn laatste nacht boven de grond, ik heb de hele nacht in mijn eentje bij hem gewaakt en zijn leven overpeinsd, maar geen traan gelaten. Maar toen hij 5 dagen na zijn overlijden vanuit de temple naar de crematieoven werd gebracht brak ik..

Ik heb gejankt zo ik nog nooit in mijn leven heb gejankt! Ik denk misschien wel een uur lang. Ook de maanden daarna kon ik zomaar, out of the blue ineens beginnen te huilen.

Dat heeft alles bij elkaar toch wel een paar maanden geduurd.. Ongeacht wat voor een rotzak je kind bij leven is geweest, het was toch je kind.. Zelfs nu, 8.5 jaar na dato schiet ik nog weleens even vol, dat zal waarschijnlijk mijn leven lang zo blijven.

Als ik het afzet tegen één huilbui toen ik mijn vrouw verliet dan moge duidelijk zijn dat het cliché dat er niets ergers is dan een kind te verliezen absoluut waar is! (En vergeet niet dat ik nog steeds zielsveel van mijn vrouw hield toen ik haar verliet!).

Ik ben geen dichter, verre van, kan niet eens fatsoenlijk rijmen, ben ook geen overmatig sentimentele man, maar ik zie het zo: "Toen mijn zoon overleed werd een stukje van mijn hart zwart, en dat zal zo blijven tot mijn eigen dood". Je kunt ermee leren leven, dat is het uiterst haalbare..

09-06-20 00:14:41
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
-------------------------------------------

09-06-20 00:28:52
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Vitamine B Complex
.
.
Ik ben vorige maand begonnen met het dagelijks innemen van een supplement, Vitamine B Complex, (met mineralen). Dit omdat ik door mijn diabetes last heb van 'prikkelende' zenuwen, vooral in mijn benen, Het is net alsof iemand mij naar willekeur met een naald prikt, soms 1x per uur, soms wel 4x per uur, er is geen peil op te trekken hoe vaak en waar het gebeurt, maar het is pijnlijk en vooral erg lastig omdat je ondanks alles even een schrikmoment hebt.

afbeelding

Enfin, ik ben dus aan de Vitamine B Complex begonnen omdat specifiek deze vitamine erg heilzaam schijnt te zijn bij zenuw-gerelateerde klachten... En verdomd, het helpt!! De 'naaldprikken' zijn beduidend afgenomen!

Maar nu komt het mooie:

Doordat ik vroeger te lang naar te harde muziek heb geluisterd heb ik Tinnitus ontwikkeld, je weet wel, een irritante piep of fluittoon in je oren.

afbeelding

En wat blijkt? Ook hierop heeft Vitamine B Complex een positieve invloed!! Ik heb nauwelijks nog last van piep- en fluittonen in mijn oren! Dat is een geweldige bonus!

Welke Vitamine B precies verantwoordelijk is weet ik niet, in 'mijn' tabletten zitten meerdere varianten..

afbeelding

Ik weet enkel dat het helpt, dus ik zal voorlopig nog wel aan de Vitamine B zitten denk ik ;)

09-06-20 00:59:23
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Vitamine B is wel voor meer dingen goed en ik heb er ook aan zitten denken om er mee te beginnen, met name met vitamine B12..Schijnt goed te zijn voor de spieren, dus wellicht geeft het ook verlichting. Verder moest ik extra vitamine D gaan slikken. Dit, omdat ik boven de 50 ben en je dan normaal gesproken niet genoeg vitamine D binnen krijgt. Voorheen was dat nooit een punt, want vit. D maak je ook aan door zonneschijn en ik was altijd buiten vanwege mijn werk. Verder zit het in zuivel en vette vis. Nou drink ik veel melk en we eten veel vis, dus voorheen was mijn vit. D altijd goed op peil. Maar bij de laatste controle was het toch aan de lage kant. Niet gek, want ik ben door die Coronatoestand maar amper buiten geweest en ik werk niet meer als postbezorger. Maar ik ga ook eens kijken voor vit. B...Baat het niet...:)

09-06-20 02:07:40
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Precies! En zoals je kunt zien zit in een B-Complex ook B12. Vitamine D zal ik w.s. niet nodig hebben hier :) Melk drink ik uiterst zelden, vis wat meer maar minder dan ik zou willen. Verder kaas en yoghurt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven