Nooit meer NS |
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Nederlandse Spoorwegen, treinen |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote: Luna Ik denk dat er wel wordt vergeten hoeveel treinen er wel niet per dag rijden en hoeveel service de NS verleent met speciale eventen enzo.
Daar gaat het juist om: NS claimt dat 94,5% op tijd rijdt en ik stel dat dit gelul is of gesjoemel met cijfers omdat ik op zijn best 25% op tijd haal en de rest vaak een half of heel uur vertraging geeft. En dat dit gevoegd bij de standaard toch al langere reistijd mensen niet bepaald uit maar juist in de auto jaagt. Bij mij is hen dat gelukt: nooit meer NS. Wat ik overigens al vaker geroepen had... In mijn studententijd reisde ik dagelijks met de trein en reeds toen was vertraging een normaal gegeven die mij deed verzuchten: als ik een auto heb stap ik nooit weer in een trein. En dat heb ik ook vele jaren volgehouden, trein nog slechts zelden gebruikend. En als je toch al autominded bent en iedere keer dat je een trein pakt het weer mis gaat, dan komt er een punt dat alle overheidscampagnes ten spijt je de trein voorgoed afzweert. |
|
Deniz Erelid
WMRindex: 2.086 OTindex: 242
|
Simpel als je trein altijd een half of uur te laat is neem dan gewoon een trein eerder en je bent op tijd. Persoonlijk heb ik nooit grote vertraging meegemaakt bij de NS. Ik maak mij ook niet druk als ik een kwartier moet wachten heb betere dingen te doen. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Raar argument als je bedenkt dat de organisatie zelf reclame maakt dat je met de trein moet gaan als je zeker wil weten op tijd te zijn en cijfers presenteert over 94,5% op tijd.
En dan moet je een trein eerder nemen om echt op tijd te zijn en zelfs dan nog regelmatig te laat komend? Terwijl de trein er sowieso langer over doet, omdat ik met auto van deur tot deur kan en met de trein bepaald niet. |
|
Deniz Erelid
WMRindex: 2.086 OTindex: 242
|
@Invisible: Niks raar argument ik maak mij gewoon niet druk om dit soort zaken. Als het dan toch een groot probleem is en de ander doet er niks aan dan moet je zelf wat doen. Wat in deze dus inhoudt dat je een trein eerder moet pakken. |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
@Deniz: Is inderdaad waar, maar als jij niet weet dat de treinen vertraging hebben kan je moeilijk een trein eerder nemen. Misschien voor e NS eeen goed idee om een SMS service op te zetten |
|
Deniz Erelid
WMRindex: 2.086 OTindex: 242
|
Tja volgens Invisible is 80% van de treinen te laat dus een trein eerder pakken en hij kan weer met de NS reizen. |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Er is al een smsservice toch |
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Ja Die smst je met nieuwe reisinfo als er vertraging is. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote Deniz: Tja volgens Invisible is 80% van de treinen te laat dus een trein eerder pakken en hij kan weer met de NS reizen. Zit wat in. Als ik bejaard en met pensioen ben zal ik het overwegen. Maar nu ik nog werk en het OV sowieso ook zonder vertraging al dubbel zo lang duurt dan met de auto is dit geen optie. Tijd is geld. Vandaar dat ik zakelijk al nooit OV gebruikte. En vanaf nu prive ook niet meer, want daar komt dan een persoonlijk item bij: ik heb een hekel aan vertragingen en ben dol op de auto . . . . . |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Invisible, iedereen weet nu onderhand wel dat je de reclames nooit geheel moet geloven, ja toch? |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Tussen nooit geheel en geheel nooit zit enig verschil |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Tegen beter weten in is onze oudste vertrokken met de NS van Hoogeveen naar Hilversum. Zou het de NS lukken deze keer op tijd te rijdne?
Nee dus. Zojuist belde hij: tussen Zwolle en Amersfoort geen treinen, omrijden via Deventer en met geluk hoogstens een half uur extra reistijd. Met pech meer.
Samenvattend: we hebben nu 10 treinreizen verdeeld over 2 maanden: slechts 2 op tijd, 1 met een kwartier vertraging, de andere 7 een half uur of behoorlijk meer.
Ik denk dat ik hun "op tijd zijn reclame" maar eens voorleg aan de reclame code commissie wegens onbehoorlijk liegen en valse verwachtingen wekkend.
|
|
No_u Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 477
|
Ja, dat de NS weet hoe je met gegevens moet sjoemelen, is bekend. Ik kan me nog herinneren dat er 2 jaar terug een reizigers tevredenheidsonderzoek werd gehouden door de NS. Er kwam toen uit, dat reizigers erg tevreden waren over de NS. Waarom? De enquêtes werden afgenomen in de trein, uitsluitend buiten de spits. Spitsreizigers weten wel beter dan de incidentele treinreiziger. (Andere bedrijven doen dit trouwens ook veelvuldig, dat is normaal in marketingonderzoek) Met vertragingsgegevens zullen ze ook wel statistische trucjes uithalen om alles zo te verdraaien, dat het voor hun gunstig uitpakt. @Invisible: Je kunt een formulier bij de NS loketten halen: geld terug bij vertraging. Als je dan 30-60 min vertraging hebt, krijg je 50% van je kaartje vergoed. Bij 60 min of meer, 100%. Ik heb er al redelijk vaak geld mee terug gehad Tja .. als je in de spits reist, wordt het kiezen tussen 2 slechten: file of vertraging. Doe mij dan maar vertraging; de kans op file is op veel wegen 100%, de kans op vertraging volgens jou 80%, waarbij de lengte van de vertraging onbekend is. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Omdat ik niet in de spits hoef te reizen heb ik zelden file. De trein heeft altijd extra reistijd omdat je naar het station moet en ook nog eens uitkomt op een plek waar je niet zijn wil via (meestal) een route die ook al niet zo logisch is.....
Overigens is de score van vandaag uiteindelijk 45 minuten extra reistijd geworden.
En geld terug? denk het niet, want bovenleiding kapot is overmacht . . En daarom rekenen ze dit waarschijnlijk ook al wee rniet mee in de statistieken. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Het rijtje gaat: "Lies, damned lies, statistics" in die volgorde Het is de NS vandaag weer gelukt om mij een overstap te laten missen waarbij er een half uur zit tussen aankomst en vertrek |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Om verder te gaan met waar Invisible hierboven al over begon; ik ben het slachtoffer dat vandaag mocht omrijden via Deventer. En het was de vreselijkste treinrit uit mijn leven. Van Deventer naar Amersfoort stonden we als haringen op elkaar gepakt in de trein. Mensen stonden in alle gangpaden en bij de deuren. Je kon geen stap verzetten en het was stikbenauwd. Als je nog geen claustrofobie had, dan heb je die nu wel.
Mijn totale vertaging: 45 minuten.
Ik ben bij deze voorgoed genezen van mijn drang om ooit nog de trein te nemen. Die hypocriete leugenaars bij de NS met hun mooie reclames mogen van mij betreft worden opgepakt wegens regelrechte oplichting.
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Ik heb in ieder geval de commercial met de fraaie leus bij de Reclame Code Commissie aangemeld. Dit omdat het niet toegestaan is in reclames grove onwaarheden te vertellen. Je mag best overdrijven, zeker als je dat zodanig doet dat het absoluut helder is dat je dit doet uit humor e.d., maar je mag niet dingen tonen als waar als dit niet hard gemaakt kan worden.
En de beelden met mensen die hun afspraken missen omdat ze niet de trein namen en juist wel op tijd zijn als ze wel de trein nemen zijn gewoon aantoonbaar onjuist. Als 10 willekeurige ritten al bij 8 een gemiddelde vertraging van meer dan een half uur opleveren....
Hebben we het nog niet eens over de beelden van lachende mensen die ruimte en zitplek zat hebben waar de praktijk meer op haringn in een ton lijkt. |
|
avalon Actief lid WMRindex: 85 OTindex: 18
|
Ik heb het laatste jaar redelijk veel in de trein gezeten (minimaal 3 keer per week), bijna altijd op tijd. Soms een minuutje te laat (spitstreinen). 2 keer veel te laat waarvan een keer door de politie omdat ze met een moordonderzoek bezig waren, 1 keer heeft de ns het zelf verkloot. De ns heeft in de spits echter een iets andere dienstregeling in de praktijk, vooral op studentenlijnen. De meeste spitsreizigers zullen wel met die tijden werken |
|
nietmeer
|
UGH, ik heb smorgens altijd de trein van 08:01 vanaf hilversum naar Utrecht. Die komt dan uit Oostvaarders en komt langs naarden bussum..., zeker 7 van de 10 keer zit dat micro/macro/nano intercity'tje zodanig stampvol dat je ALTIJD moet staan. Nu zijn ze laatst op het briljante idee gekomen om een iets grotere trein of zelfs een dubbele trein in te zetten, en dan nog staan er mensen in het gangpad... naja om maar te zwijgen over alle bovenleidingstoringen en wisselstoringen waardoor er meestal vertraging is... |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Quote Invisible: Ik heb in ieder geval de commercial met de fraaie leus bij de Reclame Code Commissie aangemeld. Dit omdat het niet toegestaan is in reclames grove onwaarheden te vertellen. Je mag best overdrijven, zeker als je dat zodanig doet dat het absoluut helder is dat je dit doet uit humor e.d., maar je mag niet dingen tonen als waar als dit niet hard gemaakt kan worden.
En de beelden met mensen die hun afspraken missen omdat ze niet de trein namen en juist wel op tijd zijn als ze wel de trein nemen zijn gewoon aantoonbaar onjuist. Als 10 willekeurige ritten al bij 8 een gemiddelde vertraging van meer dan een half uur opleveren....
Hebben we het nog niet eens over de beelden van lachende mensen die ruimte en zitplek zat hebben waar de praktijk meer op haringn in een ton lijkt. Vind je dat nou niet een beetje zielig doen? Elke trein die ik wil hebben, is altijd op tijd, en rijd altijd op tijd, en je hebt natuurlijk ook het fenomeen pech hebben... |
|
nietmeer
|
@Kameleon: heb je wel eens in de spits gereisd ? |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Doppert, dan is hij altijd op tijd, ik heb nergens last van, en het maakt mij niet uit of ik moet zitten of staan. Ik ben van A naar B gereisd, en meer niet |
|
nietmeer
|
ja maar áltijd staan of áltijd net even vertraging tikt wel aan... laatst moest ik 30 minuten wachten, waardoor ik ook 30 minuten later op college kwam. Ik reis dan iedere dag met de trein, heen in de spits en terug in de spits. Heen moet ik altijd een halfuur staan.
Buiten dat is het niet ongewoon dat er weer eens een weiziging is... dan wel niet van het spoor nummer, of gewoon fucking vertraging, en 1 keer had mijn trein zelf pech, 2 uur stilgestaan door een fout in de software. |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Maar als dat 1 van de weinige trajecten is, dan vind ik NS gerechtigd om te zeggen dat ze op tijd rijden, want heeeeeel veel van de treinen rijd prima op tijd hoor |
|