hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 61 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

Consumentenbond-online

05-01-09 10:28:17 - Quote! - @jerome007
jerome007
Een paar jaar geleden werd ik lid van de Consumentenbond online. Ik dacht dat het af en toe handig kon zijn. De website bleek echter traag als dikke stroop. Mijn ervaring was ook dat de nieuwere modellen nog niet getest zijn en geteste modellen soms niet meer verkrijgbaar. Tot twee keer toe heb ik een zogenaamde "beste keus" gekocht en ben daar maar matig tevreden over.

Ik ben dus niet erg tevreden over het product dat de Consumentenbond aanbiedt. OK, iedereen mag van mij een slecht product aanbieden maar van een consumentenorganisatie mag je toch anders verwachten.

Kortom, tijd om op te zeggen.

En omdat ik in oktober 2007 net te laat was besloot ik eind 2007 direct maar op te zeggen via het online formulier. Ik kreeg een bevestiging van ontvangst via e-mail. Dat was overigens geen bevestiging van de opzegging enkel van ontvangst van het online formulier.

Echter eind 2008 begon de consumentenbond vrolijk weer facturen te sturen. Dus ik bellen. Mevrouw Meuring van de consumentenbond geloofde mijn verhaal duidelijk niet. Bewijst u dat maar meneer, in onze administratie staat niets. Dus ik zoeken in mijn e-mails. Hopeloze zaak want wie bewaart er nu een bevestiging van ontvangst meer dan een jaar? Ik niet in ieder geval. Na nog 2 keer bellen had ik dezelfde mevrouw Meuring weer aan de telefoon. Opnieuw kon zij niets voor mij doen, ook niet via haar meerdere. U moet gewoon betalen meneertje. Wat een onzin denk ik dan, dat is gewoon onwil en bijzonder slecht beleid.

Wat mij in dit geval erg stoort is dat je als consument blijkbaar niet serieus genomen wordt wanneer je de Consumentenbond belt met een klacht die hen zelf aangaat. Juist een organisatie als de Consumentenbond zou in het verhaal van de klant geloof moeten stellen.

Ik heb het lidmaatschap voor het nieuwe jaar met tegenzin betaald, ondanks het feit dat ik die website zeker niet meer ga gebruiken. Ook heb ik besloten nooit meer lid te worden en kan iedereen van harte af raden lid te worden.

05-01-09 11:07:07 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote jerome007:
Hopeloze zaak want wie bewaart er nu een bevestiging van ontvangst meer dan een jaar?


Ik heb nu bijna vier jaar lang een account bij Gmail en alle 85820 emails die ik in die vier jaar ontvangen en verstuurd heb staan nog steeds in die account. Daarnaast sla ik altijd een offline beschikbare kopie van alle registraties/facturen/administratieve mailtjes op. Precies voor dit soort gevallen.
Het is zeker slecht van de consumentenbond dat zij niks gedaan hebben om je tegemoet te komen, maar buiten dat is het niet hun verantwoordelijkheid om jouw administratie bij te houden.

05-01-09 11:40:22 - Quote! - @jerome007
jerome007
Dan heb je meer schijfruimte dan ik :), bij mij worden de mails na 3 maanden automatisch verwijderd, tenzij ik ze heel belangrijk vind en in een aparte folder plaats. En online formulieren bewaren zo lastig...

Maar daar gaat het niet om: Uiteraard is het niet hun zaak is om mijn administratie te doen maar dan nog vind ik dat als je met een oprecht verhaal komt ze je niet hoeven af te behandelen als leugenaar.

05-01-09 13:25:35 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het is niet mijn schijfruimte: al mijn email staat op de servers van Google. Ook geen ideale situatie, geef ik toe. Maar ik heb op het moment niet de tijd om een eigen emailserver op te zetten en te onderhouden. Maar schijfruimte is tegenwoordig erg goedkoop en mailtjes doorgaans klein (vaak bestaan deze louter uit tekst, dan zullen ze zelden groter worden dan een paar kB).
Bij de meeste (goede) websites krijg je een bevestiging van wat je ingevuld hebt. En anders kun je altijd een screenshot maken. Druk op de Prt Scrn/Sys Rq toets, open een grafisch programma (Paint werkt hiervoor prima), druk op Ctrl-V en sla de afbeelding op.

05-01-09 14:32:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Om ze terug te pakken kun je ook het volgende doen:
Post hier je gegevens dan kan iedereen op de website kijken als ze dat willen zonder dat de Consumentenbond geld ontvangt!! :P

05-01-09 15:04:25 - Quote! - @jerome007
jerome007
Quote:
Bij de meeste (goede) websites krijg je een bevestiging van wat je ingevuld hebt. En anders kun je altijd een screenshot maken. Druk op de Prt Scrn/Sys Rq toets, open een grafisch programma (Paint werkt hiervoor prima), druk op Ctrl-V en sla de afbeelding op.


Tja, we hebben het hier niet over een goede website, dus je krijgt enkel een bevestiging dat ze je bericht ontvangen hebben. Een screen-copy van het formulier bewijst in dit geval ook niets want dat zou ik nu ook nog kunnen maken.

Anyway, ik zie dat ze bovenaan deze pagina via Google addwords reclame maken. Ik kan iedereen daarom van harte aanraden om via die link eens een kijkje op hun website! :D (uiteraard niet lid worden hoor!)

05-01-09 17:27:47 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Jerome 007 schreef: Hopeloze zaak want wie bewaart er nu een bevestiging van ontvangst meer dan een jaar? Ik niet in ieder geval.
----------------------
Ik heb een aparte map bij Outlook Express waar ik alle mails mbt aanmelding, afzegging en bestellingen in opberg. Die map zit me niet in de weg en ik kijk er pas in als ik iets eruit nodig heb. Kleine moeite, groot gemak.

05-01-09 22:40:24 - Quote! - @Bogarde
Bogarde
Erelid


WMRindex: 37
OTindex: 5.643
S
ledi, is idd heel gemakkelijk.:ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven