hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

waar ik nog steeds nijdig over kan worden!!

20-11-07 20:17:57 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
veel mensen hebben iets wat ze is overkomen, min of meer lang geleden, en waar ze nog steeds 'kromme tenen' van krijgen als ze er aan denken, en waarvan ze vermoeden dat anderen vinden dat ze zich aanstellen als ze erover praten....

die 'belevenis' van je af schrijven in een omgeving waar gezinsleden, buren, kollega's niet komen kan helpen, en het kan ook anderen helpen als die lezen dat anderen ook 'huishouddingen' hebben die ze dwars zitten....

tot hier de inleiding....
nu de 'AFTRAP'

ruim een jaar na mijn scheiding kreeg ik weer een 'vriend'. hij dacht zich over mij te moeten ontfermen omdat ik 'maar' in de tuinbouw werkte (zelf was hij kunstenaar in de bijstand, sprak geen woord over de grens, en als hij al op reis geweest was, dan was hij ter plaatse nooit verder geweest dan de kroeg)...
in dat jaar waarin ik geen relatie had gehad heb ik een paar reizen gemaakt waaraan ik in 4 jaar huwelijk met een Pakistaan niet toe kwam, onder andere met de auto door Zweden en Finland naar de Noordkaap.
op een vrijdagavond, toen een heel goede vriend van die vriend (ik moet hem nageven, hij deed alles om ervoor te zorgen dat ik bij mijn vriend bleef, en ik hoefde 'mijnheer de kunstenaar'nooit te sponsoren, dat deed hij al) op bezoek was, toen flapte ik er uit dat het eigenlijk wel weer was voor een Zweedse vissoep, en dat ik die dit weekend wilde maken.
vissoep geldt in bekakte nederlandse kringen als iets chics/deftigs, heb ik toen minstens een uur ondervonden, scandinavische vissoep, en dan ook nog door iemand die in de tuinbouw werkt, daarop werd gereageerd of het iets levensgevaarlijks was. ik werd aan een kruisverhoor onderworpen over hoe dat dan moest, wat er in moest en nog veel meer......
als ik toen de middelen had die ik nu heb, dan had ik gewoon in het Zweeds een recept voor vissoep van het internet gehaald en geprint. die 'mannen van de wereld' spraken niet zo erg veel over de grens, ondanks dat ze hoogopgeleid waren, en wat 'Scandinaviekennis' betreft, ze waren nog nooit door de Elbetunnel geweest.
die soep heb ik dus weer gemaakt toen het uit was met die man.

21-11-07 17:33:53 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
is hier geen oud zeer of wil niemand het hier kwijt?

27-11-07 16:58:38 - Quote! - @manoukV
manoukV
Senior lid

WMRindex: 168
OTindex: 116
Wnplts: Hilversum
Ik snap wat je bedoelt. Alsof iemand in de tuinbouw niet dat soort dingen zou kunnen waarderen.

Iemands interesses hebben toch niets te maken met waar iemand werkt?


27-11-07 16:58:49 - Quote! - @manoukV
manoukV
Senior lid

WMRindex: 168
OTindex: 116
Wnplts: Hilversum
Zelf ben ik anderhalf jaar geleden mijn vriendin (en nichtje), laat ik haar A noemen, kwijt geraakt. Via haar kwam ik (ongeveer 3 a 4 jaar geleden) weer in contact met een meisje, B, wat ik van het kinderkoor kende. Vroeger had ik een hekel aan dat kind, maar we waren alle2 ouder en wijzer en we konden het steeds beter met elkaar vinden. Vooral toen haar kat ziek was en zij geen medicijnen bij hem naar binnen kreeg, en ik wel, kwamen we er achter dat we veel dezelfde ideeen en interesses hadden. Zodoende ging ik steeds meer met haar om. A zag ik steeds minder, aangezien ze precies omgekeerde diensten had, en ik ging niet elk weekend uit.

B kreeg op een gegeven moment het idee dat A jaloers was, omdat ik meer met B omging. Ik zei nog dat dat wel mee zou vallen.

1,5 jaar geleden kwam de aap uit de mouw. A heeft toen met nog 3 andere vriendinnen van B op een avond in de kroeg B even vertelt was er allemaal mis met haar was. Allemaal oude dingen en dingen die volgens B en mij helemaal niet waar zijn. A liet B beloven dat ze er niet met mij over mocht praten, want ze wilde het me zelf vertellen hoe erg ze me miste, en dat ze meer tijd met me wilde doorbrengen.

B kon het uiteindelijk na 3 dagen niet meer voor zich houden, vooral ook omdat ik doorhad dat ze erg verdrietig was. Ik heb het dus eigenlijk uit haar getrokken. Haar vriendinnen waren op haar verjaardag uitgenodigd en ze wilde van mij steun om normaal te doen tegen ze, terwijl ze zich diep gekwetst voelde.

Hoewel ik erg boos was, heb ik daar die avond niets van laten weten. Ik wilde A de kans geven om met me af te spreken. Wel was ik niet in de buurt van A, omdat ik met het zusje van B zat te praten. A en haar clubje ging ook best snel weg, dus ik kon ook niet zelf het gesprek aan gaan.

Na 3 dagen kreeg ik een smsje, of ik met haar wilde afspreken. Ik zei: dat werd wel tijd he. Ze wist meteen waar ik het over had, ging zich verdedigen, en was boos op B. Ik heb gezegd dat ik wel tijd voor haar vrij wilde maken, en heb die avond met haar afgesproken. Ze was erg boos nog steeds, wilde mijn vriendschap terug, en vond dat met 4 vrinedinnen tegelijk 1 iemand helemaal afbranden heel normaal was. Het had ook niets met 'ons' te maken. Hier ben ik het nog steeds niet mee eens!

Dezelfde dag, na onze sms-discussie had ze al gebroken met B. Sindsdien hebben ze alleen contact gehad bij B op het werk, B als serveerster, A en de rest als (pesters) klanten.

Ik heb nog een paar keer met A afgesproken, maar we waren al te veel uit elkaar gegroeid. Ik kon niet met haar praten over dingen waar ik mee bezig was, want A was belangrijker. Tenminste, zo heb ik dat ervaren. Ik heb haar daarna nog een paar keer een open deur aangeboden, haar de kans gegeven om af te spreken, maar daar ging ze niet op in.

Van de zomer kwam ik haar bij de sauna tegen, en toen dook ze voor me weg. Daar werd ik zo door gekwetst, dat ik daarna helemaal niet meer gereageert heb.

En omdat ze familie is zal ik haar nog best vaak tegenkomen, maar onderhuids ben ik nog zo kwaad!

03-12-07 02:29:16 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
tjeempie Manouk

dacht zelf al dat ik iets had gelanceerd hier op WMR waar helemaal geen behoefte aan was. heb zelf bij de 'aftrap' het nodige van mij af geschreven, wat op dat moment opluchtte, maar bij gebrek aan reakties verder niets...

was even niet in de buurt van het internet en nu heb jij je hart gelucht....

ik hoop heel erg dat het van je af schrijven al flink opluchtte (mijn 'aftrap' was een bundel oud zeer uit de tijd toen ik (46) nog niet wist dat je als 'gewone burger' het internet op kon, laat staan dat ik wist wat een SMS was, en dat luchtte ook al op, dat ik het ergens kon opschrijven waar IEDEREEN HET KAN LEZEN

03-12-07 13:43:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik heb zelf niet echt een verhaal en hou er ook niet van om iets persoonlijks op internet te zetten.

Maar ik zie dat het bij jullie helpt en vin het dapper dat jullie zoiets van je afschrijven!

Goed bezig! sterkte ermee

06-12-07 11:29:42 - Quote! - @manoukV
manoukV
Senior lid

WMRindex: 168
OTindex: 116
Wnplts: Hilversum
Dank je :)

07-02-08 20:27:15 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
een woord: Vista

07-02-08 20:30:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Vista is sowieso al erg vervelend, sommige spellen van XP en 2000 kun je er niet eens op draaien!

07-02-08 21:10:55 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
omdat delen worden geblokkeerd door vista's overgevoeligheid

Ik ga een paar dingen illegaal download, dan alles eraf, Mac OS X erop, via Bootcamp (Mac programma, staat er standaard op) Windows XP en Ubuntu.

07-02-08 23:17:39 - Quote! - @Frankypanky
Frankypanky
Senior lid

WMRindex: 574
OTindex: 3
Wnplts: Rotterdam
Gezeik met een ex, die ik gedumpt heb omdat ze niet serieus was (en ik wel)!

Krijg nou opeens smsjes van haar, dat ze zo aan mij denkt!

Yeah right!
:@

21-02-08 19:50:20 - Quote! - @l1dert
l1dert
Senior lid

WMRindex: 26
OTindex: 417
S
dat ze met dat f*****g voetbal gaan uitzenden op de tijd van House:(:r

21-02-08 19:55:17 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
@manouk, zoiets had ik toen ik naar de middelbare school ging; ineens had mijn vriend andere vrienden :nee8-)

22-02-08 13:56:59 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Quote Frankypanky:
Gezeik met een ex, die ik gedumpt heb omdat ze niet serieus was (en ik wel)!

Krijg nou opeens smsjes van haar, dat ze zo aan mij denkt!

Yeah right!
:@
Kan toch? Na zoiets ga je je vaak wel realizeren wat er aan de hand is, en waar je voor staat.

Je moet uiteraard wel voorzichtig blijven en niet direct weer doen alsof alles normaal is.

22-02-08 14:50:53 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik word ziek van de mensen die mij homo noemen omdat ik lang haar heb :|

22-02-08 16:52:01 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Quote David van Harmelen:
ik word ziek van de mensen die mij homo noemen omdat ik lang haar heb :|
Dan doe je toch iets verkeerd, ze hebben mij nooit homo genoemd om die reden. Wel lame van die lui.

22-02-08 16:59:52 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ze kunnen niets anders bedenken dan dat...
zielige kneusjes...
er zit iemand van dat idioten-groepje achter me. die heeft de hele tijd mijn stoel naar voren lopen schuiven zodat ik tegen de tafel werd aangedrukt. ik net doen alsof ik zijn voeten wou gaan slaan, hij ze meteen schijterig terugtrekken...
ugh, ik wou dat ik in een tweede klas zat en niet in de peuterspeelzaal :|

24-02-08 21:17:39 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Als je dat vervelend vind moet je dit regelen met je docent. En om een andere plaats vragen. Dit kan je serieus beter doen, dan voorkom je een hele hoop problemen. :)

29-02-08 07:21:46 - Quote! - @Frankypanky
Frankypanky
Senior lid

WMRindex: 574
OTindex: 3
Wnplts: Rotterdam
Quote Tovernaar:
Quote Frankypanky:
Gezeik met een ex, die ik gedumpt heb omdat ze niet serieus was (en ik wel)!

Krijg nou opeens smsjes van haar, dat ze zo aan mij denkt!

Yeah right!
:@
Kan toch? Na zoiets ga je je vaak wel realizeren wat er aan de hand is, en waar je voor staat.

Je moet uiteraard wel voorzichtig blijven en niet direct weer doen alsof alles normaal is.


Dat kan niet!

Ze drukt dan haar zin door en houdt geen rekening met mijn gevoelens! :@

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven