hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 [2] 3 4 5

Rare overclock ervaringen

26-09-06 21:23:02
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik had eerst een amd Athlon 2600+ .
die liep standaard op 1950+ ongeveer.

Ik heb hem (stabiel) overgeclocked gekregen tot 2400+ meen ik. Ik weet niet meer wat de fsb en de multiplayer waren.

Mijn huidige systeem:

amd 3700+
2 gb mb ram. ddr2.
1 x x850 xt/pe
1 x Audigy 2 ZS (zoiets..)

HD's:

1 x 250 gb.
1 x 200 gb.
1 x 300 gb.

En ik heb nog veel te veel shit hier liggen. Maar ik ben te lui om alles erin te zetten. Ik ben tegenwoordig meer met mijn gitaar bezig.

Ik denk dat als ik alles samen voeg wel 4 amdtjes boven de 1.5 ghz kan maken.
Moet ik toch nog maar eens doen. :';|

26-09-06 21:28:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
pppsst.. probeer NetBSD eens - wat je allemaal van je machientjes kunt maken en waarom heb jij750Gb (in theos naam)ik help je door de installatie.. de rest is leuk puzzlewerk

26-09-06 21:38:36
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote Denix:


mijn hardware

2x Pentium 4 3200Mhz
3x 1GB Geheugen (DDR-2)
1x 512MB AGP Videokaart (geforce 6800)
1x 40 GB Seagate Barracuda
1x 250GB Seagate Barracuda
2x 300GB Seagate BarracudaAlles is gekoelt met zalman koeler,de processoren en ook het geheugen en de hardeschijfen, en nog is hij fluisterstill.

opvoeren is niet nodig met deze config.


vissige computer

26-09-06 21:39:27
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik denk die beste heraux maakt me een mooie link vanwaar ik het gelijk downloaden kan. Maar niks daarvan! Moet ik een plaatje bekijken daarvan. :P

Waarom? Omdat ik een filmdatabase (en veel meer) heb. En ik wou inderdaad eens iets proberen op het gebied van Unix en Linux. Heb nu suse en debian erop staan. Maar die vind ik best wel saai. En Debian kom ik geen wijs uit. Als eerst moet ik eens klaarkrijgen om een fatsoenlijk werkend systeem te krijgen met alles wat ik op dit moment op xp doe.

26-09-06 21:41:06
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
Ik denk die beste heraux maakt me een mooie link vanwaar ik het gelijk downloaden kan

Valt een beetje tegen van Heraux 8)

26-09-06 21:41:28
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
"2x Pentium 4 3200Mhz"

Pentium sucks! BAH. Elke pentium die ik heb aangeraakt (en dat zijn er veel). Werkt voor geen meter.

26-09-06 21:41:53
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
lang leve mijn Amd

26-09-06 21:43:52
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
+ mijne ;)

27-09-06 09:00:10
nietmeer
Quote Tovenaar:
"2x Pentium 4 3200Mhz"

Pentium sucks! BAH. Elke pentium die ik heb aangeraakt (en dat zijn er veel). Werkt voor geen meter.


kijk...je hebt mensen die er verstand van hebben en weten hoe je een pentium 4 moet instellen en waar deze het beste in zijn (namelijk video en 3D) en je hebt mensen die denken er verstand van te hebben en gelijk aan de amd gaan !!

ik heb een AMD XP 2600+ op 1,9GHZ en die is nog slechter als mijn pentium 3 800Mhz als het op performance aan komt en hij wordt ontzettend heet en onstabiel...

27-09-06 09:05:46
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
@Denix,
kijk... je hebt mensen die er verstand van hebben en weten hoe je een AMD moet instellen en waar deze het beste in zijn (namelijk video, rekenkracht, snelheid, efficiency) en je hebt mensen die denken er verstand van te hebben en gelijk aan de Intel gaan !! :P right back at ya...

Ik heb nu een Intel-processor in mn laptop omdat ik nu eenmaal niet aan een AMD-laptop kon komen voor hetzelfde geld op dat moment en de prestaties zijn een stuk beroerder dan de AMD-computers die ik daarvoor gehad heb. Mijn volgende computer zal ook zeker weer een AMD worden... AMD is stukken sneller, wordt veel minder heet (als je het goed instelt) maar presteert in vergelijk met sommige Intels (maar ook weer lang niet alle!!!) inderdaad wel iets minder op 3D-gebied (maar daar heb ik persoonlijk niet zo'n behoefte aan)

27-09-06 09:09:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
AMD is bekend om zijn grotere warmte ontwikkeling - das waar - dat moet je anticiperen (tegenmoet komen) - een andere kast, betere, meer ventilators - wellicht een grotere kast dan geplanned.

Stabiliteit is afhankelijk van een aantal dingen;

Hoofdzakelijk en het belangrijkste is het moederbord - er zijn tenslotte ook vreselijk goedkope modellen die wel heel goed te overklokken zijn.

Kijk op Tweakers of Tom's hardware voor meer informatie

Verder zijn de andere componenten ook van belang - niet altijd is een grote harde schijf een voordeel.
En ik twijfel nog steeds aan SATA - blijf nog even bij PATA (de originele IDE met parallel 80pins kabel)

Het type geheugen is niet te onderschatten en kwaliteit heeft een prijs. Zorg dat alle banken gevult zijn met de zelfde soort stick - dat is niet alleen de nominale kloksnelheid maar ook cl2 of cl3 (waitstates *)

27-09-06 09:10:13
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ja, check dan 2 vergelijkbare processors. Dit is totaal niet te vergelijken. Als een AMD overbelast wordt werkt hij teminste fatsoenlijk verder, misschien wat trager maar hij werkt verder. Als dat bij een pentium het geval is blijft het hele beeld hangen en gaat pas verder als ie niet meer overbelast is. Dit zijn mijn ervaringen.

Je kunt hier niet loze beweringen gaan gooien dat ik er geen verstand van heb. Het beste zijn het beste zijn... Wat een onzin. Voor (je zei 3D) game systeem, waar je tegenwoordig vrijwel de beste hardware voor nodig hebt. Wordt de AMD boven de Pentium geprezen. En voor een Multimediasysteem precies hetzelfde. Het klopt dus niet wat je zegt. Dat jij pentium boven de AMD verkiest kan natuurlijk dat is geheel smaak. (Bron: tweakers.net)

27-09-06 09:15:28
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Intel en AMD moet je eigenlijk gewoon uberhaupt niet gaan vergelijken. Het zijn heel verschillende producten en ze hebben allebei hun voor- en nadelen...

Je gaat toch ook geen appels en peren vergelijken?

De keuze voor AMD en Intel is heel persoonlijk. Iedereen die beweerd dat AMD danwel Intel onbetwist de beste is heeft er geen verstand van (nofi). Geen van beide merken is de beste. Allebei hebben heel goede processoren en hun mindere processoren. Naar mijn mening presteert AMD overall beter en als je hem goed instelt valt de hitte reuze mee (ik heb nog een overgeclockte AMD gehad in een Micro-ATX-kast. Ging prima!! Kwam meestal niet boven de 45 graden). Voordeel van AMD is dat de processor door gaat bij over verhitting. Hij gaat met een interval werken waardoor het ding afkoelt zonder vast te slaan (uiteraard wordt ie wel trager). Voordeel van sommige Intel-processoren is dat ze beter presteren op 3D dan vergelijkbare AMD's. AMD presteert echter over het algemeen weer stukken beter op rekenkracht en video (2D).

27-09-06 09:16:17
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote heraux:
AMD is bekend om zijn grotere warmte ontwikkeling - das waar - dat moet je anticiperen (tegenmoet komen) - een andere kast, betere, meer ventilators - wellicht een grotere kast dan geplanned.

Stabiliteit is afhankelijk van een aantal dingen;

Hoofdzakelijk en het belangrijkste is het moederbord - er zijn tenslotte ook vreselijk goedkope modellen die wel heel goed te overklokken zijn.

Kijk op Tweakers of Tom's hardware voor meer informatie

Verder zijn de andere componenten ook van belang - niet altijd is een grote harde schijf een voordeel.
En ik twijfel nog steeds aan SATA - blijf nog even bij PATA (de originele IDE met parallel 80pins kabel)

Het type geheugen is niet te onderschatten en kwaliteit heeft een prijs. Zorg dat alle banken gevult zijn met de zelfde soort stick - dat is niet alleen de nominale kloksnelheid maar ook cl2 of cl3 (waitstates *)


Ik heb ook geen goede ervaringen met Sata, tot nu toe 2 schijven gehad. Waar ik er op dit moment nog maar 1 van in mijn pc heb. Die hij soms niet eens vindt na een reboot.

Als je van o'clocken houdt heb je mij AMD zowiezo veel minder problemen. Dat de warmte een probleem is klopt, AMD wordt erg warm. Maar Pentium kan er ook wat van. Ik zet zowiezo altijd een goede koeler op mijn processor.

27-09-06 09:18:19
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Warmte is ook niet zo'n groot probleem als velen beweren... Ik ken mensen die hemel en aarde verzetten om hun processor onder de 30 graden te houden.... Waarom?? Een processor werkt prima tot een graad of 60... En daar komt zelfs een AMD met degelijke koeling nooit overheen als je de instellingen goed hebt...

27-09-06 09:20:28
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Klopt! Maar je moet oppassen met de zomer en winter. Mijn amd 2600+ heeft 2 jaar (o'clocked) op 65 graden gelopen zonder problemen. Doet het nu nogsteeds! Doe dat maar eens bij een Pentium met dezelfde temperatuur. ;)

27-09-06 09:21:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik denk, vermoed, theoretiseer dat goede koelpasta veel invloed heeft.
Maar dat laat ik aan de lezers over die meer ervaring hebben dan ik..

(als je eens wist wat ik hier heb staan.. *pom* *pom*)

27-09-06 09:23:56
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Vertel dan. :P Ik heb geen speciale koelpasta denk ik. Ik denk wel dat je gelijk hebt. Laatst had ik een test gelezen daarover.

27-09-06 09:27:42
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Ik gebruikte altijd de nieuwste Arctic Silver koelpasta... kost een paar centen (maar in verhouding tot de hardware is het nog steeds kleingeld) en scheelt inderdaad flink in de temperatuur. Overigens is het belangrijk hoe je het er op smeert.... de meest goedkope koelpasta op de juiste manier aangebracht functioneert nl. beter dan de duurst mogelijke zilverpasta die niet goed aangebracht is!!

Mijn truc was altijd om een recht stukje transparant plastic van een verpakking (van bijvoorbeeld de processor) recht af te knippen. Dit kun je perfect gebruiken om de past dun en gelijkmatig over de processor uit te smeren zonder knoeien. Doordat het plastic flexibel is druk je niet snel zo hard dat je alle pasta dr af veegt (wat bij bv. een scheermesje wel het geval is) en je kunt er doorheen kijken zodat je het merkt als je dreigt te gaan knoeien. Verder is het altijd verstandig om een papiertje of watten(schijfjes) en een beetje alcohol te hebben voor het geval het misgaat. Dan kun je makkelijk de processor weer schoonmaken en opnieuw beginnen (opnieuw beginnen werkt altijd beter dan een mislukte poging proberen te herstellen - er zit bovendien meer dan genoeg pasta in 1 zo'n spuitje)

27-09-06 09:29:52
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, een dropje - niet de condensators besmeuren, zeker niet laten overlopen..

ik weet dan AMD zichtbare (C)ondensators heeft (keramiek, SMD)

27-09-06 09:35:01
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Is wel een goeie tip met dat plastic :)

27-09-06 09:35:48
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
(Waarom reageert Denix niet meer, Overtroffen? :P )

27-09-06 09:36:57
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
dacht ik ;) Zelf ooit uitgevonden...
Heb al veel mensen de tip doorgegeven en tot dusver was iedereen er uitermate tevreden mee... werkt echt prachtig!

Denix durft niet meer :P

27-09-06 09:50:13
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Haha, naja iedereen heeft een eigen mening. Hij had me alleen niet zo moeten aanvallen op mijn gebied van kennis. Dat vond ik erg onterecht :)

27-09-06 09:52:00
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Klopt...das niet terecht - hoe kan hij weten wat jouw kennis is enkel en alleen omdat je een AMD hebt... Als iemand zo als een kip zonder kop roept dat AMD niets is en Intel alles dan lijkt het me eerder dat diegene er zelf niet zo veel van af weet.... (nofi he ;) )

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven