hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 [2] 3

Diefstal van kluifjes

10-03-07 15:49:32
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Dan had je heel andere problemen gehad :P De wereld was toen echt niet een betere plaats als nu..

10-03-07 15:50:48
nietmeer
Maar je leefde wel volgens de regels der natuur, eet of wordt gegeten :P

10-03-07 16:55:12
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Lanira, het gaat om een man van 72.
Die heeft waarschijnlijk geen ouders meer en ik denk dat als het erop aankomt ook jij zou stelen voor je kinderen. Maar dit ging dan om een hond :P

Maar wat ik wil zeggen is, dat ik allebei de kanten wel snap maar dat het toch sneu is dat de regering of weet ik veel wie,hem dwingt om te stelen :O

11-03-07 11:00:27
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Dadelijk gaat hij weer stelen dus..

11-03-07 14:26:37
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja, dat kan wel. Ik heb ook in een winkel gewerkt en zoveel ouden mensen die aan het stelen waren..en dan vaak twee slavinkjes ofzo :(. Het blijft toch zielig..

11-03-07 21:40:39
newfy
Senior lid

WMRindex: 70
OTindex: 889
Wnplts: Raamsdonks
S
Jeetje...

12-03-07 01:41:33
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote Luna:
Ja, dat kan wel. Ik heb ook in een winkel gewerkt en zoveel ouden mensen die aan het stelen waren..en dan vaak twee slavinkjes ofzo :(. Het blijft toch zielig..

Kan me goed voorstellen dat mensen die weinig inkomen hebben wat stelen, vaak vooral vlees.De prijzen zijn toch belachelijk hoog en niet te betalen voor die mensen. Ik ben het er helemaal mee eens dat stelen niet mag, maar er is wel een verschil tussen een grote inbraak of iets stelen voor je levensbehoefte. Wat betreft die man die de hondenkoekjes stal, hij houd vast zo van zijn hond dat hij hem iets extra lekkers wilde geven. Dat willen we allemaal toch wel.

12-03-07 01:49:31
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote:
lanira_mommy

Heb je er niet zelf voor gekozen om drie kinderen op de wereld te zetten, terwijl je zeer weinig inkomsten had.
Ik zou er voor kiezen om ervoor te zorgen dat ik eerst mijn eigen leven op de rails heb, dus geld om kinderen een zo goed mogelijk leven te geven, voordat ik aan kinderen begon.

12-03-07 02:28:22
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Interessante discussie.
Ik vind eten stelen voor je eigen kinderen al een heel ander verhaal dan een kluif voor je hondje.
Het is inderdaad moeilijk oordelen als je niet alle feiten kent, maar voor mij is die oude man gewoon fout. 130 euro is misschien een harde straf, maar als de straf te laag is worden straks alle winkels leeggejat.

12-03-07 08:05:52
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ dweezle
En ik zou het zo over doen, mijn dochters zijn alles voor me.

Dat je een paar jaar later opgelicht zal worden door een familielid van je vriend waardoor je in financiële problemen komt,kun je natuurlijk onmogelijk vantevoren weten.......
Hoewel ik hem waarschuwde en zijn keuzes niet verstandig vond, waren het nog altijd zijn keuzes en niet de mijne.

Zonder die schuld zouden we het een stuk beter hebben gered.
Maargoed mij hoor je niet klagen, ik ben niet degene die heeft lopen stelen.........................
Ik heb me altijd prima gered, hoe lastig de omstandigheden ook waren.
En ik ben op eigen houtje zonder hulp van gemeente of weet ik wat zoals veel mensen wel krijgen, erbovenop gekomen en heb er zelf voor weten te zorgen dat ons inkomen erop vooruit ging.
Na 6 jaar ruim van afwijzingen, nooit zelfs een uitnodiging voor een gesprek want tja ze zochten mensen met meer opleiding en/of ervaring, heb ik toch maar mooi volgehouden waardoor ik nu wel een baan heb een een opleiding volg!

En hoe moeilijk het ook is geweest, ik heb nooit gestolen!
Ik heb nooit de gedachte gehad zoals die imbecielen die hun zoontjes laatst hebben omgebracht, om er een eind aan te maken want ojeetje we hebben een schuld.
Ik heb altijd volgehouden, en heb nooit lopen klagen en zeiken.
We hadden genoeg aan elkaar!
Mijn kinderen zijn nooit iets tekort gekomen, hadden alles wat leeftijdsgenoten ook hadden, aangezien zij altijd op de eerste plaats hebben gestaan en zullen staan. dan draagt mama maar een paar jaar dezelfde kleding, als de kinderen maar goede kleren hebben en goed eten!

Dus tja ik vind jouw opmerking niet echt ergens op slaan.....
Zou bijna willen zeggen : ben je jaloers?

12-03-07 08:44:43
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Stelen is niet goed te praten. Of het nu klein of groot is. Die man nam een risico en werd gepakt. Hij had het ook veel simpeler kunnen doen. Hij had naar de slager kunnen gaan en vragen of er nog wat restafval was voor de hond. Krijgt hij gratis vlees en botten voor zijn hond. Dat had hij toch moeten weten....

12-03-07 09:34:43
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Moeilijke situatie...

Zielig voor die man die nu voor 3euro een boete moet dokken van 130euro...
Maar het is zoals lanira_mommy zegt zijn eigen keuze geweest om dat risico te nemen...
Risico is kans maal impact en dat tegenover de opbrengst... voor 3euro was het naar mijn idee wel een erg groot risico wat hij nam... maargoed zover zal hij het niet doordacht hebben denk ik...
Gezien de verhalen die je tegenwoordig hoort over ouderen kan ik mij voorstellen dat hij eenzaam is en alleen zijn hond nog heeft... hoeft natuurlijk niet... maar laten we er even vanuit gaan... dan kan ik me het best voorstellen... hij is er vast vanuit is gegaan dat na zijn verhaal die winkelier hem wel zou laten lopen... maar helaas voor hem...
Zoals lanira_mommy al zegt... hij kiest daar zelf voor om het zo optelossen... dus om te gaan stelen... had hij het niet op een andere manier op kunnen lossen??... een keer een zak kluifjes stelen lijkt me redelijk korte termijn...
Mischien was het al wel de tiende keer dat hij door die winkelier betrapt werd en dat die winkelier het beu raakte... want ik bedoel als het bekend raakt dat je je spullen weg geeft... dan kan het wel eens heel druk gaan worden in je zaak... maar niet met betalende klanten:nee... die winkelier moet ook eten...:P

Er is in zelfs in Nederland stiekem veel meer armoede dan bekend is... als jij en ik zien... veel mensen die het niet breed hebben...

12-03-07 16:45:56
VeniVidiVici
Erelid


WMRindex: 1.113
OTindex: 405
130 euro?..*8
wat zielig:{
zullen we een wmr-actie starten dat we allemaal wat geldbijeenszamelen en een paar zakken kluifjes voor hem kopen?:D
die winkelier heeft echt geen hart:(:(:(:[

12-03-07 16:47:43
VeniVidiVici
Erelid


WMRindex: 1.113
OTindex: 405
Quote LuckyMe:
(...)Hij had naar de slager kunnen gaan en vragen of er nog wat restafval was voor de hond. Krijgt hij gratis vlees en botten voor zijn hond. Dat had hij toch moeten weten....

misschin schaamt hij zich:( ,ik vind het zielig!!

12-03-07 16:52:06
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik zou er niet opkomen om naar de slager te gaan en ik geef mijn hond ook geen rauw vlees eigenlijk :P

Maar ik wil aangeven hoe dubbel het kan zijn of iemand het kan opvatten...
En je kan wel zeggen, eigen schuld..maar het zou maar je vader of moeder zijn of opa of oma..

12-03-07 18:23:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
kletsen we nog steeds over kluifjes..
poee wow

13-03-07 01:08:28
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote:
lanira_mommy

Jaloezie komt niet in mijn woordenboek voor.
Gooi hier niet mijn wel en wee op WMR.
Je zou een topic kunnen openen over jou en je kinderen en daarover discussieren. Ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
Alleen geen foto's.

13-03-07 07:06:50
nietmeer
Hopelijk is hiermede den strijdbijl begraven _O_

13-03-07 08:04:00
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ dweezle

EDIT
ga geen woorden aan je vuil maken.


13-03-07 08:08:53
nietmeer
Willen jullie alletwee ophouden hiermee?

13-03-07 10:33:25
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Goh... alweer zo laat??8O...
De tijd vliegt als het gezellig is...:P

(sorry kon het niet laten...:P)

13-03-07 10:46:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Er was ooit een man die stal een brood..
Met als hoofdthema honger
De wet zegt dat het diefstal is
de bureaucratie zegt.. je kunt overal hulp krijgen.. de politiek zegt dat het niet zo nijpend is als het lijkt.. de algemene opvatting is dat het stelen van het brood wel een grens is..

De Priester zegt dat het geoorloofd is een loof te stelen als men daarmee zijn honger kan stillen..

Nu weet ik niet hoe groot de honger op sommige plaatsen is..

Wat ik wel heel schrijnend vind is dat voedsel vernietigd wordt om de prijs te corrigeren..

Gebeurt dat nog steeds?

16-03-07 00:21:55
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote lanira_mommy:
@ dweezle

EDIT
ga geen woorden aan je vuil maken.


Ik ook niet nu.

16-03-07 00:22:48
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote Kpuc:
Willen jullie alletwee ophouden hiermee?

Oke, oke.
Mag toch wel mijn mening geven. Vind dat ze erom vraagt met haar lange uitleg. Het is dan net of zij alleen er vanaf weet hoe het allemaal zit en anderen niets weten en dom afgeschetst worden.

16-03-07 18:08:40
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Dat is dus jouw mening dan
want je had ook kunnen vragen of het uberhaubt wel zo was bedoeld? in plaats van het maar blind aan te nemen en meteen in de aanval te gaan????
Je kunt je ook bedenken dat sommige mensen nu eenmaal langer van stof zijn dan anderen........
en ik zie niet in wat dat te maken heeft met het je beter voelen dan een ander, en als je me kenden zou je geweten hebben dat als er iemand is die zich nog nooit beter dan anderen heeft gevoeld ik het wel ben.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven