hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 2 [3]

Iemand die juridisch wetenschap bezit

13-04-10 15:26:29 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc: Dit vind ik dan weer wel een goede discussie, beter dan het gezeur bij POL ;)

DX, in dit geval is dit wat ik begrijp de eerste keer dat er filmpjes gemaakt zijn enzo, dus dan is 8 uur corvee echt té veel.

13-04-10 15:26:57 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Er is geen regel, dus moet er zelf maar iets worden bedacht.
Trouwens, als het volgens de regel zou gaan word je voor zowel een 'kleine' als een 'grote' fout op dezelfde manier gestraft. Dat zou ook niet erg eerlijk zijn.

één uur corvee (voorbeeld) voor het spelen van een spelletje staat niet in verhouding tot het gebruiken van SMS tijdens een proefwerk.. Dan zou het spieken dat ene uurtje waard zijn.. En allebei gaat het om het gebruik van een telefoon..

13-04-10 15:28:25 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@Kameleon:

Het gaat er ook om wát er in die filmpjes zijn vastgelegd, misschien heb ik daar overheen gelezen in dit topic.

Maar als de straf niet in verhouding is met de overtreding moeten de ouders optreden, die kunnen meer bereiken dan leerlingen (uit ervaring gesproken).

13-04-10 15:28:42 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Kami, als je toch al weet dat je geen gsm aan mag hebben in school, en dat staat er redelijk duidelijk, wat zeurt men dan nog over welke straf men kreeg?

13-04-10 15:29:02 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote DragonX:
@Kameleon:

Het gaat er ook om wát er in die filmpjes zijn vastgelegd, misschien heb ik daar overheen gelezen in dit topic.


ow, niets bijzonders. iets met een meisjeskleedkamer en een camera 8-)

13-04-10 15:30:45 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@Dionos:

Als dat het geval is dan is een straf van 8 uur corvee in mijn ogen, té weinig ;)

13-04-10 15:33:20 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Offtopic:
Hey DX, ik heb de foto's, wil je ze? :P
Ik vind overigens dat het Leerlingenstatuut van deze school wel onduidelijk is over het geven van strafwerk/corvee/whatsoever.

Ik denk dat deze school het beter zou kunnen regelen met regels voor straffen. :ja

13-04-10 15:34:15 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Volgens mij heeft een school niet eens het recht om sancties uit te spreken en dergelijke. Dat soort taken zijn de taken van politie en justitie. Niet scholen, die nemen het recht in eigen hand.

13-04-10 15:35:08 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Pfft, en een docent kan ook niet objectief oordelen over een gemaakte overtreding door een leerling.

13-04-10 15:35:16 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@Kameleon:

Nee doe maar niet :P.
Hoe dan ook, wat er in de statuten staat, is van toepassing :ja.

Als er geen gebruik mag worden gemaakt van mobieltjes in de school, moet je je er aan houden, anders krijg je straf, zo simpel is het.

@pfft:

Scholen hebben vast de bevoegdheid om sancties uit te delen vastgelegd in de wet (bestuursrechtelijke bevoegdheid) ;)

13-04-10 15:36:30 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DX, er staat in het statuut niets over fotografie of videografie binnen de scho(o)l(en) ;)

Offtopic:
Ik ga buiten effe genieten van de zon, ik kijk zo wat hier gebeurd is. :)

13-04-10 15:39:19 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Het is nogal logisch dat zoiets "not done" is.. :P

13-04-10 15:40:01 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ach ja, op die toer, dan ben je dus simpel niet eens gewenst op die school zou ik zeggen ;)

13-04-10 15:42:53 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@Kameleon:

Quote Statuut:
Tijdens lesuren is in de leslokalen en in de (studie)hallen het gebruik van
telecommunicatieapparatuur en andere audioapparatuur verboden, tenzij na
toestemming van de schoolleiding.


Het gaat er niet om of ze foto's hebben gemmaakt of filmpjes hebben gemaakt, de overtreding zit 'm al in het gebruik van de mobiele telefoon (telecommunicatieapparatuur).

13-04-10 15:46:46 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@ DX: Als die statuten die die school heeft opgesteld in strijd zijn met de echte wet, zijn ze toch echt niet van toepassing.:O

Mja, als ze al zo'n bevoegdheid hebben, dan moet he toch wel enigszins objectief zijn. En dat is het vrijwel nooit.

13-04-10 17:04:24 - Quote! - @l1dert
l1dert
Senior lid

WMRindex: 26
OTindex: 417
S
Sorry mensjes
Ik was eventjes weg.

Het waren gewoon filmpjes van de klas die een beetje druk aan het doen was, niet echt iets ernstigs -inmijnogendan-

In een ander deel van het leerlingen statuut staat niks over wat er met het mobieltje wordt gedaan. Alleen het gebruik, of het in de hand houden van het toestel is verboden.
Dus dan zou er een standaard straf moeten zijn (die is er) en daar aan worden gehouden, wat dus niet gebeurt..

13-04-10 19:25:15 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@l1dert:

En dat schoolreglement dan? Op die site staat dat er naast een leerlingenstatuut ook een schoolreglement is :ja.

13-04-10 19:39:20 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DX, dat staat niet op hun site 8O

Maar wat mij lijkt is dit:
1. Ik maak geen misbruik van mijn macht en ik heb respect voor een ander.
2. Ik maak me niet schuldig aan seksuele intimidatie.
3. Ik laat mij niet negatief uit over ras, geslacht, geloof, seksuele geaardheid of uiterlijk van iemand.
4. Ik vloek niet en gebruik geen grove taal.
5. Ik pest, bedreig of negeer niemand en gebruik geen geweld.
6. Ik geef duidelijk aan als ik iets niet wil, maar speel niet voor eigen rechter.
7. Ik blijf van de spullen van een ander af.
8. Ik neem geen wapens, vuurwerk, drugs of alcohol mee naar school.
9. Ik houd de school schoon en netjes.
10. Ik houd mij aan de regels en werk er aan mee dat anderen zich daar ook aan houden.

13-04-10 20:03:53 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@Kameleon:

Wedden van wel? :P Ik ga het heus niet verzinnen hoor 8O:

Quote:
Leerlingenstatuut

Gooise Scholen Federatie heeft een leerlingenstatuut. Daarin staan de rechten en plichten van leerlingen beschreven. Daarnaast heeft iedere school ook nog een schoolreglement. Dat is een verdere uitwerking van de regels van het leerlingenstatuut. Iedere leerling moet het leerlingenstatuut kunnen inzien. Het leerlingenstatuut ligt ter inzage bij de administratie en staat op de website van de GSF, www.gsf.nl.

In het leerlingenstatuut is een officiële, nogal juridische versie opgenomen, maar ook een uitgebreide toelichting daarop. Uiteraard geldt de officiële regeling, maar het kan helpen om de toelichting te lezen.

13-04-10 20:25:37 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DX, ik heb alle reglementen doorzocht maar er is niets 8O

13-04-10 20:35:22 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@Kameleon:

Waarschijnlijk niet online beschikbaar, maar schriftelijk en uitgedeeld in de school ;).

Ik weet het allemaal niet hoor, ik probeer een beeld van de situatie te schetsen a.d.h.v. de stukken e.d. die ik heb gezien :P

13-04-10 20:41:13 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het zou een mooie boel worden als een straf op een overtreding niet aangepast mag worden. Ik heb een goed voorbeeld. Een leerling fietst herhaaldelijk op t schoolplein, tig keer gewaarschuwd, de maat vol, een week niet met je fiets naar school. Wat doet de slimmerd? Hij komt fietsen, maar zet zijn fiets 50 meter van school op slot aan een hek, redelijk veilig. Ik kan m dat niet verbieden, dus de straf heeft gefaald want meneer komt ook nog ijskoud naar me toe van wanneer mag ik weer op de fiets komen, tis wel ver zo van huis naar school :-: Dus, bij de volgende keer dat meneer wordt getrappeerd op zoiets is t niet van je komt maar lopen, nope, dan is t van hopla, woensdagmiddag vrij volgende week is er niet bij meneer.

15-04-10 07:08:15 - Quote! - @l1dert
l1dert
Senior lid

WMRindex: 26
OTindex: 417
S
Kpuc, ik snap weer wat je bedoeld. Iemand doet iets, straf krijgt en brutaal gaat doen tijdens de straf, zodat de volgende keer er een andere straf wordt opgelegd.
Maar dat is anders dan in deze situatie. Eenmaal de straf overtreden, straf gekregen niks bijzonders, tweede keer overtreden, zou je zeggen de gewone straf van twee keer overtreden. Maar nee, ze geven een werkstraf.

15-04-10 07:13:44 - Quote! - @sjefke
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
If you cant do the time, dont do the crime:P

15-04-10 13:23:45 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De basis ligt eigenlijk bij google streetview omdat hier ongewild en waarschijnlijk ook ongevraagt mensen worden gefotografeerd

Hier worden de mensen gemaskeerd door hun gezichten te verbergen met een vertroebeling.

Hieruit kun je deels concluderen dat het filmen en fotograferen van willekeurige mensen niet kan - omdat hun vrijheid, integriteit, intimiteit en veiligheid in het geding is.

Dat dit een factor is blijkt wel dat er best wat mensen zijn die de aanwezigheid van Google Streetview diensten in hun straat niet dulden.

Het heeft natuurlijk een averechts effect - ongedocumenteerde straten zijn dan natuurlijk heel interessant - denk ik zo.

Ik wil niet gefilmt worden omdat deze gegevens dan op het net terecht kunnen komen en die komen er de eerste 20 jaar niet meer vanaf..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven