hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Wat moet ik doen

23-02-07 22:08:23 - Quote! - @Apooc
Apooc
Senior lid

WMRindex: 149
OTindex: 11
Wnplts: Arnhem
dag mensen,
ik heb een groot probleem want ik heb een vriendin in Berlijn ben vorige week erheen geweest en vind haar nu super leuk. Dat is nog geen probleem het grootste probleem is me ouders mogen er niet achter komen want dan ben ik dood en ik wil haar wel vaker zien kunnen jullie mij mischien tips geven alvast bedankt :)

23-02-07 22:16:53 - Quote! - @Twaggy
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Negeer je ouders jij staat voorop

23-02-07 22:23:13 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Apooc je bent 17.. Dat lijkt me oud genoeg om zelf keuzes te maken;) Als je dat aan je ouders kunt uitleggen kom je ergens...

24-02-07 07:05:28 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
De hamvraag is : waarom vinden je ouders het niet leuk?
Denk dat als we daar een indruk van hebben, het makkelijk is een goed antwoord te geven.


24-02-07 13:16:31 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Gewoon je eigen keuze maken. Het is jouw leven.

Dat kan echter ook betekenen dat je het huis uit geknikkerd word, omdat het jouw leven is... :S O_o

24-02-07 14:45:47 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
nou hoe doe je dat, zeg dat je voor een project met een fransman in berlijn moet spreken :P

24-02-07 17:29:51 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Probeer je ouders uit te leggen waarom zij speciaal is voor jou, als dat niet lukt, kan je overwegen op jezelf te gaan wonen.:P

24-02-07 17:32:57 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Leuke mensen houden zich niet aan landsgrenzen ;)

24-02-07 17:49:13 - Quote! - @Baaten
Baaten
Actief lid

WMRindex: 77
OTindex: 23
Wnplts: limburg
S
een snorretje late groeien:)

24-02-07 22:17:27 - Quote! - @tornadojump
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
hey arnhemmer:P:P
ik zou gewoon met je ouders over praten, of een goeie tip(doe ik ook vaak):
doe netalsof het niet om jou gaat maar om je vriend:"hey pap, PIET heeft een vriendin uit berlijn gevonden, leuk he"
als hun reactie positief is kun je gewoon zeggen dat het niet om je vriend gaat maar om jezelf;)
als het negatief is laat je het zo;)
ik hoop da je er wat aan hebt;)

08-03-07 01:25:40 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Ga in Berlijn wonen en werken of studeren. Zeg tegen je ouders dat je, je wilt verrijken en dat, dat een interessante stad is.

08-03-07 09:08:15 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Apooc:
dag mensen,
ik heb een groot probleem want ik heb een vriendin in Berlijn ben vorige week erheen geweest en vind haar nu super leuk. Dat is nog geen probleem het grootste probleem is me ouders mogen er niet achter komen want dan ben ik dood en ik wil haar wel vaker zien kunnen jullie mij mischien tips geven alvast bedankt :)


1. Ouders die je dood willen omdat jij een vrijwil hebt - dat is heel twijfelachtig - en begin me niet over respect enzo.
2. De liefde is DE paradox - je wilt verstandig zijn maar daarvoor dient de liefde niet.
Daardoor wordt je opstandig en dat maakt het allemaal extra moeilijk.
3. Berlijn is een mooie stad - ik zou adviseren eens goed te kijken naar de mogelijkheden om er werk te vinden - Duitsland is niet bepaald een land met veel vakatures - ja, die zijn er wel.. maar begin me niet over respect.
4. Je zou het ook kunnen omdraaien en gaan kijken of zij hier ergens kan werken - en daarmee los je misschien heel veel problemen op.

Allemaal suggesties.. ik ben dus heel suggestief.. sorry als ik je hopeloos Hypnotiseer..


08-03-07 09:47:49 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Apooc:
dag mensen,
ik heb een groot probleem want ik heb een vriendin in Berlijn ben vorige week erheen geweest en vind haar nu super leuk. Dat is nog geen probleem het grootste probleem is me ouders mogen er niet achter komen want dan ben ik dood en ik wil haar wel vaker zien kunnen jullie mij mischien tips geven alvast bedankt :)


Uhm... ik ben het met heraux eens dat ouders die je "dood" willen maken wel een wat twijfel achtige situatie is... Waarom zijn ze daar dan zo fel tegen??... hebben ze problemen met het feit dat jij een vriendin hebt, ze duits is, haar ouders, of tegen haar persoonlijk??...

Het is meestal(bij sommige ouders twijfel ik er wel eens aan) dat ouders je proberen te beschermen en het beste voor je willen... kan je niet vragen wat er dan precies op tegen is dat je haar ziet??...

Ga rond de tafel zitten en probeer er eens op een rustige relaxte manier met een bakkie koffie erbij over te beginnen wat er precies mis is...
Wat zijn de tegen argumenten??... zonder direct in de verdeding te schieten en te gaan draaien en keren gewoon luisteren waarom ze er tegen zijn... als ze dan helemaal klaar zijn met hun verhaal dan kan jij jouw argumenten aanvoeren...
Mij lijkt dat je met je 17jaar wel gewoon als volwassenen onder elkaar met je ouders kan praten... het probleem definieren, dus waarom zijn ze tegen... en dan samen een compromis zoeken...

Ik weet dat het makkelijk praten is als je niet in de situatie zit... ik benader alles het liefst verstandelijk... mijn vriendin ergert zich daar overgens groen en geel aan... "jij relaveert alles weg" zegt ze dan... maarja... je moet het toch niet moeilijker maken als dat het is??...

Succes!!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven