|
Traevel Oudgediende
 WMRindex: 302 OTindex: 17.280 S |
delenn  Jersan  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
@peter: Nee, dat zijn de spermacellen. Die bevatten alleen een nucleus en een flagellum en hebben nauwelijks cytoplasma waardoor ze maar een beperkte levensduur hebben. Stamcellen zijn al minimaal zygotes (zygote = de cel die ontstaan is door de samensmelting van een eicel en een zaadcel) en dus groter. |
|
nietmeer
|
laters jersan  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Boeiend  |
|
es-de-fles Erelid
 WMRindex: 163 OTindex: 9.283
|
Quote Luna: Boeiend  ja he?  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
|
|
Enkie
Oudgediende
 WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Ik vind er niks aan  Alsof dingen ineens anders gaan werken als je de termen ervoor weet  |
|
nietmeer
|
Quote Luna: Boeiend  vond ik nou ook   |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Enkie: Alsof dingen ineens anders gaan werken als je de termen ervoor weet  En dat zijn nou eens wijze woorden  |
|
Ikke
Oudgediende
Quote Luna: Boeiend  Ja he  Ooit zo'n model gezien van de grootte van een eicel (grootste cel) in verhouding tot de grote van een zaadcel (kleinste cel)?  Zie je een voetbal (de eicel) met daarop ergens een lucifer (zaadcel). Oke, een beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel  |
|
Pablo
Oudgediende
 WMRindex: 1.461 OTindex: 22.116
|
Quote Enkie: Alsof dingen ineens anders gaan werken als je de termen ervoor weet  Maar als je eenmaal weet hoe dingen werken kan je ze ook, indien nodig, anders laten werken |
|
Enkie
Oudgediende
|
Indien nodig inderdaad. Hoeveel van de mensen die biologie volgt, gaat het ook studeren?  Ik bedoel, als je het niet gaat studeren heb je er in je verdere leven weinig aan  |
|
es-de-fles Erelid
|
wie weet er iets leuks om over te praten? (dus geen ei- of zaadcellen of andere dingen met ingewikkelde termen  ) |
|
pietjevlip Oudgediende
|
En dan nog, wie van die mensen gaat er ook daadwerkelijk iets aan veranderen?  |
|
Ikke
Oudgediende
Quote Enkie: Ik bedoel, als je het niet gaat studeren heb je er in je verdere leven weinig aan  Je kunt dit soort kennis beter wel dan niet hebben. Heb je het en gebruik je het niet, dan zit het niet in de weg en heb je het en gebruik je het, dan is dat mooi meegenomen. Heb je het niet en heb je het nodig, is het wel jammer  Wie weet sta je ooit in een tv-quiz en vragen ze je wat de grootste en wat de kleinste cel in een menselijk lichaam is |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Enkie, nja zo kan je net doen alsof je heel slim bent  |
|
Enkie
Oudgediende
|
Waarom zou je het nodig hebben, dat is mijn vraag  |
|
Ikke
Oudgediende
Je weet maar nooit Enkie  |
|
es-de-fles Erelid
|
als je der veel geld mee kan verdienen is het altijd handig om te weten  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Als die tv-quiz je beste argument is, moet je toch een beter argument bedenken  |
|
Enkie
Oudgediende
|
Noem eens een voorbeeld, Ikke  Zo is het wel erg makkelijk  |
|
Ikke
Oudgediende
Ik weet zo snel geen voorbeeld  Maar problemen ontstaan nooit rondom dingen die je wel kunt bedenken, maar altijd rondom dingen die je over het hoofd ziet  |
|
Enkie
Oudgediende
|
Ohja  Dus je gaat jaren studeren voor iets wat je zelf niet weet  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Volgens jouw theorie zou je ieder stukje triviale informatie uit je hoofd moeten kennen, omdat het weleens gevraagd zou kunnen worden in een tv-quiz... ken je wikipedia al uit je hoofd, of om het volledig betrouwbaar te houden, de meest recente Winkler Prins in 26 delen?  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Quote Enkie: Noem eens een voorbeeld, Ikke  Zo is het wel erg makkelijk  Ziektes herkennen bv.  Je weet hoe het menselijk lichaam er van binnen uitziet.  |
|