|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Puck wat snap je niet aan dat boekverslag? |
|
Puck Oudgediende
 WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Gio, deze vragen  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
 Welke vragen Puck. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Vragen? Is er maar een.  |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Arya is lief!  |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.631
|
Quote Peter Willemse:  Je zit nog in de groei Andreesie.  ja?  maar ik ben een van de kleinste jongens uit mijn klas  of ja, ik ben niet klein, maar toch  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Ik ook.  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Goeienmorgen Jannick *boink*  Andreesie, ik was met mijn 13e de kleinste van school. Met mijn 14e was ik de langste van school. Het kan dus snel veranderen.  |
|
Puck Oudgediende
|
Peter, het zijn gewoon vand ie dingen die je niet snapt als je je boek niet hebt om het in op te zoeken  Wacht, ik zal ze even overtypen (K heeft het voor me ingescant  ) Quote Stomme vragen: Is het een ik-verteller? Vertelt de ik-persoon wat op dat moment gebeurt of vertelt hij het achteraf? Is het een alwetende ik-verteller? Is het een onzichtbare of verborgen verteller? |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Ik zie het al. Succes Puck.  |
|
Puck Oudgediende
|
Gio, ja, daar heb ik wat aan  Maar hoe kan ik die vragen beantwoorden terwijl ik niet weet wat er staat  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Ik-verteller is in de eerste persoon. Dus vanuit je zelf, Jij schrijft dat verhaal dus. bv Ik heb het meegemaakt dat we.....
voor het tijdsip moet je weten of het in de tegenwoordige tijd of verleden tijd geschreven is. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Dan moet je dat boek lezen.  Vraag het anders aan Jannick. Die heeft een IQ van 131. Volgens hemzelf dan.  |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.631
|
Quote Peter Willemse: Andreesie, ik was met mijn 13e de kleinste van school. Met mijn 14e was ik de langste van school. Het kan dus snel veranderen.  idd    ik heb medelij, puck  |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Hela  Geen gespot ermee  |
|
nietmeer
|
@ Puck, Over de eerste vraag: hoe wordt het verhaal verteld? Met dingen als 'Ik liep naar school', of 'Laura liep naar school'? De 1e is in ik-vorm, de 2e niet. Over de 2e: vertelt de hoofdpersoon met 'Nu gaat alles razendsnel' of 'Toen ging alles razendsnel'? De 1e is dus wat er op dat moment gebeurt. Over de 3e vraag: weet de hoofdpersoon al hoe het afloopt? Over de 4e vraag: speelt de hoofdpersoon ook mee in het verhaal? Hopelijk heb je er iets aan  . |
|
Puck Oudgediende
|
Peter, zo ver was ik ook al  Ik heb wel meer boekverslagen moeten schrijven  Andreas, dankje   |
|
nietmeer
|
En ikke dan  ? |
|
Puck Oudgediende
|
Ik had jouw reactie nog niet gezien  Ennnn, tadááá  |
|
RonHee Oudgediende
 WMRindex: 10.567 OTindex: 4.662
|
Ik ben maar 1.33m, maar ben best wel groot voor een klein mens, sprak de lilliputter. Wat is groot? Wat is klein?
|
|
WMR-kok
Oudgediende
Quote: Is het een onzichtbare of verborgen verteller? Speel je zelf mee in het verhaal mee? auto-biografie bv. en onzichtbaar of verborgen, schrijf je het in de eerste of tweede hand. |
|
nietmeer
|
Eh... Dat is klein, RonHee  . Veel succes, Puck! |
|
Puck Oudgediende
|
Oke, die laatste zin van je snap ik even niet  |
|
Andreesie
Oudgediende