|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Jij koos de karavaan |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
ik ga zo naar bed maar nu eerst even Hart van nederland kijken trusten alvast    |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Ik ga ook maar eens naar bedje ofzo  |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Waarom gaat iedereen ineens slapen  |
|
heraux Oudgediende
tuurd over de kantelen van de toren, de wind blaast genadeloos en een hooggezette kraag moet het een beetje weren. Hoogte is mooi, zo vond ik dat altijd al. Zulk een verre oog, einden, wegen en natuurlijk de bewegingen van allerlei mensen en dieren.
Het is soms even goed kijken wie of wat zich daar beweegt.
Op de grond staat een ketel met warm water gestookt met het vuur wat eronder in een bakje flakkert. Ook hier houd een kraag de wind uit het werk en olie moet de vlam meer kracht geven. Het warme water maakt het staan op de toren verdraagzaam - soms kan men even de handen in de buurt houden. Maar zoals bij alles met vuur.. is alles met mate..
|
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
nietmeer
|
Na een lange toch vol ontberingen besluit de karavaan om een ruste in te lassen.
Een kampvuur wordt ontstoken en de paarden worden afgetuigd en vastgebonden voor de nacht. Enkele mannen nemen de wacht op strategische plaatsen terwijl de anderen zich opmaken voor het slapen gaan. Maar eerst wordt er nog een maal bereid voor de hongerigen en word er ook een bord naar de wachters gebracht.
Daarna worden alle waardevolle spullen bij elkander naast het vuur gelegd en legt de groep zich te rusten nabij het vuur.
Ze moeten goed rusten zodat ze morgen weer fris en monter kunnen vertrekken naar de glooiende heuvels ver weg.
Zij zullen nog vele dagen moeten reizen om hun eindbestemming te kunnen bereiken. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Ik ga nu mijn eindbestemming bereiken. Ik ga naar bed. Welterusten.  |
|
nietmeer
|
|
|
Giovanni
Oudgediende
|
Dank je.  Jij ook.  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
De slapers, ouwe zeurpiet   |
|
nietmeer
|
Na een nacht vol onrust worden de mannen om t vuur gewekt door de wachters, het is de hoogste tijd om hun reis voort te zetten naar de glooiende heuvels in de verte. Daar staat het fort waar het gouden hart verstopt zou zijn. Het einddoel van hun loodzware reis. Het hart dat hen is ontnomen toen de rovers hun dorp overvielen, zonder te weten wat de werkelijke waarde van dit ornament is. Het vuur wordt gedoofd en de paarden opnieuw beladen. Alle sporen van hun verblijf worden zorgvuldig gewist om achtervolgers te misleiden.
Als alles bepakt is trekt de Karavaan door het bos naar de uitgestrekte grasvelden en landerijen. De zware regenval bemoeilijkt de reis, maar de Karavaan laat zich niet ontmoedigen en ploegt voort.
Na een lange dag bereiken ze de eerste heuvel van de velen die nog komen gaan. Hier is geen bos waarin zij zich kunnen verschuilen. Dus trekken twee mannen op paarden er op uit om de dichtstbijzijnde schuilplek te vinden. Na enkele uren komen zij terug met het nieuws dat ze een verlaten boerderij hebben gevonden alwaar de groep zich te rusten kan leggen. Echter is deze op nog zeker twee uur lopen verwijderd.
Na een kort beraad besluit de Karavaan dat het beter is om door te gaan totaan deze boerderij om hun veiligheid te garanderen. Dus trekken zij verder terwijl de zon aan de horizon langzaam verdwijnt...
|
|
heraux Oudgediende
WElte rusten.. Giovanni..
|
|
Clio Erelid
 WMRindex: 90 OTindex: 2.794 S |
Hey mensen  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Klee  |
|
Clio Erelid
Hey Poetje  |
|
heraux Oudgediende
Quote Cleopatra: Hey mensen  Quote pietjevlip: Klee  Quote Cleopatra: Hey Poetje  *hallo* allemaal |
|
heraux Oudgediende
Een man loopt de smitse binnen en al snel veegt hij het vocht van zijn gezicht en loopt direct door naar een van de knechten, bezig met het nat houden van de vloer. Hier Marcus, een bericht van de wapenkamer, je weet wat ik je toevertrouw. Marcus knikt, ja, bedankt, ik zal zo snel mogelijk je berichten wanneer Olaf er mee kan beginnen. De man knikt en loopt weer weg. Marcus rolt het bericht op, stopt het in een koker en legt het naast andere kokers in een kast gevuld met koker holtes. De deuren klikken dicht.
Marcus loopt weer naar zijn waterwerk en schept nog wat op. Met een siss en een rookwolkje maakt hij een einde aan wat gloeiend kool.
De smid begint weer te hameren, de malus slaat hard op het fel gloeiende stuk staal.. Het geluid trild ver en tot einden.
Ondertussen komen de ridders aan op een veld en zien een boer bezig met het voorbereiden van het ploegen. Een ridder stapt af en loopt naar de boer. De boer knikt.. |
|
Clio Erelid
*gaapt*, het is weer eens stil. Oeps sorry Heraux  |
|
heraux Oudgediende
Quote Cleopatra: *gaapt*, het is weer eens stil. Oeps sorry Heraux  hihi.. best grappig.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Zo stil ben ik niet hoor... alleen even niet hier  |
|
nietmeer
|
waha... mijn inspiratie is ff op, wie helpt me??? |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik moet eigenlijk gaan slapen  |
|
heraux Oudgediende
Wat vind iedereen even.. commentaar.. ideeën.. aanpassingen.. stijl.. beetje meer peper..zout? |
|
Clio Erelid
Zo laat heb ik geen inspiratie, sorry Cootje ik kan je niet helpen. |
|