|
nietmeer
|
|
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Je spelt 't verkeerd: het is moet 'Viesta' zijn |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Goh wat leuk, een een of ander Linux junk die Windows verafschuwt en een doodlopende reactie plaatst van "Oh, daar heb je het probleem al".. Jebroer, *homo* op als je hier niks te zoeken hebt. |
|
nietmeer
|
|
|
Jeffrey Senior lid WMRindex: 127 OTindex: 74 Wnplts: Leiden T |
oo dit kan een leuke discussie worden
nee het is maar 1 processor maar 2 rekeneenheden
het is ook maar 1 ding dat je in de socket zet, dus maar 1 socket en geen meerdere |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Quote Detective: @Jannick, zet er dan San Andreas op? Ik zeg toch net, Vice City. Quote Ikke: Je spelt 't verkeerd: het is moet 'Viesta' zijn Fiësta, ook goed.  |
|
jannick ik ben fan van linux jja maar gebruik het alleen om te experimenten, draai zelf xp , vista zelf zal uiteindelijk een prima besturingssysteem worden
maar net als xp zal het duren tot na SP1
sterker nog draai me home server op windows2003 |
|
ToMxlr
Erelid
 WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
Quote Jannick: Goh wat leuk, een een of ander Linux junk die Windows verafschuwt en een doodlopende reactie plaatst van "Oh, daar heb je het probleem al".. Jebroer, *homo* op als je hier niks te zoeken hebt. mensen, even rustig aan he! Ikke maakte alleen maar een geintje, en Jeffrey heeft wel een beetje gelijk, vista en spelletjes gaan nog steeds niet goed samen. |
|
nietmeer
|
@Jannick, jaha maar als die niet werkt, kan je er even San Andreas op proberen te zetten, iets leuker als vice city. |
|
Ikke
Oudgediende
Quote Jeffrey: oo dit kan een leuke discussie worden
nee het is maar 1 processor maar 2 rekeneenheden
het is ook maar 1 ding dat je in de socket zet, dus maar 1 socket en geen meerdere Het zijn twee onafhankelijke processoren (vaak wel met een gedeelde cache) die onafhankelijk van elkaar werken. Het zijn dus 2 processoren op 1 chip in 1 socket |
|
Ikke
Oudgediende
"64k ought to be enough for everyone" -- Bill Gates...
Nu zie ik computers met 2GB die nog niet soepel draaien met vista |
|
het cache is gedeeld het cache is eenvitaal deel van de processor, en aangezien er daar maar 1 van is. maar cpu = central processing unit een unit dus, een unit kan uit meerde reken eenheden bestaan, maar zit wel op 1 chip in mijn ogen, de xenon systemen dat zijn werkelijk meerdere systemen @Ikke zeker dat ook, maarja vista vreet nog steeds geheugen, en het is vaak ook niet goed genoeg hardware compatible omdat de drivers nog niet geoptimaliseerd zijn |
|
Ikke
Oudgediende
CPU = Central Processing Unit, de core dus, want de cache verwerkt niks... Daarom is 'n dual-core processor twee processoren |
|
ToMxlr
Erelid
|
oke, wie wil het over iets anders hebben dan pc's? |
|
een unit, een unit kan meerde rekeneenheden hebben, en omdat het er maar 1 in en uitgang qua communicatie is het maar 1 unit, de workload wordt verdeeld over 2 eenheden.
die samen de unit vormenmaar je hebt wel deels gelijk hoor want de cores kunnen in somme gevallen onafhankelijk van elkaar werken, mist je er 1 uitzet.
maar het nadeel is dus het aantal communicatie lijnen jah het zijn er meer, maar die lijnen lopen wel naar 1 chip naar de gemeeenschappelijke uitslag van de berekeningen |
|
Ikke
Oudgediende
Een OS-kernel beschouwt een dual-core als twee verschillende processoren |
|
nietmeer
|
shit, zijn jullie nog steeds bezig over die units  |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Jeffrey: een unit, een unit kan meerde rekeneenheden hebben, en omdat maar het nadeel is dus het aantal communicatie lijnen jah het zijn er meer, maar die lijnen lopen wel naar 1 chip naar de gemeeenschappelijke uitslag van de berekeningen oke, dit is de druppel, als jullie zo gaan beginnen, dan ga k naar bed  |
|
nietmeer
|
Waar The Fuck hebben jullie het over? |
|
inderdaad daar heb je gelijk in het wordt beschouwd als verschillende reekeneenheden daarentegen wordt het wel verkocht als 1 ding
als 1 processor het zit ook als 1 ding in je computer alle benchmarks en systeem uitlees dingen (cpuz ed)
lezen het uit als 1 ding er zit ook maar 1 multiplier op ze werken niet onafhankelijk van elkaar, ze moeten op hetzelfde voltage werken, zelfde fsb speed |
|
Ikke
Oudgediende
Uiteindelijk ging 't om de rekeneenheden, microsoft heeft de fout onderkend (opmerkelijk voor microsoft) en verbeterd  Ze hebben 't nu over dat je niXP maar op 1 socket mag gebruiken en niet mer op 1 CPU  |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Detective: Waar The Fuck hebben jullie het over? of een dual-core pc nou 1 of 2 procesoren heeft, en het is saaaaaaaaaaaaiiiiiiii  |
|
mm om de rest niet naar bed te sturen laten we het in het midden laten  ik hou me mond dicht voor de rest over rekeneenheden cpu, fsb, mulitpliers ed ik ga uiteindelijk waarschijnlijk toch verliezen maar wie heeft er nog wat leuks gedaan vandaag? |
|
nietmeer
|
ik gewerkt van 1 tot 11  |
|
ToMxlr
Erelid
|
@ jeffrey lees mn blog maar  maar ik ga pitten, ben moe, en tis al half een *gaap* toedels EDIT: nah, bjf nog wel even op jullie passen tot enkie er is |
|