hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 12:00 - 74467 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 55 56 57 [58] 59 60 61 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

17-03-13 11:23:27
nietmeer
@ledi: Mijn moeder had, als in verleden tijd, ze is allang overleden. Ze kwam uit een arbeidersgezin en heeft net voor of tijdens WO II een paar jaar scholing gehad en toen moest ze de fabriek in. Later kwamen er vier koters en had ze der handen vol aan ons :) Mijn vader was een huisschilder dus de handen moesten uit de mouwen gestoken worden, er moest eten op tafel komen... Weer links leren schrijven is voor haar nooit een prioriteit geweest, begrijpelijk.. Maar ondanks haar verschrikkelijk slecht handschrift en haar duivelse linkshandigheid is de ze meest zachte, lieve vrouw en moeder geweest die iemand zich zou kunnen wensen, ik, en wij allemaal, hebben zielsveel van haar gehouden. Ze is inmiddels al 13 jaar geleden overleden en ik mis haar af en toe nog steeds...

17-03-13 11:31:07
nietmeer
@allone: hé, das leuk. Het klinkt voor mij logischer als linkshandigen dat makkelijker zouden vinden, omdat het 'natuurlijker' is om met je penhand vooruit te lopen op je letters, in plaats van erachteraan te komen (en dus je eigen inkt uit te vegen)
Ik kan met enige moeite trouwens ook wel met rechts schrijven, maar dan alleen aan elkaar omdat ik anders die stomme pen niet steeds aan het begin van de letter op de goede plek krijg :P
Aan elkaar achteruit schrijven wordt natuurlijk wel weer moeilijker. :)

17-03-13 12:13:49
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: haar duivelse linkshandigheid.
-----------------
Tja wat wil je? In die tijd waren er echt geen hulpmiddelen voor linkshandigen; ik ben dus blij dat men het mij heeft afgeleerd (alhoewel ik met sommige dingen nog 2handig ben)

Jouw verhaal komt bekend voor: in die tijd cijferden vrouwen zich nog helemaal weg voor het gezin.

17-03-13 12:25:49
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.878
OTindex: 90.738
wortel: in spiegelschrift schrijven voor iemand die rechts is, is hetzelfde als gewoon schrijven voor iemand die links is.. dus heel goed te doen, kwestie van wennen

17-03-13 13:44:19
nietmeer
@allone: dat zeg ik :P
Ik heb 't net opgezocht: ik schreef achteruit, maar sommige letters stonden wel, en andere niet in spiegelbeeld, zodat het nauwelijks te lezen was.

@ledi: "hulpmiddelen voor linkshandigen"? Ik kan er niet meer bedenken dan een linkshandige schaar, en ik knip eigenlijk net zo lief met een rechtse.

17-03-13 13:56:47
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
wortel: als eerste denk ik bijv. aan een blikopener en je hebt ook computermuizen voor linkshandigen.
Of die beter werken weet ik echter niet, maar er zijn meer artikelen speciaal voor linkshandigen.

17-03-13 14:00:23
nietmeer
@ledi: blikopeners kunnen mij knap irriteren, ja. Maar dan probeer ik het toch maar rechtshandig te gebruiken, of gebruik een zakmes: dat werkt niet met een draaiwieltje, maar met een haakje dat je als een soort prikpen gebruit om het den=ksel los te prikken, en dat symmetrisch is en dus links- en rechtsom gebruikt kan worden. Van linkshandige muizen weet ik dat ze bestaan, maar heb niet het gevoel dat ze significante voordelen hebben. Linkshandige vulpennen zijn identiek aan rechtshandige.

Edit: als ik de muis op linkshandig instel, wisselen de muisknoppen van functie. Links wordt rechts, rechts, rechts wordt links. Tamelijk nutteloos, dus.

17-03-13 14:03:25
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
http://www.marktplaats.nl/verkopers/4285794.html?currentPage=2&numberOfResultsPerPage=30
------------------
wortel: Hier staan nog meer artikelen. Inderdaad zullen sommigen nauwelijks bijdragen aan gemak, maar leuk is het wel om te zien wat allemaal bedacht is.

17-03-13 14:10:09
nietmeer
@ledi: ik moet toegeven, ze zijn erg leuk. Het is leuk hoeveel er bedacht zijn.
Maar alleen bij blikopeners is het echt belangrijk, en bij scharen maakt het een beetje uit. Muis op linkshandig zetten is gruwelijk irritant. :P
Bij een eventuele grip op een pen of potlood, met "vingergaatjes" maakt het ook iets uit. Maar ik heb nooit enige wens gehad tot het aanschaffen van dergelijke trucjes. Het is mijn vader die per se wil dat ik rechtshandige scharen heb. :D

17-03-13 15:27:06
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
wortel: @ledi: Wij zijn er al zo aan gewend dat het vrijwel niet opvalt maar vrijwel alles is ontwikkeld voor rechtshandigen.

Daar zag ik een tijdje terug een documentaire over. Bijvoorbeeld de schakelpook in de auto zit rechts, de schuine kant van het lemmet van een mes is alleen effectief als je met rechts smeert of snijdt, het bedieningspaneel van de magnetron zit rechts, fietsbellen zitten standaard rechts en vrijwel alle snaarinstrumenten zijn voor rechsthandgen. (Ik heb lang viool gespeeld en een linkshandige viool was wel te krijgen maar werd afgeraden omdat je dan in een orkest vreselijk uit de toom valt :)).

De meeste linkhandigen zijn daar echter zo aan gewend dat ze door de jaren behoorlijk "dubbelhandig" worden en dat nauwelijks nog opmerken. Zelf heb ik er ook weinig last van :).

17-03-13 16:01:01
nietmeer
@Lennox: ja, dat klopt wel. Ondertussen kan ik een beetje blikopenen met de verkeerde hand (maar ik heb toch liever een zakmes!) en ik houd mijn bestek goedom. Als ik ga snijden, snijd ik wel met links (waarbij mijn bestek dus zo nu en dan van hand wisselt) maar ik had er nog geen last van dat messen linksom blijkbaar minder effectief zijn. Fietsbel aan de ene kant, versnelling aan de andere kan soms inderdaad wel 'verkeerdom' zijn voor mij, ja. Ik ben een keer toen ik nog klein was lelijk met m'n fiets gevallen omdat ik met links los wel kon fietsen, maar met rechts niet (of andersom?), en het asfalt lag een stuk hoger dan de berm... Van het wegdek 'afgekukeld'.
Verkeerdhandig viool leren spelen lijkt me heel moeilijk, dan zou ik toch maar uit de toon gaan vallen denk ik.

17-03-13 16:21:12
nietmeer
Quote @Lennox:
(Ik heb lang viool gespeeld en een linkshandige viool was wel te krijgen maar werd afgeraden omdat je dan in een orkest vreselijk uit de toom valt..


Hee! Leuk! Ik heb zelf jarenlang de 2e viool moeten spelen :ja :P

17-03-13 16:21:50
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
wortel: Dat verkeerdhandig vioolspelen ging mij ook niet geweldig af hoor. Ik maakte vooral heel erg veel herrie, zowel met links als met rechts  ;).

Ps. Ik zei hierboven dat je linkhandige violen ook wel kon krijgen en dat is ook logisch omdat je een viool gemakkelijk kunt omzetten (snaren omdraaien en het kinstuk op de andere kant monteren, kan je allemaal zelf doen). Het werd dus alleen niet geaccepteerd.

17-03-13 16:22:38
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Hahaha, dat was over na je scheiding neem ik aan  ;).

17-03-13 16:23:22
nietmeer
@Lennox: Je kent me inmiddels redelijk goed lieverd :+

17-03-13 16:24:55
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: *).

17-03-13 16:25:02
nietmeer

17-03-13 16:25:18
nietmeer
@Lennox: ja, daarom zou ik dus - als dat mocht, toegestaan was, e. d. - een linkshandige nemen.

@SmuiAxe: volgens mij heb jij- of iemand anders- dat plaatje al meerdere keren eerder gepost.

17-03-13 16:28:21
nietmeer
wortel: Ik, een keer eerder, maar niet iedereen zal hem de eerste keer gezien hebben :)

17-03-13 16:29:08
nietmeer
SamuiAxe: ah :)

17-03-13 16:31:05
nietmeer
afbeelding
.
.
Ken je deze al Worteltje?

17-03-13 16:43:56
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Lennoxm schreef:de schakelpook in de auto zit rechts, de schuine kant van het lemmet van een mes is alleen effectief als je met rechts smeert of snijdt, het bedieningspaneel van de magnetron zit rechts, fietsbellen zitten standaard rechts.
-------------------------

Wat gek dat we daar nooit bij stil staan maar inderdaad zou het voor linkshandigen slimmer zijn als dat anders was.

17-03-13 16:46:28
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@ledi: Ja is ook zo. Maar wij stumperds zijn behoorlijk in de minderheid dus ik snap dat daar niet alles op aangepast wordt :).

En eerlijk gezegd heb ik er vrijwel nooit last van, het viel me pas op toen ik het op tv zag.

17-03-13 16:46:45
nietmeer
@ledi: Lijkt me bijzonder onhandig! De schakelpook zou dan immers tegen het portier aan moeten zitten! Hij zit niet zozeer links, maar in het midden, dat heeft een reden :D De auto's hier hebben aan de rechterkant de bestuurdersstoel en stuur enzo, echter zit ook hier de pook in het midden....

17-03-13 16:51:28
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: ik stel me alleen voor dat linkshandigen moeten wennen om met rechts te schakelen en dus in dat opzicht blij zouden zijn met een engelse auto.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 55 56 57 [58] 59 60 61 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven