|
Whiteshade Erelid
 WMRindex: 1.518 OTindex: 4.953
|
nou daar zijn wij zeer content mee uwe welgestelde WMR-kok  |
|
Kolleke
Erelid
 WMRindex: 1.240 OTindex: 6.293
|
*Tijgert door de klei naar de bar* Zo word je wel ontmoedigd om te drinken, zeg  Doe DFC de groeten  |
|
Whiteshade Erelid
|
lekker blijven plakken |
|
Brie Erelid
 WMRindex: 666 OTindex: 4.373
|
@WMR-kok: Haha, Sjefke doet ook maar wat hoor  . Maar zolang je bluft kom je vaak al een heel eind  |
|
Kolleke
Erelid
|
Letterlijk @Brie: Het zag er erg aannemelijk uit, hoor  |
|
Brie Erelid
|
@Kolleke: Het lijkt al heel snel wat, maar als je eens wist hoe moeilijk de Franse grammatica was. Daar blíjf je fouten in maken  ! |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
@Brie:  Si Senorita, mi es comprend.  |
|
Whiteshade Erelid
|
@Brie: eu quero apreende o português |
|
Kolleke
Erelid
|
@Brie: Ik weet het, ik heb het 3 jaar gehad, en ik maak volop fouten. Maar die Fransen vinden het al prachtig als je het probeert, en dan zijn ze heel behulpzaam. Spaans en Portugees  Dan liever Italiaans  |
|
Brie Erelid
|
@WMR-kok: En nu zeg je  ? @Whiteshade: Ik zou ook wel Portugees willen leren. Herken -geschreven- soms als wel dingen vanuit het Spaans en Frans, maar ik denk dat als ik nóg een taal dr bij neem, dat ik dan helemaal alles door elkaar ga halen @Kolleke: Ja inderdaad! Maar das ook wel logisch. Bedenk maar eens hoe leuk jij t zou vinden als een toerist hier staat te ploeteren om iets in het Nederlands te vragen  ! |
|
WMR-kok
Oudgediende
@Kolleke: En nog een beetje gebarentaal erbij en ze verstaan het.  |
|
Kolleke
Erelid
|
@WMR-kok: @Brie: Ja hoor, ik heb nooit problemen gehad in Frankrijk, als ik daar met mijn handen en voeten aan de slag ging  |
|
WMR-kok
Oudgediende
@Brie:  Vooral leuk als ze de weg vragen.  En niet kunnen nadenken.  |
|
Kolleke
Erelid
|
Amerikanen en Canadezen die Nederlandse voorouders hebben, willen dan bewijzen dat ze Nederlands praten, héél leuk om te horen  |
|
Brie Erelid
|
Wat zijn jullie stiekem gemeen zeg  . Ik zou het echt wel tof vinden als iemand Nederlands probeert te spreken. Hoe stuntelig ook! |
|
Kolleke
Erelid
|
@Brie: Dat is het ook, en ik zou ze ook helpen met de taal  |
|
nietmeer
|
Woei vanavond eindelijk de nieuwe router  En ik ben thuis van school vandaag omdat we zijn ingesneeuwd  |
|
Whiteshade Erelid
|
ik kom vaak in portugal kan het al aardig verstaan en spreken |
|
sjefke Oudgediende
 WMRindex: 1.674 OTindex: 13.736 S |
@Brie: Ik moet vaak met vrienden mee, om daar te onderhandelen, en als getuige bij de Notaire te zijn.. of bouwplannen aan te vragen bij de plaatselijke Mairie, cést pas rien, je pense... maar idd, de grammatica cést pas drole  parler cést pas difficile pour moi  |
|
Kolleke
Erelid
|
Romaanse talen blijven lastig... Morge Findus  |
|
Whiteshade Erelid
|
ja ik zeg rien a va plus
we gaan weer over in het nederlands dus |
|
nietmeer
|
Goedemorgen  Oh het is nog morgen ook  Sliep vannacht pas om half 3 ofzo omdat ik nog heel veel energie overhad van het werken  Ik moet er trouwens zo weer vandoor. Mijn beltegoed is op..Alleen nog even wat geld over maken. |
|
Kolleke
Erelid
|
Goed idee Whiteshade  Maar ik ga er ook vandoor, de bus wegbrengen. Er moet een deukje uit. Dat kan mooi in de vakantie  Laterz!  |
|
Whiteshade Erelid
|
|
|
Kolleke
Erelid
|
|
|