|
Irthe Erelid
 WMRindex: 640 OTindex: 4.970 S |
|
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
|
|
Brie Erelid
 WMRindex: 666 OTindex: 4.373
|
@kok: succes! is niet zomaar iets  . |
|
Irthe Erelid
idd wat brie zegt, succes hopen dat ze kunnen vinden wat het is, en ook nog kunnen tegengaan..  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Inderdaad, zo'n stang in je kont is inderdaad niet niets.  |
|
Irthe Erelid
@WMR-kok: zonder verdoving?  lijkt me niet echt fijn  |
|
pfft Erelid
 WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@WMR-kok: Hopelijk word het niet altijd prijs, wat de kanker betreft... |
|
Brie Erelid
|
Kok, heb je ook snelle recepten? Of kook je altijd alleen heel uitgebreid? |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik heb ook vrij snelle recepten overal staan die binnen een half uur klaar zijn.  Ik hoop het ook niet pfft. @Irthe: Ik krijg een roesje, maar probeer wel een complete narcose te krijgen.  |
|
Brie Erelid
|
@Kok: Narcose is idd beter hoor! Ik heb een x een roesje gehad voor een andere operatie, maar als je nerveus bent dan werkt dat vrijwel niet  Ok, dan ga ik even zoeken! Hier vind ik het nogal moeilijk om te bedenken wat ik moet gaan koken. |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Indonesische gerechten zijn meestal vrij snel klaar te maken evenals de andere oosterse recepten.  |
|
Irthe Erelid
@WMR-kok: tenzij de kip eerst 3 uur moet marineren  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Die kan je smorgensvroeg in de marinade kieperen.  |
|
Brie Erelid
|
Hahaha, dat wordt m voor mij niet kok, want ik ben altijd langer dan 3 uur weg vanwege school. |
|
nietmeer
|
je kunt het gewoon de hele dag in de marinade laten staan  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Over het algemeen is het hoe langer in de marinade hoe lekkerder het wordt.  De aangegeven marineertijden zijn altijd het minimum.  |
|
Brie Erelid
|
Ooh nou in dat geval  ! Maar morgen ga ik nog echt makkelijk koken en daarna ga ik weer goed en gezond eten maken. Ben nu zo moe, dat ik de puf niet heb om iets op te zoeken voor morgen  . |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Gemakkelijk wil niet zeggen dat het niet gezond is.  Kijk maar naar roerbakschotels, verse groenten met rijst of noedels.  Snel klaar en toch gezond.  |
|
nietmeer
|
eenvoudig....Basmatierijst koken...als dit klaar is 10 min. laten staan...ondertussen gehakt in een wok, paprika en ui erbij...even laten pruttelen...boemboe van conimex erbij...laten pruttelen en als laatste champignons erbij... rijst op je bord, wat van het prutje erbij en eten maar  |
|
Brie Erelid
|
Ik heb tot nu inderdaad ook best veel rijst gegeten, met groente er doorheen en dan kip of gehakt en sojasaus. Op zich best goed te doen, maar op een gegeven moment word je dat ook wel zat  . |
|
WMR-kok
Oudgediende
Aardappels goed wassen en in stukken snijden en dan koken.  In de tussentijd groenten koken en vlees braden. Bij het rundvlees een bouillonblokje verkruimelen, wat water erbij en binden met maïzena.  Binnen een half uur klaar.  |
|
Brie Erelid
|
Voor aardappelen moet ik echt even gaan zoeken hier  . Misschien dat de hypermarket het heeft! |
|
WMR-kok
Oudgediende
Aardappels hoef je niet te schillen.  De schil is ook eetbaar.  |
|
sjefke Oudgediende
 WMRindex: 1.674 OTindex: 13.736 S |
In de schil zitten ook de meeste vitamientjes  |
|
WMR-kok
Oudgediende