|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
Ze heeft een vorm waarbij ze verstijft neervalt en keihard schudt met der handen benen en hoofd. Beste wat te doen is dan, kussen onder hoofd of iets zachts en dan wachten en zorgen dat ze ze zich zo min mogelijk bezeerd .... |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Ik heb dat ook wel eens zien gebeuren, dan moet je snel zijn om alles uit de weg te halen. Als je niet weet wat het is schrik je je een ongeluk als je het ziet gebeuren. |
|
ladekast Oudgediende
|
dat klopt helemaal, ik weet dat ze het heeft, al mijn hele leven maar zelfs ik krijg dan nog een versnelde hartslag hoor  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Klopt, het gebeurt vrijwel altijd onverwacht. |
|
ladekast Oudgediende
|
ja, je merkt echt helemaal niks  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Als zoiets gebeurt bij een zwemmer, kan je maar 1 ding doen.  Wachten tot het over is en dan heel snel uit het water halen. |
|
MitoThorson
Oudgediende
 WMRindex: 663 OTindex: 9.448
|
Kok: dan is de kans heeeel groot dat diegene verdrinkt. mensen met epelilepsie mogen vaak ook niet zwemmen. |
|
WMR-kok
Oudgediende
Niet zonder begeleiding die weet wat ze mankeren DFC. |
|
ladekast Oudgediende
|
En als ze een aanval hebben gehad mogen ze 2-3 maanden niet autorijden en zwemmen. met 2-3 maanden bedoel ik 2-3 maanden aanvalvrij  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Als je die personen gaat redden tijdens zo'n aanval heb je grote kans dat je bewusteloos geslagen wordt. Dan verdrinkt de redder ook nog. |
|
MitoThorson
Oudgediende
 WMRindex: 663 OTindex: 9.448
|
@Kok: Wat roy zegt  een maat van me heeft het ook en die heb dat dus ook die mocht nooit mee zwemmen enso. |
|
cheff Erelid
 WMRindex: 123 OTindex: 2.171
|
kok, daarom draag ik ook altijd een helm als ik met mijn beste vriend ga zwemmen X_X |
|
WMR-kok
Oudgediende
Maar als ze 4 maanden aanvalsvrij zijn en dan gaan zwemmen en een aanval krijgen DFC?  Of als het de allereerste keer is? Dan moet zo'n persoon toch gered worden.  En dan is het wachten tot de aanval voorbij is en dan redden.  Zolang ze die aanval hebben, verdrinken ze niet.  |
|
ladekast Oudgediende
|
@WMR-kok: het is hard gezegd maar heel simpel, leer er maar mee leven, er is namelijk geen oplossing voor  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Er zijn medicijnen de de aanval kunnen onderdrukken, vaak zijn er eerst waarschuwingen dat je een aanval gaat krijgen.
Maar die helpen maar tot bepaalde hoogte. |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Brr, die toeval van Joep was ook zo van rondfietsen op de grond en verstijven  Goed dat je mops er was Roy  |
|
ladekast Oudgediende
|
ik weet dat mijn moeder het echt al megalang heeft, minimaal 33 jaar, zo oud ben ik  Maar een echte waarschuwing heb ik bij haar nog nooit meegemaakt  Medicijnen , die zijn er maar het zijn geen middelen die je je hele leven kunt blijven slikken, zeker moedertje niet ivm alle andere medicijnen rommel  |
|
cheff Erelid
 WMRindex: 123 OTindex: 2.171
|
wat voor waarschuwingen ? |
|
ladekast Oudgediende
|
aye Kpuc, het is een kloteziekte, maar ja, er wordt weinig aandacht aan besteed omdat er anderen ziektes belangrijker zijn, denk aan astma en kanker ... |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Wacht even, met die waarschuwingen zit ik een beetje fout. Een ex-collega had en epilepsie en migraine. Bij die migraine had hij waarschuwingen zoals lichtflitsen. Maar er zijn wel medicijnen die een beetje helpen tegen epilepsie |
|
Stone-cold Erelid
 WMRindex: 326 OTindex: 4.239
|
hey allemaal, is ik weer!  |
|
jackjanjanus Oudgediende
 WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
Hey iedereen
@roy: ja kan je ook aan epilepsie laten opereren maar is wel een risicovolle operatie |
|
WMR-kok
Oudgediende
Hai mannen  Quote: Aan zo'n aanval gaat vaak een vreemd gevoel van onwel zijn of een aura vooraf. bij een Grand Mal. Dus een zware aanval. |
|
ladekast Oudgediende
|
hey jjj en sc  Sja, het is gewoon klote om het te hebben en vervelend om te zien en mee te maken  Koffie ? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Dus toch een waarschuwing vooraf bij een zware epileptische aanval. Die ex-collega moest ook regelmatig van medicijnen veranderen Roy, omdat ze na een bepaalde periode niet meer werken.  |
|