
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ik ben heel leuk hoor  of ik ook leuk ben om mee te kletsen betwijfel ik ten zeerste, maar mn persoonlijkheid is bijzonder aangenaam   |
|
nietmeer
|
|
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
maar alleen stiekem  morgen echt afschuwelijke les  zie er echt tegenop  slecht nieuws gesprek oefenen met een simulatiepatiënt ik vind simulatiepatiënten sowieso al eng, maar dan ook nog eens tegen zo'n acteur gaan zeggen dattie dood gaat  nee, das niks voor mij  En niet iedereen moet dat gesprek houden, maar 1 op de 3 mensen ofzo, maar ik heb een hoofd dat roept "kies mij  kies mij  " ofzo, want ik word áltijd als vrijwilliger gekozen  |
|
nietmeer
|
Tja, een arts is helaas niet alleen maar om mensen beter te maken |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
@Delenn: moet je niet ff snel op vakantie of zo ?  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
banaal: nee helaas niet  maar ik haat dat soort lessen gewoon  en het gaat uiteráárd wéér over euthanasie  dat is die docenten hun favoriete onderwerp ofzo  roy; tis een verplichte les, als ik die mis moet ik hem alsnog in gaan halen en dan is het 100% zeker dat ik dat gesprek moet houden met die simulatiepatiënt  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
het is denk ik, lijkt mij, 1 van de moeilijkste onderwerpen, vandaar dat jullie dit vaak moeten doen zo ? |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
wel met simulatiepatiénten, maar over dit onderwerp is pas de 2e keer Roy  en vorige keer kregen we helemaal geen aanwijzingen  gewoon, hup, in het diepe  maar nu krijgen we wel wat voorbereiding volgens mij, dus dat is wel beter  |
|
nietmeer
|
@Delenn: Ach ja, gewoon het diepe in kan ook een goeie leertatiek zijn  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
nou, t stomme was vorige keer ook dat het ging om een onderwerp waar we het nog helemaal niet over gehad hadden, dus dan kwam de patiént met; en hoe groot is dan de kans op overleven, en wat voor therapiën zijn er etcetc en daar wist dan niemand antwoord op, dus dat gesprek liep ook niet zo lekker  en dan werd die simulatiepatiënt natuurlijk weer boos dat we ons niet goed hadden voorbereid en er niks vanaf wisten, maar ja, wisten wij veel dat de patiënt dat zou hebben?  dus dan heb je naast het gebrek aan kennis omtrent de gesprekstechniek ook nog eens gebrek aan kennis omtrent de ziekte zelf. Dat werkt echt niet  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
@Delenn: lijkt mij zeker geen makkelijke opgave om iemand of zijn/haar fam te moeten vertellen dat het einde nabij is  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ik weet nu wel wat ik níét moet doen  -niet uitstellen tot het einde van het gesprek -niet beginnen met een koetjes en kalfjes verhaal - niet de "hang yourself" methode toepassen (wat denkt u zelf dat er uit de test is gekomen? U weet het zeker al he?) - niet je heftig gaan verontschuldigen dat je het een heel moeilijk gesprek vindt. -niet je achter jargon verschuilen of verkleinwoordjes gebruiken (u heeft een gezwelletje) simpel gezegd dus gelijk zeggen wat er aan de hand is en dan maar afwachten hoe de patiént reageert en dan op die emoties in gaan. Klinkt simpel  |
|
nietmeer
|
Jij gaat dood, punt!  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ik zou die "punt!  " zelf weglaten  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
ja maar het lijkt me emotioneel 1 van de zwaarste taken uit je loopbaan. Geen idee of ik dat zou kunnen hoor, respect voor die het wel zonder emotie kan vertellen... |
|
Sto Oudgediende
 WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Banaal: en zo niet, dan simuleren we een crematie! |
|
nietmeer
|
@Delenn: die "punt" is zodat er geen aanknopingspunten voor discussie meer zijn  |
|
MuseMatt
Oudgediende
 WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
ik ben klaar met verven, en direct ook maar even met bleek afgedaan  Matthijs is goed bezig vandaag  |
|
Sto Oudgediende
 WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Banaal: je maakt dan toch juist een aanknopingspunt |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
roy; is het ook  ik weet niet of ik daar zelf tegen kan  ik hoop het. Ik jank niet bij films, dus das alvast een voorsprong op een aantal anderen  |
|
nietmeer
|
@Sto : of een opknopingspunt  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ok banaal, ik neem die tip mee voor morgen  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
dan volgt de ontknoping  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Bij iemand wie je leeg ziet lopen is t makkelijk, bij iemand die nog even een half jaar of langer door een hel mag is t minder  |
|
nietmeer
|
Koekoek  |
|