hr
jaargang -25 - laatste artikel 22-6 10:00 - 77960 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 229 230 231 [232] 233 234 235 497 498 499 500

02-02-10 17:04:41
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
ik ben heel leuk hoor:o

of ik ook leuk ben om mee te kletsen betwijfel ik ten zeerste, maar mn persoonlijkheid is bijzonder aangenaamO+(a)

02-02-10 17:05:45
nietmeer
@Delenn: Stiekem wel hoor O+

02-02-10 17:08:11
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
maar alleen stiekem:ja

morgen echt afschuwelijke les:S zie er echt tegenop:|
slecht nieuws gesprek oefenen met een simulatiepatiënt8O
ik vind simulatiepatiënten sowieso al eng, maar dan ook nog eens tegen zo'n acteur gaan zeggen dattie dood gaat8O nee, das niks voor mij:S
En niet iedereen moet dat gesprek houden, maar 1 op de 3 mensen ofzo, maar ik heb een hoofd dat roept "kies mij:D kies mij:D" ofzo, want ik word áltijd als vrijwilliger gekozen:|

02-02-10 17:13:06
nietmeer
Tja, een arts is helaas niet alleen maar om mensen beter te maken

02-02-10 17:13:41
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@Delenn: moet je niet ff snel op vakantie of zo ? :P

02-02-10 17:14:10
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
banaal: nee helaas niet:( maar ik haat dat soort lessen gewoon:-:
en het gaat uiteráárd wéér over euthanasie:| dat is die docenten hun favoriete onderwerp ofzo:|

roy; tis een verplichte les, als ik die mis moet ik hem alsnog in gaan halen en dan is het 100% zeker dat ik dat gesprek moet houden met die simulatiepatiënt:P

02-02-10 17:15:01
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
het is denk ik, lijkt mij, 1 van de moeilijkste onderwerpen, vandaar dat jullie dit vaak moeten doen zo ?

02-02-10 17:16:09
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
wel met simulatiepatiénten, maar over dit onderwerp is pas de 2e keer Roy:ja en vorige keer kregen we helemaal geen aanwijzingen:| gewoon, hup, in het diepe:| maar nu krijgen we wel wat voorbereiding volgens mij, dus dat is wel beter:ja

02-02-10 17:17:15
nietmeer
@Delenn: Ach ja, gewoon het diepe in kan ook een goeie leertatiek zijn :ja

02-02-10 17:17:32
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
nou, t stomme was vorige keer ook dat het ging om een onderwerp waar we het nog helemaal niet over gehad hadden, dus dan kwam de patiént met; en hoe groot is dan de kans op overleven, en wat voor therapiën zijn er etcetc en daar wist dan niemand antwoord op, dus dat gesprek liep ook niet zo lekker8-) en dan werd die simulatiepatiënt natuurlijk weer boos dat we ons niet goed hadden voorbereid en er niks vanaf wisten, maar ja, wisten wij veel dat de patiënt dat zou hebben?8-)
dus dan heb je naast het gebrek aan kennis omtrent de gesprekstechniek ook nog eens gebrek aan kennis omtrent de ziekte zelf. Dat werkt echt niet:nee

02-02-10 17:18:11
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@Delenn: lijkt mij zeker geen makkelijke opgave om iemand of zijn/haar fam te moeten vertellen dat het einde nabij is :nee

02-02-10 17:20:18
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
ik weet nu wel wat ik níét moet doen8O
-niet uitstellen tot het einde van het gesprek
-niet beginnen met een koetjes en kalfjes verhaal
- niet de "hang yourself" methode toepassen (wat denkt u zelf dat er uit de test is gekomen? U weet het zeker al he?)
- niet je heftig gaan verontschuldigen dat je het een heel moeilijk gesprek vindt.
-niet je achter jargon verschuilen of verkleinwoordjes gebruiken (u heeft een gezwelletje)

simpel gezegd dus gelijk zeggen wat er aan de hand is en dan maar afwachten hoe de patiént reageert en dan op die emoties in gaan. Klinkt simpel8O

02-02-10 17:21:10
nietmeer
Jij gaat dood, punt!:O

02-02-10 17:22:08
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
ik zou die "punt!:o" zelf weglaten :P

02-02-10 17:22:22
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
ja maar het lijkt me emotioneel 1 van de zwaarste taken uit je loopbaan. Geen idee of ik dat zou kunnen hoor, respect voor die het wel zonder emotie kan vertellen...

02-02-10 17:22:25
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Banaal: en zo niet, dan simuleren we een crematie!

02-02-10 17:23:02
nietmeer
@Delenn: die "punt" is zodat er geen aanknopingspunten voor discussie meer zijnO+

02-02-10 17:23:32
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
ik ben klaar met verven, en direct ook maar even met bleek afgedaan (A)

Matthijs is goed bezig vandaag :jeej

02-02-10 17:23:33
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Banaal: je maakt dan toch juist een aanknopingspunt

02-02-10 17:23:41
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
roy; is het ook:ja
ik weet niet of ik daar zelf tegen kan8O ik hoop het. Ik jank niet bij films, dus das alvast een voorsprong op een aantal anderen:P

02-02-10 17:24:07
nietmeer
@Sto : of een opknopingspunt:D

02-02-10 17:24:15
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
ok banaal, ik neem die tip mee voor morgen8-)

02-02-10 17:25:18
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
dan volgt de ontknoping 8O

02-02-10 17:27:57
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bij iemand wie je leeg ziet lopen is t makkelijk, bij iemand die nog even een half jaar of langer door een hel mag is t minder :(

02-02-10 17:42:41
nietmeer
KoekoekO+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 229 230 231 [232] 233 234 235 497 498 499 500

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven