|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
vraag: ik ga op vakantie naar china en wil echt NIET dat mn foto's kwijtraken, dus ik dacht eerst, ik neem een laptop mee. Maar mn eigen laptop is veel te groot en zwaar  en een klein laptopje aanschaffen is wat duur  maar nou zag ik externe harde schijven van 20 euro; 40 GB ofzo (met USB aansluiting). Nou, das wat ik nodig heb  alleen dan nu de vraag  als ik mn camera met usb verbindt aan dat ding. Gaat zo'n harde schijf dan automatisch de foto's opslaan en als ik hem nog een keer aansluit de nieuwe foto's erbij zetten. Of kan dat niet? Want we hebben zelf harde schijven (groot zwaar en duur  ) en daar heb je een programma op de computer voor nodig voor hij begint over te schrijven. Maar zo'n programma zit natuurlijk niet op mn camera  Dus kan dat? (staat het ergens bij de productinfo ofzo, want ik kan het dus niet vinden  ) |
|
Wolfje Oudgediende
 WMRindex: 214 OTindex: 27.542
|
ik heb een waak parkiet die maakt meer lawaai dan onze hond als er iemand aan belt  |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Delenn, die harde schijf moet volgens mij eerst aan een computer, dan camera op computer, en dan van camera de foto's naar de harde schijf slepen  |
|
Ailurus
Erelid
 WMRindex: 77 OTindex: 3.132 S |
@Delenn, je bedoelt dat je alleen een externe harddisk hebt met je camera? Volgens mij niet, want zo'n ding heeft alleen maar opslagruimte en geen processor. Volgens mij heeft Apple wel iets wat dat wel kan, ik zal eens even kijken  |
|
Delenn
Oudgediende
kam; dat wil ik dus niet @Ailurus: processor?   |
|
Kameleon Oudgediende
Delenn, dan gaat het denk ik niet werken  |
|
Delenn
Oudgediende
ik las ook over dit: klikmaar das dus veel te duur  maar als ik dan zoek naar PVP's of MPV's enzo (zo noemen ze die dingen in het artikel wat ik las  ) dan krijg ik ook allemaal dingen die ik helemaal niet bedoel  |
|
Ailurus
Erelid
@Delenn, ik weet niet waar je naar toe gaat in China, maar je zit vast geen weken in een hutje op een verlaten berg toch? Als je een keer een internetcafe binnenloopt kan je je camera en je schijf ff in zo'n pc pluggen en de boel overzetten. |
|
Kameleon Oudgediende
Delenn, het makkelijkste is denk ik gewoon goed opletten wat je doet op je camera enzo  En als je jezelf niet vertrouwt, kan je het beste nog denk ik je laptop meenemen, heb ik ook gedaan, mijn 15,4" en dat ging perfect  |
|
Ailurus
Erelid
@Delenn, jij hebt een Nikon toch? Misschien kan je iets met de Nikon CoolWalker, kwam ik ergens tegen. Er schijnen ook externe harddisks te bestaan waar je je SD kaart van je camera in kan stoppen, en dan kan overzetten. Maar met een gewone Ext HD gaat het niet lukken, tenzij je vanaf je camera een actief commando kan geven om bestanden over te zetten (en dan is 't nog de vraag of die HD dat ondersteund).  |
|
Delenn
Oudgediende
@Ailurus; mja, moet ik wel eerst een harde schijf hebben om mee te nemen  maar dat kan op zich wel ja  kam; mijn laptop is echt van lood  |
|
Kameleon Oudgediende
Delenn, ach, je sjouwt hem toch niet continu mee?  |
|
Delenn
Oudgediende
niet continu, wel veel  ik ga dat ding echt niet meenemen hoor  |
|
Ailurus
Erelid
Hmm er bestaan blijkbaar ook CD/DVD branders waar je een memorycard in kan stoppen, maar of zoiets lang werkt met een accu weet ik niet. Eigenlijk moet je je probleem zo zien: Er is een Persoon A die papieren moet inleveren bij Persoon B. Ze kunnen allebei niet praten maar wel horen (en gebarentaal kennen ze niet  ). Er moet dan dus een derde persoon bijkomen die ze verteld dat A de papieren aan B moet geven. Hmm in m'n hoofd was dit best duidelijk  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Delenn, dan schaf een externe usbschijf aan en doe als al eerder werd aangegeven, via een pc in een inetcafé backuppen  |
|
Delenn
Oudgediende
haha Ailurus  ik snap je punt  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Delenn, mijn broertje heeft van zijn opleiding een apparaatje waar hij heeeel veel foto's op kan opslaan en neemt bijna geen ruimte in. Ik zal eens vragen wat het precies is  |
|
Ailurus
Erelid
@Delenn, ik heb wat gevonden waar je wel iets aan hebt denk ik: Linkje |
|
Delenn
Oudgediende
|
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Delenn koop meerdere geheugenkaartjes en bewaar ze goed   |
|
Delenn
Oudgediende
@Ailurus; supertof  alleen iets te duur;) LQ: ja maar dan heb ik nog steeds elke foto maar 1 keer. Als dan ook maar 1 kaartje gejat wordt/kwijt raakt, ben ik die foto's kwijt. Ik wil dus alles continu 2 keer hebben;) |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Delenn, oohja dat is waar |
|
Ailurus
Erelid
@Delenn, een algemene link met meer info: klikkerdeklikDat was 't weer voor vandaag, 'k ga muziek maken  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Delenn, ik ging tussendoor ook vaak naar inetcafe en stuurde ze naar mijn mail enzo voor de zekerheid. En ik deed ze gelijk uploaden naar mijn fotoalbum online  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
*zingt mee met guusje  * |
|