|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
wat gaat de tijd toch hard het kameleon?  |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
|
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@Delenn: Met ochtenddienst ben ik rond 15:00 uur afgewerkt ... dan is het nog niet druk in de winkels, da's echter wel zo tussen 17:00-18:00 uur  (na een normale dagdienst) Met middagdienst kan ik lekker uitslapen tot 13:00 uur als ik dat zou willen; is ook wel lekker Met nachtdienst ben ik overdags lekker thuis, en rond 7:00 uur gaan slapen. Als de kinderen thuiskomen van school worden ze pas druk, en tegen die tijd ben ik al uitgeslapen  |
|
Kameleon Oudgediende
Toch is ploegendienst niets voor mij  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Kameleon: een bijkomend voordeel van zo'n ploegendienst is dat je een ploegentoeslag krijgt ... ca. 25% meer verdienen voor hetzelfde werk  |
|
Delenn
Oudgediende
@emmertje; ok, die diensten vallen wel mee qua tijd  |
|
Kameleon Oudgediende
Emmertje!  Dan zou ik het alsnog niet doen  Ik heb zo een vast slaapritme  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ik zou t ook niet meer kunnen, lees willen  |
|
Delenn
Oudgediende
Kpuc; ik wil ook niet maar ik zal wel moeten met mn co-schappen  en dan ook nog eens 24-uurs diensten  |
|
emmertje
Oudgediende
|
De grootste hekel heb ik aan de ochtenddiensten: om 5:00 uur al uit de veren is niets voor mij  Hoewel ik vroeg ben afgewerkt; ik kan lang niet altijd in slaap komen voor 23:00 uur, wat slechts 6 uurtjes slapen betekent  Anderen daarentegen hebben niets liever. Het is maar net of je een ochtend- of een middagmens bent  |
|
Kpuc Oudgediende
Ik ben een ochtendmensje, rond zes wakker en voor twaalf op kooi, meestal dan als er niets geks aan de hand is  |
|
Delenn
Oudgediende
ik ben een middagmens  ik kan niet tegen vroeg op én niet tegen laat naar bed  |
|
emmertje
Oudgediende
|
Kpuc Ik zou niet tegen een dagdienst kunnen  Altijd om 7:00 uur opstaan, 8:00 uur op het werk; 17:00 uur weer thuis; thuis nog het e.e.a. aan klusjes; 's avonds tv kijken/WMR-en; 24:00 uur slapen ... en dat elke dag hetzelfde Ik zoek dan toch wat meer afwisseling  |
|
Kpuc Oudgediende
Die afwisseling krijg ik zat zo op de dag met die horde kids |
|
Delenn
Oudgediende
in mijn tentamenstof van aankomend tentamen staat dat ploegendiensten minder gezond zijn  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Delenn: na 15 jaar ploegendiensten kan ik gerust stellen dat ik daar weinig van merk  |
|
nietmeer
|
hey mensen |
|
emmertje
Oudgediende
|
hé nosphoenix  |
|
nietmeer
|
hey emmer  |
|
Delenn
Oudgediende
helaas merk je daar pas na langer dan 15 jaar wat van emmertje  de "klokcellen" van je lichaam (biologische klok enzo) zorgen ervoor dat als het licht wordt je wakker wordt (en ze doen nog wel meer maar laat ik het simpel houden  ). In ploegendienst heb je een onregelmatige daglengte waardoor die cellen minder goed gaan werken (ze snappen het niet meer). Naast het feit dat ze voor dagritme zorgen controleren ze ook DNA op fouten. Dat doen ze dus ook niet meer, dus heb je meer kans op kanker. dat staat in mn tentamenstof  daarom ben ik ook zo blij dat ik verplicht ploegendiensten moet lopen tijdens mn coschappen  |
|
Delenn
Oudgediende
waarom zegt mn email télkens als ik hem open dat hij de vorige keer niet goed is afgesloten?  |
|
nietmeer
|
de mijne werken nog perfect...die klokcellen dan... @delnn omdat je hem niet goed afsluit? oh nu weet ik waarom ik zo weinig geluid heb mijn bxen waren niet aangesloten |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
|
|
Delenn
Oudgediende
en hoe hoor ik mn email dan af te sluiten nos?  gewoon op kruisje klikken toch? ik weet geen andere manier hoor  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Delenn: tegenwoordig kun je echt door van alles en nog wat kanker krijgen, dus dat is al geen reden meer om het maar te laten  Als je daar bang voor bent, kun je maar beter de hele dag in je bed blijven liggen en hopen dat het plafond niet naar beneden komt vallen  Wat betreft de onregelmatige daglengte: Ik ben elke dag zo'n 17 uur wakker en 7 uur slapen, ongeacht de dienst die ik draai. Dat is iets waar ik dus WEL op let  edit: hé Mier  |
|