maar |
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Drakev, zijn dat die dingen die 150 euro ofzo kosten?  |
|
DragonX Oudgediende
 WMRindex: 1.195 OTindex: 62.787 S |
Yup, althans de TI 84+ Silver Edition (die ik heb  ) wel, de gewone 84+ kost 120 euro |
|
nietmeer
|
@Freupke: ja, die dingen zijn erg duur  vandaar dat ik geen nieuwe kocht  maar die van mijn broer gewoon kreeg  |
|
Kameleon Oudgediende
Drakev en Vailan, waar zijn die dingen dan goed voor?  |
|
nietmeer
|
Die heb je nodig om formulens en sommen in de hogere klassen te kunnen berekenen, zonder dat ding lukt het namelijk niet  De normale verdeling bijvoorbeeld, je moet grafieken kunnen tekenen, je moet tabellen maken en daarmee bijvoorbeeld dingen uitrekenen...heel ingewikkeld  |
|
DragonX Oudgediende
En, het belangrijkst is, NoteFolio   |
|
Kameleon Oudgediende
Vailan, duss... dat kan niet met mijn 'normale' rekenmachine? |
|
DragonX Oudgediende
Nee, natuurlijk niet Freupke  |
|
nietmeer
|
@Freup: Nee, de normale rekenmachine kan alleen nog 'dienst doen' om 'gewone' sommen uit te rekenen  |
|
Kameleon Oudgediende
Vailan, mijn rekenmachine kan wel cos tan sin enzo uitrekenen  En worteltrekken, kwadrateren enzo. |
|
DragonX Oudgediende
En op de grafische kan je 'spiekbriefjes' zetten voor wiskunde, economie of M&O, heel handig want er is veel theorie die je moet onthouden  |
|
nietmeer
|
Freupke: dat valt compleet in het niets vergeleken bij wat je straks nog allemaal moet berekenen  en dat kan niet op de gewone rekenmachine  |
|
DragonX Oudgediende
Ja, intersect, binomcdf, dy/dx enz. moeilijk hoor  |
|
nietmeer
|
normalcdf en zo  en de kansberekening  Comb(... etc  |
|
DragonX Oudgediende
Ja, normale verdeling is dat toch? en nCr en nPr, heel leuk  |
|
nietmeer
|
Inderdaad  Het nadeel van mijn rekenmachine is, is dat die formules die genoemd worden niet voor die van mij gelden |
|
Kameleon Oudgediende
O M G...  Ik wil weg van school  |
|
DragonX Oudgediende
Oh, dat is inderdaad wat minder. Bij mijn school moest je verplicht een TI kopen  |
|
nietmeer
|
Freupke: Dat kan helaas niet zomaar  |
|
Kameleon Oudgediende
Drakev, ik kon eerst geen boekenpakket bestellen omdat ik de geselecteerde rekenmachine niet wilde, omdat ik die zelfde al had  |
|
DragonX Oudgediende
Wil je later voor mij werken dan Freupke? Als koffiejuffrouw ofzo  , want zonder studie/vooropleiding, geen goede baan  Je kunt het ook in een aparte zaak kopen Freupke, de rekenmachine  |
|
nietmeer
|
Drakev  |
|
Kameleon Oudgediende
Drakev, voor jou werken  Als ik maar goed wordt betaald  Drink je veel koffie?  |
|
DragonX Oudgediende
Ja, liters om wakker te blijven zodat ik bij kan houden hoe snel ik je kan ontslaan  |
|
nietmeer
|
Heerlijk toch, zo'n wiskundige sfeer in het café  Daar word ik weer helemaal vrolijk van  Sigmanotatie  |
|