In een klap beroemd worden door zoveel mogelijk kranten te halen met een 'leugentje om bestwil'. Thijs Meeuwsen (27) en Joep ten Hove (25) waren benieuwd of dat kan. Het resultaat is verbijsterend.

De twee Amsterdammers smachtten al jaren naar landelijke beroemdheid. Maar ja; hoe word je in een klap een bekendheid? Thijs en Joep probeerden het via regionale kranten en omroepen. Want: "Je moet klein beginnen als opkomende beroemdheid", vinden ze.

De Amsterdammers maakten een kant-en-klaar persbericht van hun bedrijf tv-idee.nl, een platform voor jonge tv-makers. Het enige wat ze veranderden was de plaats van hun bedrijf zodat de regionale kranten zouden happen, schrijft het Parool. Wel schreven ze in ieder artikel dat hun bedrijf aan de Kerkstraat zit, aangezien iedere stad of dorp wel een Kerkstraat heeft.

Van Groningen tot Deventer en Bodegraven: honderden redacties kregen het persbericht in hun mailbox. "We hoopten dat de redacties nalatig zouden zijn in hun zoekwerk en ons bericht klakkeloos zouden overnemen",vertelt Thijs.

En zo gebeurde: zo’n 44 lokale en regionale kranten geloofden de twee op hun blauwe ogen en publiceerden het persbericht, in sommige gevallen zelfs met fotoshoot. Daardoor bereikten de twee Amsterdammers 368 dorpen. Dat zijn ongeveer één miljoen mensen.” Missie geslaagd dus: Thijs en Joep zijn landelijke bekendheden.

Thijs en Joep bedachten de actie voor hun online programma Bucket Boys. Samen met kijkers werken ze in dat programma een 'bucket list' af.
Filmpje