Een bozige Belg trok het niet dat de NS op televisie adverteert met de vermeende betrouwbaarheid van het spoorbedrijf. Hij diende een klacht in bij de Reclame Code Commissie en kreeg gelijk. Dat meldt NOS Nieuws. De Belg moet vaak in Nederland zijn voor zaken en pakt regelmatig de trein. De NS adverteert met de slogan 'Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein'. Dat bleek met name tijdens de afgelopen winterse weken nogal eens niet te kloppen. De Belgische zakenman had meer dan eens een afspraak gemist doordat zijn NS-trein vertraagd was en ontplofte toen hij op de Nederlandse televisie de reclame van de NS zag, speciaal gericht op zakelijke reizigers. De NS verweerde zich tegenover de Reclame Code Commissie met het betoog dat de slogan alleen verwijst naar betrouwbaarheid, niet specifiek het op tijd rijden van de treinen. Dat vond de commissie niet voldoende. Een op de tien treinen heeft een vertraging van meer dan drie minuten en dus mag het spoorbedrijf niet zomaar stellen dat mensen altijd op tijd aankomen met de trein. De Reclame Code Commissie gaf de Belg dus gelijk, en de NS moet de TV-reclame nu intrekken.