Niet tevreden, geld terug. Dat kennen we al, maar in Noorwegen heeft een supermarktketen een ander motto bedacht: Niet lekker, geld terug! Klanten die bij de Noorse winkelketen Coop, de op een na grootste van het land, hun inkopen doen, zullen in de toekomst hun geld terug krijgen als ze de gekochte etenswaren niet lekker vonden. "We vertrouwen hiervoor volledig op onze klanten. Als ze zeggen dat ze niet tevreden zijn over iets, stellen we geen bijkomende vragen", zegt de woordvoerder van Coop. Volgens de keten is de concurrentie momenteel zo zwaar geworden dat ze zo creatief mogelijk moeten zijn om nieuwe klanten te lokken. Bovendien belooft de keten het geld altijd terug te geven zonder het oordeel van de klant in vraag te stellen. Wie de rekening, de verpakking of het product zelf meebrengt, kan zijn geld zonder problemen terug krijgen. Enkel bij alcoholische dranken zal Coop iets voorzichtiger optreden. Maar verder zijn er geen beperkingen. Zelfs hondenvoeding wordt terugbetaald als de eigenaar niet tevreden is. Volgens de winkelketen zullen er zo meer klanten voor Coop kiezen en zullen ze mettertijd steeds minder vaak hun geld terugvragen.